Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Dakar 2009: Macík vidí budúcnosť v biznis tíme

Wednesday, 19. 11. 2008 - 15:18, Andrej Haverda   

Dakar 2009: Macík vidí budúcnosť v biznis tímeJeho niekoľkoročné pôsobenie v motoristickom športe pohltilo milióny. Napríklad v minulých dňoch bol Martin Macík so svojou stajňou KM Racing, v ktorej združil kamiónistov a motocyklistov, v tuniskej púšti. Testoval tu situácie a techniku pred nadchádzajúcou dakarskou rallye.





„Nemyslím si, že som pretekár. Som tlačiar, ktorý jednoducho robí svoj koníček,“ hovorí majiteľ tlačiarne v Sedlčanoch. „Pred dvadsiatimi rokmi som chodil u nás do kotliny na autokros a pritom premýšľal, ako sa do niečoho podobného pustiť. Po roku 1990 som objavil preteky „offroadov“, chytilo ma to. Kúpil som si jeep a začal pretekať. Niečo sme povyhrávali a postavili pár áut. V tej dobe ma už ale nič iného než Rallye Dakar nezaujímalo,“ pokračuje bývalý veslár.
                                                                                                   

Macík si vydedukoval, že do Dakaru je najbezpečnejšie ísť v kamióne, a začal sa po ňom obzerať, aj keď predtým nákladiak nikdy neriadil a samozrejme na neho nemal vodičák. „V Mnichově Hradišti som za štyristotisíc korún kúpil liazku, ktorá bola v hroznom stave. Musela sa celá rozobrať a znovu postaviť, ale s Láďou Fajtlom a Jurou Žákom sme s ňou hneď dokončili Dakar,“ hovorí vodič, ktorý sa od tej doby zúčastnil všetkých dakarských ročníkov, okrem tohtoročného, ktorý sa nekonal kvôli teroristickej hrozbe.
                                                                                                  

Na nadchádzajúcu Rallye Dakar má nový kamión. „Niektoré veci sa nedajú vyčísliť. Množstvo peňazí stojí zázemie, permanentne zamestnávam troch mechanikov a vedľa toho musím platiť všetky vedľajšie práce. Generálka po návrate zo súťaže vyjde zhruba na 1,8 milióna korún. Keď sa stavia nový kamión, tak je to nepomerne drahšie. Rozpočet na sezónu vychádza asi na 24 miliónov,“ hovorí 43-ročný Macík, ktorému v tíme nepovedia kvôli menu inak než „Kocúr“.
                                                                                                 

Tak vysoké náklady sa snaží pokrývať aj zo sponzorských peňazí. „Mám rad partnerov, ale väčšina z nich spadá do sféry náhradných dielov a podobných vecí. Nikto nepríde a nepovie: Tu máš desať miliónov. Jazdenie je pre mňa hobby, ktorým by sa mali zarobiť nejaké peniaze, aby sa pokryli náklady. Ide hlavne o to, aby bol tím vidieť. Keď je, tak sa dobre predáva. Určite sa ale nehodlám jazdením živiť. Chcem niečo zajazdiť, s novým kamiónom mám vysoké ambície, ale možno idem v januári naposledy,“ poodkrýva budúcnosť.
                                                                                              

„Tento šport nemôže robiť kdekto, na to musí byť nátura. Najviac ma baví automobily konštruovať a stavať. Je veľmi pekné vidieť, ako rastú a ako potom fungujú. Keď už jazdia, tak mi pripadá hlúpe, aby som si ich ako vodič nevyskúšal. Pri tom už premýšľam o tom, čo by som do budúcna vylepšil. O budúcnosti mám ale svoju predstavu. KM Racing má špičkovú a kompletnú techniku, a keď všetko pôjde dobre, môžeme ako biznis tím robiť podporu komukoľvek, kto si zmyslí, že pôjde púšťou. Nie každý má doprovod a nikto si kvôli jednému maratónu nekúpi za päť miliónov kamión. To je myslím naša cesta. Nechať sa najímať, a nie aby som do tímu stále sypal z vlastnej kapsy,“ dodáva.

Zdroj: Milan Novotný, E15 on line, foto: www.martinmacik.cz





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri