Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Baja Espana Aragon: Všetky Mitsubishi v Top 10, nový Racing Lancer MRX09 na obzore

Friday, 18. 07. 2008 - 22:18, Michal Kostka   

Baja Espana Aragon: Všetky Mitsubishi v Top 10, nový Racing Lancer MRX09 na obzoreTrojica posádok tímu Repsol Mitsubishi Ralliart bude na tohtoročnej Baja Espana obhajovať úspešné vystúpenia z rokov 2005 a 2007. Kým dvojice Luc Alphand/Gilles Picard a Juan 'Nani' Roma/Lucas Cruz dostali do rúk overené Pajero MPR13 so vznetovým štvorlitrom, Hiroshi Masuoka a uzdravený Pascal Maimon (pozn.: v apríli utrpel zlomeninu členka počas Central Europe Rally) znovu usadnú do dieselovej evolúcie Pajera s označením MPR14.

Tretie tohtoročné súťažné nasadenie tímu nasleduje po náročnom období vývoja a testovania nedávno oznámeného projektu Mitsubishi Racing Lancer MRX09 s dieselovým motorom. Medzitým však Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a jej športové oddelenie MMSP SAS pokračuje v nasadzovaní úspešného modelu MPR13 a tiež jeho dieselovej verzie MPR14, pre ktorú to bude v Španielsku tretie vystúpenie po Central Europe Rally a Rali Transiberico.



Prezident MMSP SAS Osamu Nakayama je obzvlášť hrdý na možnosti, ktoré tím získal vďaka novému programu príprav na Dakar 2009 v novom prostredí Južnej Ameriky. „Všetky časti našich ambicióznych plánov na rok 2009 a ďalej, pekne zapadajú na svoje miesto,“ povedal pri technickom preberaní počas Baja Espana. „Začiatkom týždňa sme potvrdili náš záujem súťažiť s novým modelom Racing Lancer MRX09. Trojlitrový V6 diesel, ktorý je vo vývoji od roku 2007, je obzvlášť účinným prostriedkom na dosiahnutie konkurencieschopných výsledkov. V Mitsubishi sme spokojní so spôsobom, akým sme zlúčili motoristický šport so zodpovedným prístupom k ochrane životného prostredia.“

Úloha podrobiť diesel ďalšiemu náročnému testu pripadla Hiroshi Masuokovi, ktorý sa, rovnako ako jeho tímoví kolegovia, aktívne podieľal na jeho vývoji. „Vďaka mimoriadne úspešným testom v Maroku, Francúzsku a Španielsku sa nová V6 neustále zlepšuje,“ usmieval sa japonský jazdec. „Po všetkej tej ťažkej práci, ktorú sme do projektu vložili, by som bol nesmierne hrdý, ak by som ju dokázal pemeniť na prvé víťazstvo. Cítim mierny tlak, som si však istý, že máme šancu vyhrať. Tiež by to bol skvelý návrat môjho navigátora Pascal Maimona, po tom čo sa úplne zotavil po úraze na Central Europe Rally.“



Luc Alphand využil osobné voľno na relax so svojou rodinou a na fyzickú prípravu pred náročnou a horúcou Baja Espana. „Som odpočinutý a pripravený,“ povedal. „Moje auto je takmer v rovnakom stave, v akom som dokončil Rali Transiberico. Snaha celého tímu je orientovaná na nové Pajero MPR14, čo je pochopiteľné, ale aj na mojom aute je pár vylepšení - napríklad nové nastavenie pruženia vhodné na súťaže baja - s cieľom byť konkurencieschopný aj na úzkych, kľukatých cestách, ktoré nás čakajú. Práve tu, v Španielsku, som v roku 2003 získal svoje prvé víťazstvo v cross country a víťazstvo je mojím cieľom aj teraz. Čakajú nás nároční súperi, nevynímajúc tímových kolegov Naniho a Hiroshiho.“

Po presvedčivom vystúpení na Rali Transiberico za volantom MPR14, bude Nani Roma na domácom podujatí štartovať s benzínovým Pajerom MPR13, s ktorým minulý rok vybojoval druhé miesto. Napriek výhode vyššieho výkonu ako má dieselové MPR14, pokladá Nani Roma poslednú evolúciu Pajera za vážneho kandidáta na víťazstvo. „Jazdu s MPR14 som si na Rali Tansiberico užíval, má ohromný potenciál,“ uznal víťaz Baja Espana 2005. „Avšak moje MPR13 je overené vozidlo. Pruženie je fantastické, rovnako aj podvozok, víťazstvo vôbec nie je vylúčené. Samozrejme, záleží na tom, čo nám víkend prinesie. Budem sa snažiť využiť znalosť prostredia. Už trinásť rokov jazdím túto súťaž na motorka aj v aute a vďaka tomu som získal cit pre tunajší terén. Trasy etáp sú zatiaľ tajomstvom a hoci tu a tam zazriete známe miesta, všade je nespočetne veľa stôp a ciest a nemôžete si dovoliť poľaviť ani na chvíľu.“



Štvordňová Baja Espana s centorm v Zaragoze, bola zahájená vo štvrtok poobede superšpeciálnou skúškou neďaleko mesta Alcaniz. Špeciálka s dĺžkou 5,42 kilometra bola pripravená v areáli miestneho pretekárskeho okruhu a stala sa korisťou katarského jazdca Nassera Al-Attiayaha (BMW X3cc). Druhý bol Nani Roma, Luc Alphand tretí a siedma priečka pripadla Hiroshi Masuokovi. Sucho, prach a typické horúčavy majú podľa predpovedí vydržať až do konca týždňa.

Súťaž pokračuje v piatok dvoma etapami s celkovou dĺžkou 332 kilometrov. Posledným súťažným dňom bude po zdolaní 1 457 kilometrov (z toho 837,40 km. meraných úsekov) nedeľa 20.júla.

Poradie po prvom súťažnom dni:
1 Nasser Al-Attiyah/Tina Thorner - BMW X3cc                         5:08.0
2 Joan Roma/Lucas Cruz - Mitsubishi Pajero                         + 0:02.3
3 Luc Alphand/Gilles Picard - Mitsubishi Pajero                      + 0:02.5
4 Filipe Campos/Jaime Baptista - BMW X3cc                          + 0:04.9
5 Orlando Terranova/Lee Palmer - BMW X3cc                       + 0:08.3
6 Bruno Saby/Alain Guehennec - BMW X3cc                          + 0:08.5
7 Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon - Mitsubishi Pajero            + 0:09.2
8 Leonid Novistsky/Oleg Tyupenkin - BMW X3cc                    + 0:12.0
9 Boris Gadasin/Vladimir Korolev - Nissan Navara Overdrive + 0:13.6
10 Marc Blazquez/Manuel Navarro - Fornasari RR450           + 0:14.1
11 Miroslav Zapetal/Zdeněk Ulehla - Mitsubishi L200             + 0:21.1

Zdroj a foto: Mitsubishi Motors





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri