Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

1999/ 21. ročník Rallye Euromaster/Total Granada – Dakar: Bugina kráľovnou púšte

Tuesday, 05. 08. 2008 - 18:24, Andrej Haverda   

1999/ 21. ročník Rallye Euromaster/Total Granada – Dakar: Bugina kráľovnou púštePo tretíkrát v histórii sa štartuje z Granady, hlavného mesta Andalúzie. Dvadsiaty prvý ročník znamená návrat ku klasike druhej polovice deväťdesiatych rokov. Súťaž sa skráti na celkovú dĺžku 9393 km, rozdelenú do šestnástich etáp. Dakarská klasika však má tentoraz niekoľko nových úsekov s nižším podielom piesočných pasáží v prospech kamenitých ciest a bujnejšej vegetácie, z ktorej predovšetkým bujné trsy „ťavej trávy“ sú veľmi nepríjemné. Po predošlom mohutnom období dažďov vegetácia spôsobí, že zvlášť mnohé z robustnejších nákladných áut nedôjdu do cieľa bez škôd na čelnom okne alebo svetlometoch. Svoju úlohu zohrá aj extrémne horko a hlboké piesky v strednej časti trasy.
                                                                                                   

Aj v tomto ročníku stojí na štartovacej čiare Jaroslav Katriňák. Slovenský motocyklista po minuloročnom výbornom výkone, kedy potvrdil, že patrí medzi svetovú špičku (jeho ohrozovanie čelných pozícií svojich podstatne skúsenejších súperov si získalo veľké uznanie a rešpekt; pripomeňme si, že po 5. etape bol dokonca celkovo štvrtý (!) a nebyť tej nešťastnej poruchy v ôsmej „erzete“, určite by vážne prehovoril do celkového poradia), vstupuje do súťaže s ambíciami obsadiť niektorú z prvých piatich priečok. Zničia africké duny nášmu „Katrovi“ jeho sny o dobytí brán Dakaru? Koľko jazdeckých snov na tejto rallye už zničili poruchy?
                                                                                                   

Po skvelých výsledkoch v úvodných etapách, keď zo šiestej vyjde ako víťaz (tentoraz už oficiálne), sa celkovo drží na šiestom mieste a jeho predstava obsadiť popredné miesta vyzerá reálne. Do siedmej etapy vyštartuje ako prvý a po pár drobných chybách sa nakrátko odkloní z trate. V tomto čase mu na jeho motocykli KTM začne vynechávať motor. Vždy to však sú iba drobnosti, ktoré sa podarí odstrániť. Na 150. kilometri dobehne ostatných pretekárov, ale motocykel prestane fungovať. Táto situácia sa opakuje každých dvadsať minút, až kým na 218. kilometri motocykel nevypovie úplne. Dôvod: pokazené vodné čerpadlo! „Katro“ musí desať hodín čakať na zberný kamión, ktorý ho odvezie aj s nefunkčným strojom do cieľa. Slovenská verejnosť je na jednej strane sklamaná, na druhej hrdá na Katriňákove vynikajúce výkony. Keby ho znovu nezastavila porucha, pravdepodobne by opäť v päťke najlepších nechýbal.
 

1999/ 21. ročník Rallye Euromaster/Total Granada – Dakar

Automobily:
1. Schlesser – Monnet (Schlesser Buggy)
2. Prieto – Serieys (Mitsubishi)
3. Kleinschmidt – Thörner (Mitsubishi)

Motocykle:
1. Richard Sainct (BMW)
2. Thierry Magnaldi (KTM)
3. Alfie Cox (KTM)

Kamióny:
1. Loprais – Stachura – Kalina (Tatra)
2. Moskovskich – Jakubov – Čagin (Kamaz)
3. De Azevedo – Tomeček – Neubarth (Tatra)

Štart: 1. januára 1999 v Granade (Španielsko)
Cieľ: 17. januára 1999 v Dakare (Lac Rose)
Deň voľna: 9. januára 1999 v Bobo Dioulasso (Burkina Faso)
Dĺžka 21. ročníka: 9 393 km
Dĺžka špeciálnych skúšok: 5 638 km
Prejdené krajiny: Španielsko, Maroko, Mauritánia, Mali, Burkina Faso, Senegal
Štartovalo: 297 pretekárov – 88 automobilov, 161 motocyklov, 29 kamiónov, 19 asistenčných vozidiel
Dokončilo v klasifikácii: 110 účastníkov – 54 automobilov, 40 motocyklov, 16 kamiónov




Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri