Vyzývavá Suzuka čaká
Na Sepangu nepršalo a Rosberg zvýšil náskok. Upršaná Suzuka však môže znova všetko pomiešať.
Jednou z ekonomických veľmocí, kde F1 nemôže chýbať je Japonsko. Aj napriek svojmu postaveniu vo svete Japonci netrpia velikášstvom ako Američania a automobilovú Grand Prix, hoci nie je ich výmyslom, doslova zbožňujú. Prvé preteky F1 sa v Japonsku jazdili v r.1976, keď sa v daždi rozhodovalo o titule medzi Laudom a Huntom. O rok neskôr tu však ferrari nováčika Gilesa Villeneuva zabilo dvoch divákov a F1-tka sa so sopkou Fudži musela rozlúčiť. Späť sa na japonské ostrovy vrátila až o desať rokov. Odvtedy je však pravidelnou súčasťou šampionátu a podujatie v Suzuke každoročne zdobí záver sezóny (iba v rokoch 2007, 2008 Suzuku striedalo Fuji).
Pretekom F1 sa na Suzuke netešia len Japonci. Šikmooká veľká cena sa pýši fantastickou atmosférou a aj jej trať je jednou z najvyzývavejších na svete, čo vedia veľmi oceniť aj samotní piloti. Trať je naozaj náročná a rytmicky sa tu striedajú rýchle úseky s pomalými. Stačí jediný zlý nájazd a máte pokazený ideálny prejazd ďalších zákrut. Za mimoriadne citlivé miesto pretekári považujú ľavotočivú Spoon Curve. Krátka strata koncentrácie v "lyžičke" sa totiž môže vypomstiť zlým nájazdom do najrýchlejšej časti trate a strate cenného času, ktorý sa už nedá dobehnúť. Ľahké to však nemajú ani technici tímov. Veľmi dôležité je tu ideálne zladenie „dlhých a krátkych" prevodov, no nie menej podstatné je aj optimálne nastavenie podvozku. Inak povedané, Suzuka je výzvou pre všetkých.
Na 32.ročník japonskej grand prix nasadilo Pirelli rovnaké zmesi, ako na Sepangu. Eda soft, medium a hard. Väčšina pilotov vsadila na softy a ich voľbe nahráva aj očakávané chladnejšie počasie (cca 20-25°C), kde sa nevylučuje dážď (70-80% pravdepodobnosť tento rok). Vlaňajšia víťazná stratégia bola dvojzastávková, keď Hamilton obuval medium, medium a hard.
Najúspešnejším pilotom na tejto trait je Michael Schumacher, ktorý tu vyhral šesťkrát! Zo súčasných pretekárov ma štyri víťazstvá Vettel, no jeho Ferrari sa trápi a ťažko predpokladať, že by pridal ďalšie. Naopak posledné dva ročníky tu vyhral Lewis Hamilton, ktorý bude vážnym kandidátom aj teraz, ak ho výmena komponentov motora neodsunie na štartovom rošte.
Časový posun s Japonskom je pre nás sedem hodín a tak kvalifikácia sa bude jazdiť o 08.00 nášho času (15.00 local time) a nedeľňajšie preteky začínajú ešte o hodinu skôr, teda štart je o 07.00 nášho času (14.00 JPN). Kto si privstane, tak si to môže pozrieť na Sport2, alebo na RTL.