Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Škoda Octavia RS 2,0 TDI

Thursday, 31. 07. 2014 - 15:49, Ivan Václavík   

Škoda Octavia RS 2,0 TDI

So znamením RS na vrchole ponuky: S naftovým dvojlitrovým motorom a dvojspojkovou 6° prevodovkou DSG je medzi Octaviami na vrchole ponuky. Jej prednosťou je, že spĺňa požiadavky na športové i rodinné auto. Octaviu RS spoznáte podľa emblému RS na prednej mriežke chladiča a športový vzhľad zdôrazňujú bi-xenónové svetlomety, ktoré majú nezameniteľné čierne výplne. Samozrejmosťou je denné svietenie LED. V prednom nárazníku dominuje mriežka v podobe včelieho plástu.

skoda-octavia-rs9483g.jpg

Verzia liftback tohto modelu českej značky, ktorú sme testovali, má vzadu spojler, zlepšujúci stabilitu vozidla pri vyšších rýchlostiach. V zadnom nárazníku nechýbajú parkovacie senzory. Efektné sú dve pochrómované koncovky výfukov a v noci zlepšuje viditeľnosť vozidla červená odrazová lišta nad masívnym difúzorom. Efektné zadné svetlá vytvárajú tradičné písmeno C.

skoda-octavia-rs9494g.jpg

V kabíne upútajú na prvý pohľad anatomicky tvarované, trojstupňovo vyhrievané predné sedadlá s červeným prešívaním, ktoré poskytujú pasažierom dostatok komfortu aj na dlhej trase. Medzi nimi je Jumbo Box s vodorovne nastaviteľnou lakťovou opierkou. K pohodliu cestujúcich prispieva i duálna klimatizácia. Farebný displej palubného počítača sa ovláda dotykovo, v testovanej verzii však chýbala navigácia.

skoda-octavia-rs9491g.jpg

Na volante je praktické ovládanie rádia, informačného displeja i telefónu Bluetooth. Verzia liftback má výraznú výhodu v tom, že cez piate dvere sa ľahko dostanete do obrovského batožinového priestoru s objemom 590 litrov. Po sklopení zadných operadiel vznikne priestor s objemom 1 580 litrov, avšak na podlahe je malé mínus v podobe schodu, čo znemožňuje posúvanie ťažších alebo objemnejších predmetov.

skoda-octavia-rs9496g.jpg

Výbornou pomôckou pri jazde na diaľnici je tempomat s ovládaním na páčke smeroviek, ktorý dobre poslúži napríklad aj na obchvate, keď potrebujete udržiavať limitovanú rýchlosť. Pod volantom sú malé páčky, ktorými môžete preraďovať rýchlostné stupne spoľahlivej automatickej prevodovky DSG. Charakteristiku riadenia, prevodovky a reakciu na pravý pedál zmení niektorý z režimov - na výber máte Normal, Sport, Eco alebo Individual. Na zmenu (aj počas jazdy) slúži tlačidlo Mode na stredovej konzole.

skoda-octavia-rs9497g.jpg

Zrejme najvyužívanejší bude mód Eco, v ktorom sa rýchlostný stupeň automaticky vyraďuje do neutrálu a výsledkom je vynikajúca zotrvačnosť automobilu na rovine i pri jazde z kopca. Stačí potom iba letmý dotyk brzdového pedálu a elektronika pochopí, že už nestojíte o jazdu zotrvačnosťou. V prípade dieselového motora je však režim Sport diskutabilný, keďže prevodovka váha s radením až do vyšších otáčok, pri ktorých však dieselovému agregátu už dochádzajú sily.

skoda-octavia-rs9498g.jpg

Kto preferuje úspornú jazdu, určite využije systém stop&start, ktorý je inak vypínateľný. Octavia RS 2,0 TDI jednoznačne patrí k automobilom s nízkou spotrebou. Na diaľnici sme priebežne spotrebovali pri jazde s tempomatom (130 km/h) 5,5 litra, pri rýchlosti 100 km/h to bolo len 4,1 litra a celkový priemer počas testu 5,8 litra. Dojazd 750 km sa nám však v prípade tohto auta málil.

skoda-octavia-rs9500g.jpg

Tak, či onak - svojimi jazdným vlastnosťami patrí dieselová Octavia RS k dobrému štandardu na cestách. Výborne reaguje brzdová sústava a uspokojí tiež stabilita auta pri rýchlom prejazde zákrut. Fanúšikovia českej značky kúpou modelu RS rozhodne získajú niekoľko bonusov oproti bežným Octaviam.

skoda-octavia-rs9489g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Škoda Octavia RS 2,0 TDI

Objem motora (cm3) 1 968
Výkon (kW/k) 135/184
Krútiaci moment (Nm) 380
Max. rýchlosť (km/h) 230
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,0
(Skutočná spotreba pri teste 5,8)

Cena testovanej verzie do 30 000 €
Najlacnejšia verzia 24 960 €

+ Výrazné plusy
Veľký vnútorný priestor
Úsporný dieselový motor
Veľká zotrvačnosť na rovine
- Najväčšie mínusy
Absencia navigačného systému
Oneskorená dynamika pri akcelerácii

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri