Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Mégane 1,2 TCe Energy

Wednesday, 06. 08. 2014 - 22:58, Ivan Václavík   

Renault Mégane 1,2 TCe Energy

Vhodný bonus pre bežného spotrebiteľa: Ak sa rozhodnete pre Renault Mégane, máte naozaj z čoho vyberať. Francúzska automobilka ponúka hatchback, coupé, kombi, a to všetko v rozličnom vybavení. Naša redakcia tohto roku „ochutnala" už coupé s výkonom motora 115 k i dieselový Grandtour 1,5 dCi a počas prázdnin nám importér poskytol na test hatchback s výkonným malolitrážnym agregátom, ktorý predchádzala dobrá povesť. Či ju test potvrdil, dočítate sa v ďalších riadkoch.

ren-megane-hatch9502g.jpg

Svojím vybavením - hoci bez navigácie a senzorov pri cúvaní - päťdverový Mégane bežného motoristu istotne uspokojí. Veď na volante nájde tlačidlá tempomatu, na satelite pod volantom ovládanie rádia a na páčke stieračov posúvanie údajov informačného systému. Základný objem kufra je 372 litrov, po sklopení zadných operadiel 1 129 litrov.

ren-megane-hatch9504g.jpg

Štartuje sa tlačidlom, manuálna prevodovka má šesť stupňov a nechýba indikátor radenia. Systém stop&start sme pre istotu vypínali, lebo pracoval zdĺhavo a opätovné naštartovanie motora nebolo okamžité, čo znamenalo zložité vyštartovanie z križovatky - najmä z vedľajšej, ak nás ochotný kolega púšťal na hlavnú a chceli sme sa rýchlo rozbehnúť. Tento neduh sme však nezistili pri Coupé; tam bolo štartovanie motora neuveriteľne rýchle.

ren-megane-hatch9505g.jpg

V teste Coupé s motorom 1,2 TCe sme napísali: Na bežné jazdenie je kultivovaný agregát ako stvorený, je mimoriadne tichý, jazda ubieha príjemne, pričom aj pri pokojnom štýle má malý motor dostatočný elán. Jeho spojenie so 6° prevodovkou je v modeli Mégane priam ideálnym riešením.

ren-megane-hatch9508g.jpg

Toto konštatovanie môžeme len podčiarknuť a zdôrazniť, že ak sme pri jazde s hatchbackom mimo mesto neprekročili rýchlosť 120 km/h, udržali sme priemernú spotrebu na úrovni 5,7 litra na 100 km. Pri rýchlosti 100 km/h to bolo dokonca len 4,2 litra. Ak sme popustili uzdu šantivosti, stúpla spotreba pri stovke na 4,8 litra a na diaľnici pri 130 km/h na 6,5 litra. V kombinovanom režime sme potom dosiahli reálnu priemernú spotrebu 7,2 litra. Podľa štýlu jazdy môže byť dojazd s hatchbackom Renault Mégane na jednu nádrž benzínu 700 - 900 kilometrov.

ren-megane-hatch9506g.jpg

Konštrukcia agregátu je zhodná a menším ponúkaným turbodieselom Energy 1,2 TCe 115, no zásluhou úprav vzrástol výkon z 85 na 97 kW (teda zo 115 na 132 k). Mimoriadne tichý a kultivovaný chod motora robí z tohto auta prívetivého spoločníka aj na dlhšej trase, pričom mu nechýba potrebná dynamika pri predbiehaní.

ren-megane-hatch9501g.jpg

Maloobjemový agregát sa ochotne preberá z nízkych otáčok, pričom krútiaci moment nastupuje dostatočne plynulo. S rastúcimi otáčkami potom motor naberá na dynamike, ochotne sa nechá vytočiť, čo má zmysel najmä pri nutnosti výraznejšej akcelerácie. Navyše je - na rozdiel od súrodeneckej verzie s výkonom 85 kW schopný bez podraďovania pružne zrýchľovať aj pri autostrádnej rýchlosti. Dobre sedí v zákrute a chválime tiež ostré brzdy.

ren-megane-hatch9511g.jpg

Ešte pár slov o interiéri: na zadných sedadlách majú cestujúci málo miesta na nohy, dostatok priestoru je však nad ich hlavami. Horná časť prístrojového panelu je mäkká, avšak spodná - vrátane dvierok odkladacej priehradky pred spolujazdcom - je z tvrdého plastu. To isté platí o predných dverách; zadné sú celé obložené tvrdým plastom.

ren-megane-hatch9503g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Renault Mégane 1,2 TCe

Objem motora (cm3) 1 197
Výkon (kW/k) 97/130
Krútiaci moment (Nm) 250
Max. rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,6
(Skutočná spotreba pri teste 5,7 - 7,2)

Cena testovanej verzie 13 290 €
Najlacnejšia verzia 11 490 €

+ Výrazné plusy
Tichý chod výkonného motora
Príjemný podvozok, ostré brzdy
Priaznivá spotreba pri bežnom štýle jazdy
- Najväčšie mínusy
Systém stop&start reaguje zdĺhavo
Vzadu je málo miesta na nohy

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri