Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

V rozumnom štýle Nikiho Laudu

Monday, 04. 07. 2022 - 12:53, Radovan Szabosi   

V rozumnom štýle Nikiho Laudu

Po úspešnej premiére na Red Bull Ringu potešila slovenská posádka Filip Sládečka a Štofi Rosina ďalším vydareným víkendom v GT2 European Series na italskom Misane.

Trať neďaleko pobrežia jadranského mora, ktorá uzatvárala prvú polovicu sezóny Fanatec GT2 European Series 2022, potvrdila výkonnosť jednotlivých posádok a vyložila karty v hre o tohtoročný titul. Práve slovenské posádka, ktorá sa spolu objavila na štarte prvýkrát len na predošlých pretekoch v Rakúsku, naplno predviedla svoju silu a postarala sa o dramatický záver obidvoch víkendových pretekov.

b70i3776.jpg

Už kvalifikácia ukázala, že KTM X-Bow GT2 je konkurencieschopné aj na tejto trati, keď sa Filip Sládečka postaral o postavenie v prvom rade na štarte úvodných pretekov. „Vedľa mňa stál grécky pretekár na Lamborghini, ktorý ma vytláčal už v zahrievacom kole. Mal som sa teda na pozore a povedal som si, že ak sa mi ho nepodarí predbehnúť do druhej zákruty, tak nebudem riskovať a doveziem Štofimu auto s čo najmenším rozdielom,“ približuje úvodné preteky Filip Sládečka. V prvej zákrute po štarte bol síce Filip o nos pred „Lambom“, ale Grék ho tlačil mimo trať a tak si Nitran dal pozor. Rosinovi odovzdával druhú pozíciu, tak ako predpokladal. V druhej časti pretekov sa potom Štofi dostal do vedenia a vyjazdil takmer pätnásť sekundový náskok, ktorý bol výborným predpokladom víťazstva. V poslednej tretine pretekov však zostalo na trati nečakane odstavené jedno vozidlo a výjazd safety caru úplne zmazal poctivo vyjazdený náskok. Do finále prvých pretekoch sa teda reštartovalo v tesnom vláčiku. Rosina statočne odolával niekoľko kôl, ale v poslednom sektore záverečného kola ho predbehol rýchlejší brabham. Nešťastná slovenská posádka sa tak musela zmieriť s druhým miestom. „Je to smutné, ale také sú preteky. Škoda toho safety caru, ktorý nám zmazal našu dobrú stratégiu,“ Filipovi ostávalo len pokrčiť ramenami a sústrediť sa na druhé preteky, ktoré boli na programe ešte v sobotu podvečer.

1f1a2823.jpg

Tentoraz vyrážal na trať ako prvý Štofi Rosina, ktorý hneď po štarte stratil niekoľko pozícií. Stratégia tímu bola však jasná. Udržať kontakt s autami vpredu a odovzdávať do druhej polovice s minimalizovanou stratou. A to sa podarilo. Po zastávke sa rátalo s tým, že Sládečka bude mať možnosť predbehnúť niekoľko áut a vytvoriť dobrú pozíciu do záveru. „Naša stratégia nám vychádzala a postupne som dokázal zmazať celú stratu,“ pokračuje Filip, ktorý sa niekoľko kôl pred koncom úplne dotiahol na vedúcu trojicu audín. „Boli silní na rovinkách, ale v zákrutách nás spomaľovali. Vedel som, že je tu šanca posunúť sa ešte viac dopredu a čakal som na vhodnú príležitosť.“ V dramatickom závere krúžili štyri najlepšie autá, vrátane KTM posádky Rosina / Sládečka, v tesnom závese a dvíhali divákov zo sedadiel. Všetko bolo otvorené! „Podarilo sa mi vystriehnuť jednu chvíľu na dostal som sa na tretie miesto,“ potvrdzuje Filip. „Videl som, že dve zvyšné autá predo mnou súperia na hrane a bola veľká pravdepodobnosť, že sa zrazia. Rozhodol som sa preto vyčkať na vhodnú chvíľu a neriskovať vyradenie v závere pretekov.“ Nakoniec z toho bolo absolútne tretie miesto a ešte dôležitejšie druhé miesto v triede PRO-AM, kde slovenská posádka cíti šancu zabojovať o titul.

eg2a7727.jpg

„Bol to vynikajúci víkend,“ konštatuje na záver spokojný Filip Sladečka. „Náš tím perfektne pripravil auto, za čo mu ďakujem. Veľká vďaka patrí Štofimu Rosinovi, ktorého pričinením som dostal túto príležitosť, ktorú sú naozaj vážim. Myslím si, že sme vytvorili výbornú posádku, ktorá má potenciál. Verím, že budeme mať šancu zabojovať spolu o tohtoročný titul.“

r1-01.jpg

Slovenská posádka v rozumnom štýle Nikiho Laudu teda vyzbierala dve druhé miesta a opäť znížila svoju stratu na vedúcu posádku priebežného poradia GT2 European Series 2022 v hlavnej kategórii PRO-AM. Najbližšie preteky sú na programe už v závere júla, kedy sériu privíta legendárny belgický okruh v Spa-Francorchamps.

r1-podium-1.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri