Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Škoda Superb Combi 2,0 TDI CR

Monday, 20. 09. 2010 - 22:41, Ivan Václavík   

Škoda Superb Combi 2,0 TDI CR

Najvýkonnejší turbodieselový motor, aký dnes nájdete pod kapotou automobilu Škoda, je štvorvalcový dvojliter s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 125 kW. My sme ho otestovali v Škode Superb Combi, pričom bol v spojení s prevodovkou DSG. Zvládne nároky, aké predtým plnil jeho predchodca 2,5 V6 TDI (120 kW)?
Moderné štvorvalcové agregáty sprevádza povesť výkonných pohonných jednotiek, ktoré majú dosť sily v nízkych i stredných otáčkach. Navyše - ako sme sa presvedčili v priebehu testovania - do kabíny sa prenáša podstatne menej charakteristického hluku, či vibrácií.

skoda-superb-combi3232g-1.jpg

Rýchla jazda je silnou stránkou Superbu Combi s dvojlitrovým dieselovým motorom. Kultivovaná jednotka s plynulým nástupom od nízkych otáčok má ochotu spolupracovať aj v stredných i vysokých otáčkach. Ani svižná jazda v tiahlych zákrutách nerobí 4,8 m dlhému Superbu Combi žiadne problémy. Vozidlo výborne drží stopu, akcelerácia je plynulá a hoci je kombi rozmerovo veľké, nemali sme ani v serpentínach problémy s jeho stabilitou a rýchlym prejazdom zákruty. Brzdy účinkujú ostro, čo je pre značku Škoda už roky typické, takže v tomto smere môžeme spievať len chválospevy.

skoda-superb-combi3246g-1.jpg

Menej vhodný na ódu je stredový panel, ktorého stena šoférovi vyslovene odiera nohu, ak ju má na plynovom pedále. Tu sa naliehavo žiada (z hľadiska komfortu jazdy) buď mäkký plast alebo aspoň priehlbina v stene stredovej konzoly. Ďalšou výhradou v interiéri je sťažený prístup k páke ručnej brzdy, a to aj vtedy, ak je lakťová opierka posunutá úplne dozadu. Páka by sa istotne dala posunúť viac dopredu. A k dokonalosti chýba tiež nastaviteľná dĺžka sedáku, akú má napríklad Passat.

skoda-superb-combi3239g-1.jpg

Príjemným prekvapením pre nás bola spotreba. Samozrejme, využili sme tempomat a šiesty prevodový stupeň. Pri rýchlosti 100 km/h stačilo motoru len 3,9 litra nafty, na diaľnici pri ustálenej rýchlosti 130 km/h ukázal displej spotrebu 5,3 litra. Celkový priemer v kopcovitom teréne a s využitím tzv. ľahkej nohy bol iba sedem litrov. Dojazd v reálnych podmienkach nám vyšiel na 800 km. K dispozícii je tiež športový režim automatickej prevodovky (S), vtedy je spotreba logicky vyššia.

Ak sme chceli sami určovať tempo preraďovania šiestich rýchlostných stupňov, využívali sme páčky pod volantom. Sú vhodne zakomponované tesne po obvode venca volantu. Automatická dvojspojková prevodovka DSG (Direct Shift Gearbox) spojuje výhody mechanickej a bežnej automatickej prevodovky. Pre dvojlitrové dieselové motory má šesť stupňov, zaručuje hladké a rýchle preraďovanie, vďaka čomu je maximálne využitý potenciál krútiaceho momentu motora.

skoda-superb-combi3235g-1.jpg

Veľmi dobre je riešená aj páčka tempomatu na ľavú ruku, pracuje sa s ňou maximálne jednoducho. Výborným pomocníkom sú parkovacie senzory a komfort parkovania zvyšuje optický parkovací systém, ktorý sám - bez zásahu vodiča - zavedie vozidlo do pozdĺžnej medzery medzi dve autá. Parkovací asistent pri svojej činnosti využíva okrem predných a zadných senzorov taktiež ďalšie dva snímače. Nielenže uľahčuje manipuláciu s vozidlom, ale doslova zaparkuje auto namiesto vás. Vodič sa nedotýka volantu, používa iba plynový a brzdový pedál.

skoda-superb-combi3244g-1.jpg

V interiéri nachádzame očakávaný luxus. Predné sklo je vyhrievané, vonkajšie zrkadlá sú sklápateľné. Na dobre tvarovanom trojramennom volante sú ovládače rádia, telefónu, ako aj informácií o spotrebe a dojazde. Ukazovateľ optimálneho okamžiku radenia je užitočným pomocníkom pri minimalizácii spotreby paliva.

Elektrické nastavovanie predných (vyhrievaných) sedadiel má tri pamäte, vyhrievané sú aj zadné sedadlá. Teplotný komfort pasažierov na zadných sedadlách zvyšujú výduchy vzduchu v stĺpikoch B. Na zadnej strane Jumbo Boxu (medzi prednými sedadlami) sa nachádza informačný displej, ktorý ukazuje presný čas a vonkajšiu teplotu. Pod displejom je umiestnená 12V zásuvka, ovládač vyhrievania zadných sedadiel a odkladacia schránka.

skoda-superb-combi3241g-1.jpg

Nad pasažiermi je veľká posuvná sklená strecha, takisto elektricky ovládaná, ktorá vytvorí otvor až k cestujúcim na zadných sedadlách. Ovládanie funkcií na monitore je dotykové. Na zadných bočných oknách sú roletky. O veľkorysom batožinovom priestore, na aký sú majitelia škodoviek zvyknutí, vari ani netreba hovoriť. K dispozícii za zadnými sedadlami je 633 litrov s kolmými a hladkými stenami. Po sklopení operadiel je to 1 700 litrov.

Prepravu dlhých predmetov však čiastočne obmedzuje systém sklápania zadných sedadiel (najprv sa posunie sedák dopredu, potom operadlo), pretože maximálnu ložnú dĺžku vymedzujú práve preklopené sedáky. K luxusu patrí elektrické ovládanie piatych dverí a 3 výklopné háčiky v batožinovom priestore (po oboch bočných stenách) sú nenápadným, no veľmi praktickým doplnkom, ktorý dokáže potešiť...

skoda-superb-combi3237g-1.jpg

Verzia Elegance, uspokojí aj tie najvyššie očakávania. Klasická silueta kombi dokáže svojou príťažlivosťou osloviť takmer každého, kto potrebuje veľké auto pre rodinu alebo na prevážanie množstva batožiny. Interiér v kombinácii čiernej a béžovej farby, ktorý sme mali na testovanom aute, je síce menej praktický, ale maximálne efektný.

skoda-superb-combi8c5619g-1.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

Škoda Superb Combi 2,0 TDI
Objem motora (cm3) 1 968
Výkon (kW/k) 125/170
Krútiaci moment (Nm) 350
Max. rýchlosť (km/h) 218
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,2

Cena testovanej verzie 36 050 €
Najlacnejšia verzia 22 480 €

+ Plusy
Veľkorysý priestor v celom vozidle
Nízka spotreba paliva, dynamický motor
Prevodovka DSG

- Mínusy
Páka ručnej brzdy je zbytočne vzadu
Stredová konzola prekáža nohe vodiča
Chýba nastaviteľná dĺžka sedáku



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri