Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Škoda Fabia 1,2 TSI Ambiente

Sunday, 29. 08. 2010 - 00:03, Ivan Václavík   

Škoda Fabia 1,2 TSI Ambiente

Hoci by sa mohlo zdať, že písanie o Škode Fabia je nosením dreva do lesa, predsa len model s označením TSI stojí za samostatnú kapitolku v dlhej histórii českej značky. V súlade so svetovým trendom totiž aj Škoda prichádza s malým motorom, ktorý je výkonný a zároveň úsporný. Okrem toho má veľmi prívetivý zvuk a v kabíne je počas jazdy príjemná atmosféra.

sk-fabia-tsi3142g.jpg

Preplňovaný štvorvalcový benzínový motor 1,2 TSI sa dodáva vo dvoch výkonnostných variantoch 63 a 77 kW. K silnejšiemu variantu sa dá objednať 7° dvojspojková automatická prevodovka DSG, ktorá nahradila 6° automat Tiptronic. My sme testovali slabšiu verziu motora, ktorý síce reaguje pružne, avšak nezrýchli tak dôrazne ako jeho silnejší súrodenec. V zákrute je Fabia nedotáčavá, nepociťovali sme problém so stabilitou vozidla. Hoci sa mierne nakláňa, aj pri rýchlejšom prejazde zákruty sa udrží vo zvolenej stope. Škoda dbá pri novej Fabii na komfort jazdy - tlmiče veľmi dobre filtrujú nerovnosti a do kabíny preniká len minimum rázov. Najviac však chválime tradične výborné brzdy. Tie zaberajú skutočne razantne, takže v prípade potreby auto rýchlo zastavia. Len pozor na vodiča za vami, aby aj on stihol zabrzdiť.

sk-fabia-tsi3137g.jpg

V testovanej Fabii sme nemali tempomat, takže pri meraní spotreby sme boli odkázaní na „ľahkú nohu" šoféra. V rýchlosti 100 km/h nám displej ukázal priebežnú spotrebu paliva 4,7 - 5,5 litra, na diaľnici pri 130 km/h to bolo 6,2 litra. Celkový priemer pri bol 6,8 l/100 km. Reálny dojazd je 600 kilometrov.

sk-fabia-tsi3133g.jpg

Približne do 3500 otáčok sa dynamika motora zlepšuje, no po prekročení 5 000 otáčok vädne. V praxi teda nie je nutné príliš často preraďovať rýchlosti, motor má dosť sily, aby zaistil príjemnú pružnosť, ale dynamika bude stačiť skôr sviatočnému šoférovi. Sľubný záťah odspodu môže vyvolať dojem, že predbiehanie so slabšou verziou 1,2 TSI je hračka, no treba myslieť na to, že s pribúdajúcimi otáčkami sa dynamika citeľne nezlepšuje. Na charakteristiku tohto motora si však bežný užívateľ určíte čoskoro zvykne...

sk-fabia-tsi3126g.jpg

Novú Fabiu spoznáte podľa zmeneného dizajnu predného nárazníka, masky chladiča, tvaru predných a hmlových svetlometov. Vo vybavení Ambiente má sériovo centrálne uzamykanie, elektrické (dotykové) ovládanie predných okien, rádio Swing, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, palubný počítač, predné hmlové svetlomety s denným svietením.

sk-fabia-tsi3125g.jpg

Originálnu líniu strechy novej Fabie si môžete zvýrazniť voľbou odlišnej farby - napríklad na testovanom vozidle sme mali kombináciu nádhernej červenej farby karosérie s bielou strechou.

sk-fabia-tsi3128g.jpg

Nastavenie volantu i sedadla vodiča je v širokom spektre možností. Tvar trojramenného volantu je premyslený a jeho veniec dobre padne do rúk. Úzka karoséria pôsobí stiesnene, ale na dĺžku majú pasažieri dostatok miesta. Tradične silnou zbraňou Fabie je veľký objem kufra (300 l), ktorý sa dá zväčšiť po sklopení operadiel až na 1 160 l. Pri sklápaní zadného operadla je však nevyhnutné vyberať opierku hlavy, respektíve posunúť predné sedadlo dopredu, čo sťažuje manipuláciu.

sk-fabia-tsi3132g.jpg

Na prehľadnom displeji medzi kruhovými prístrojmi sa okrem iných údajov (spotreba, dojazd, atď.) zobrazuje tiež odporúčanie preradenia, pričom číslica ukazuje zaradený rýchlostný stupeň. Horná odkladacia schránka na prístrojovom paneli môže byť otvorená alebo zatvárateľná. Spodná je aj s osvetlením.

Pohodlie jazdy spríjemňuje prehľadný široký monitor audiosústavy, kde sa ľahko vyhľadávajú stanice. Výrobcovi zazlievame, že pedále sú blízko vedľa seba, takže šofér s veľkým chodidlom môže mať problémy v prípade rýchleho presunu nohy medzi pedálmi.

sk-fabia-tsi3139g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Škoda Fabia 1,2 TSI
Objem motora (cm3) 1 197
Výkon (kW/k) 63/86
Krútiaci moment (Nm) 160
Max. rýchlosť (km/h) 177
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,2

Cena testovanej verzie 10 150 €
Najlacnejšia verzia 7 500 €

+ Plusy
Priaznivý krútiaci moment aj v nízkych otáčkach
Príjemný chod motora, výborné brzdy
Podvozok dobre tlmí nerovnosti

- Mínusy
Slabý výkon motora vo vysokých otáčkach
Úzky interiér, zložité sklápanie sedadiel
Pedále pod volantom sú blízko seba



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri