Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

KIA Venga 1,4 CRDi TX

Friday, 20. 08. 2010 - 14:41, Ivan Václavík   

KIA Venga 1,4 CRDi TX

Malý dieselový agregát s turbom a rodinné auto - to je určite priaznivá konštelácia pre mnohých záujemcov o praktické, nenáročné, ale plnohodnotné vozidlo s nízkou spotrebou a vysokou úžitkovou hodnotou. Ak budete postupovať podľa „radcu" v podobe šípky pod rýchlomerom a vo vhodnej chvíli preradíte vyšší rýchlostný stupeň, dosiahnete spotrebu na hranici piatich litrov. V skutočnej premávke sa však s týmito - podľa nás predčasnými - pokynmi asi nestotožníte.

kia-venga3055g.jpg

Napríklad už pri rýchlosti 60 km/h systém nabáda zaradiť piaty prevodový stupeň, no vtedy bude motor pracovať len s necelými 1200 ot/min. A v miernom stúpaní by to znamenalo, že môžete plynový pedál zošliapnuť aj do podlahy, motor nebude akcelerovať. Radcu teda neodporúčame striktne rešpektovať, lebo neraz nabáda preradiť predčasne.

kia-venga3053g.jpg

Po pridaní plynu v nižších otáčkach reaguje malý motor s citeľným oneskorením, zrýchlenie z pokoja na stovku za 14,5 s nie je žiadna sláva. No keď udržiavate vyššie otáčky, príjemne vás prekvapí svojou pružnosťou. Chválime šesťstupňovú prevodovku; ak budete častejšie využívať radiacu páku, ktorá má vynikajúci tvar a výborne sa drží, môžete s Vengou jazdiť celkom svižne. Presvedčili sme sa o tom na rovine medzi Bratislavou a Dunajskou Stredou.

kia-venga3049g.jpg

Hoci sú predné sedadlá tvrdšie, patria medzi pohodlné. Navyše sú vyhrievané. Na zadných je dostatok miesta, sú posuvné a ich operadlá polohovateľné. Všetky sedadlá sú lemované vo farbe dekoračnej lišty na stredovej konzole. V našom prípade to bola ostrá (na paneli až rušivá) zelená farba.

Veľký batožinový priestor s dvojitým dnom sa dá prispôsobiť rôznym požiadavkám i vďaka viacerým polohám zadných sedadiel. Kufor teda môže základný objem 314 litrov (sedadla sú posunuté úplne dozadu, podlaha je v hornej polohe) rozšíriť na 570 l (sedadla posunuté dopredu, spodná podlaha). Výborným pomocníkom sú cúvacie senzory a farebný monitor s vyznačením stopy zadných kolies i minimálnej vzdialenosti od prekážky.

kia-venga3047g.jpg

Palubný počítač sa ovláda samostatným tlačidlom na prístrojovom paneli. Na ramenách volantu sú tlačidlá na ovládanie rádia (vľavo) a tempomatu. Kruhový ovládač na stredovej konzole zjednodušuje nastavenie ventilácie a klimatizácie.

kia-venga3061g.jpg

Veľkoplošné presklenie strechy (až po zadné sedadlá) nadväzuje na čelné sklo, otvára, resp. vyklápa sa však len predná polovica. Pred slnečnými lúčmi chránia pasažierov protibežné roletky. Špeciálnu pochvalu si zasluhujú stierače, ktoré očistia takmer celé predné sklo. Šofér sa teda ani v nepriaznivom počasí nemôže sťažovať na výhľad z auta. Takisto veľkorozmerné vonkajšie zrkadlá, v ktorých sa dobre kontroluje situácia vedľa auta.

kia-venga3062g.jpg

Konštrukčne má Venga - od novembra 2009 ju vyrábajú v Nošoviciach v Česku -najbližšie k modelu Soul, s ním zdieľa i platformu. Pôsobivá je maska chladiča s netradičným dizajnom a zaujímavým prvkom je hlboký prelis v spodnej časti bočných dverí. Podvozok dobre tlmí nerovnosti, hoci v zákrute sme pozorovali jeho mierne nakláňanie. Brzdy reagujú dostatočne účinne, Venga si však nerobí ambície na športovo ladené auto, takže do mesta i na dlhšie trasy v pokojnom tempe ju ako rodinný automobil môžeme vrelo odporúčať.

kia-venga-g.jpg

Na rovine, pri zaradenej šestke a s tempomatom nám displej ukázal priebežnú spotrebu 5,2 l/100 km, na diaľnici pri 130 km/h priam neuveriteľných 6,3 l, pričom dojazd na jednu nádrž v rôznych režimoch jazdy bol 650 kilometrov. Celkový priemer po skončení testu sa ustálil na 5,8 litra.

Iveta Fritschová

kia-venga3058g.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

KIA Venga 1,4 CRDi
Objem motora (cm3) 1 396
Výkon (kW/k) 66/90
Krútiaci moment (Nm) 220
Max. rýchlosť (km/h) 167
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 14,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,7

Cena testovanej verzie 16 890 €
Najlacnejšia verzia 10 500 €

+ Plusy
Priestorná karoséria, variabilita zadných sedadiel
Šesťstupňová prevodovka v spojení s tempomatom
Dvojitá podlaha v batožinovom priestore

- Mínusy
(Anti)logika šípok nabádajúcich na preradenie rýchlosti
Slabšie zrýchlenie najmä do kopca



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri