Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Hobby

Spoznali sme najrýchlejších kolobežkárov: Výsledky prvých pretekov Voltrace

Monday, 20. 09. 2021 - 19:19, Public relations   

Spoznali sme najrýchlejších kolobežkárov: Výsledky prvých pretekov Voltrace

Preteky elektrických kolobežiek odskúšali schopnosti a zručnosť prvých odvážnych jazdcov. Tí stáli pri zrode novej motoristickej disciplíny, pri ktorej predviedli, že ide o plnohodnotný motoršport. Úplne prvý seriál takýchto pretekov v Európe totiž odštartoval v Bratislave pod názvom Voltrace. Celý seriál sa jazdí pod záštitou známeho automobilového pretekára Maťa Homolu. Nultý pretek série sa uskutočnil 15. septembra 2021 v Kart One aréne v Petržalke a my z neho prinášame fotogalériu aj výsledky. Zúčastnilo sa ho vyše 30 preketárov, ktorí majú radi rýchlu jazdu a prišli si zmerať sily s rovnocennými. Rýchla jazda a meranie svojich schopností totiž nepatrí na ulicu, ale na preteky. Organizátorom pretekov teda nešlo iba o adrenalínovú jazdu, ale aj o propagáciu zodpovedného používania elektrických kolobežiek verejnosťou.

Copyright free;voltrace-20.jpg

Rýchla jazda patrí do arény

„Veríme, že dnes stojíme pri zrode úplne novej disciplíny motošportu. Takej, ktorej ani náhodou nechýba rýchlosť, vzrušenie a adrenalín, ako sa to na motoršport patrí, ale zároveň takej, ktorá je ekologická a finančne nenáročná a tým dostupná širokej verejnosti,” hovorí Štefan Báthory, riaditeľ spoločnosti Voltride, ktorá preteky organizuje a je najväčším predajcom elektrických kolobežiek v strednej Európe.

„Elektrické kolobežky sú úžasný, efektívny a ekologický dopravný prostriedok, ktorý môže byť súčasťou riešenia dopravných problémov v mestách. Aj takouto formou chceme vyzvať všetkých, ktorí milujú adrenalín a rýchlu jazdu, aby sa radšej zúčastňovali pretekov a tam ukázali, čo dokážu a na ulice sa vrátili s pokorou a chladnou hlavou, pretože tam rýchla jazda jednoducho nepatrí,” dopĺňa Katarína Urbančíková, konateľka spoločnosti Voltride.
Organizátori z Voltride zdôrazňujú, že rýchla jazda na elektrických kolobežkách patrí na uzavreté trate, rovnako ako rýchla jazda na športových autách, či motorkách. Kým športovo naladení vodiči či motorkári majú možnosť vyžiť sa na okruhoch alebo početných pretekoch, kolobežkári takéto možnosti doteraz nemali napriek tomu, že existujú modely schopné dosiahnuť diaľničné rýchlosti. Témou pretekov tak nebola iba rýchla jazda, ale najmä zodpovedný prístup k používaniu elektrických kolobežiek. Tie sú výborným nástrojom, ktorý však treba používať s chladnou hlavou a rešpektom k svojmu okoliu.

Copyright free;voltrace-53.jpg

Ľudia si mohli vyskúšať voľné jazdy aj zápolenie

Doobedu boli k dispozícii aj voľné jazdy pre širokú verejnosť, ktorá si mohla bezpečne vyskúšať rýchlu jazdu na okruhu bez stresu z nameraných výsledkov. Tie boli zároveň spojené s kvalifikáciou pre tých, ktorí sa chceli zúčastniť samotných pretekov poobede. Organizátor zabezpečil vyše 20 rôznych modelov elektrických kolobežiek, ktoré si mohla verejnosť na mieste zadarmo vyskúšať, a to vrátane špecialít ako Dualtron X2 za vyše 6 300 eur. Poobede odštartovali samotné preteky Voltrace.

„Sme veľmi radi, že nás z Voltride oslovili stať sa partnerom pretekov Voltrace. Elektrické kolobežky už patria ku každodennému životu desaťtisícov ľudí a mnohé z nich sú skutočne výkonné. Preto radi podporíme myšlienku pretekania na uzavretej trati, aby mohli nadšenci hľadať svoje limity a limity svojich kolobežiek bezpečnejším a zodpovednejším spôsobom,” hovorí Renáta Zajcevová z Kart One arény v Petržalke.

Copyright free;voltrace-10.jpg

Pretekalo sa podľa kategórií na vlastných kolobežkách, ale aj v prestížnom pohári jazdcov

Samotné preteky mali viacero disciplín, ktoré sa líšili náročnosťou aj technikou, pričom sa vždy počítali dve najrýchlejšie odjazdené kolá. Štartovalo sa v triedach podľa hmotnosti kolobežky, pričom jazdci jazdili na vlastných strojoch, ktoré mohli byť na preteky upravené.

Pre tých, ktorí si chceli odniesť pohár čisto za svoje jazdecké schopnosti a dokázať, že nevyhrali iba vďaka technike a výkonu svojej kolobežky, boli určené preteky pohára jazdcov. Kolobežky tam dodal organizátor Voltride, a tak mali všetci jazdci rovnaké podmienky. Jazdilo sa na novinke Victor Pro od značky Dualtron. Tá dokáže pri váhe iba 32 kg dosiahnuť rýchlosť až 80 km/h a dojazd okolo 70 km vďaka 60 V batérii s kapacitou 30 Ah. Nejde o však o zrovna lacnú kolobežku, jej cena je až 2 490 eur.

„Nie je to žiadna sranda ani zábavka pre deti. Ide o seriózne preteky s poriadnou dávkou adrenalínu vo vysokých rýchlostiach. Jazdím na elektrických kolobežkách už dlho, ale až jazda na uzavretom okruhu mi ukázala, aké vzrušujúce môže takéto podujatie byť. Z pohľadu jazdca sa to dá naozaj prirovnať k rýchlej jazde na motorke či v športovom aute. Je to plnohodnotný motoršport,” hovorí Martin Pisarčík, dlhoročný motorkár a fanúšik motošportu.

Copyright free;voltrace-62.jpg

Výsledky

V absolútnom poradí zvíťazili jazdci:
1. Peter Kaňa (No Seat Gang) na Dualtron Ultra I
2. Viliam Ambrozy na VSETT 10+
3. Miroslav Bystroň (Voltride racing) na INOKIM OXO

V pohári jazdcov (všetci pretekári na rovnakom modeli):
1. Peter Kaňa (No Seat Gang) na Dualtron Victor Pro
2. Matúš Baniar (Voltride racing) na Dualtron Victor Pro
3. Branislav Sipľak na Dualtron Victor Pro

V kategórii do 20 kg:
1. Marian Rakoczy na eTwow GT SE
2. Vladimír Hudak na Ninebot G30 MAX
3. Miroslav Bystroň (Voltride racing) na Inokim Light 2

Copyright free;voltrace-80.jpg


V kategórii do 40 kg:
1. Viliam Ambrozy na VSETT 10+
2. Peter Kaňa (No Seat Gang) na Dualtron Victor Pro
3. Miroslav Bystroň (Voltride racing) na INOKIM OXO

V kategórii do 70 kg:
1. Peter Kaňa (No Seat Gang) na Dualtron Ultra I
2. Jozef Kuriliak (No Seat Gang) na Nami Burn-e
3. Matúš Baniar (Voltride racing) na ZERO 10X limited

Gratulujeme víťazom a držíme prsty pri zrode novej motoristickej disciplíny!

Fotogaléria z podujatia

Copyright free;voltrace-86.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri