Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

"Prijme značka Škoda výzvu „Dakaru“?"

Tuesday, 11. 08. 2009 - 00:08, Andrej Haverda   

Uvidíme niekedy mladoboleslavskú automobilku na legendárnej Rallye Dakar? Neplánuje sa pre drsné púštne podmienky postaviť "špeciál"  s okrídleným šípom v znaku, tak ako tomu bolo v prípade jeho sesterského Volkswagenu?

Neuvidíme niekedy nákladné automobily Škoda na štarte "Dakaru"?  O tom všetkom sme sa pozhovárali s hovorkyňou spoločnosti ŠKODA AUTO SLOVENSKO, ING. LUCIOU BUSQUET.



Značka Škoda je motoristickému fanúšikovi – no nielen českému či slovenskému – veľmi dobre známa. Na svojom konte má množstvo úspechov, tie na poli WRC nevynímajúc. Ako si našla svoje miesto na takomto druhu podujatí?
- Motoristický šport je výborným marketingovým nástrojom pre spoločnosti aktívne v oblasti výroby a predaja automobilov. Podporuje jednak budovanie ich imidžu ako značky, súčasne tak produktov. Umožňuje výrazným spôsobom osloviť široké spektrum ľudí, zákazníkov, pre ktorých je tento produkt veľmi atraktívny a zároveň preukazuje konkurencieschopnosť a technickú vyspelosť danej značky. Ponúka možnosť priamej prezentácie produktu (vozidla), s ktorým sa zákazník môže stotožniť. Zároveň prináša množstvo emócií a zážitkov, takže spojenie automobilového výrobcu a motorizmu – v našom prípade rallye – sa de facto samo ponúka.

                                                                                                       

V súčasnej dobe je Škoda aktívna v oblasti rallye v kategórii Super 2000 a šampionátu IRC...
- Práve spomínaný šampionát vďaka spolupráci s TV Eurošport pre tento rok dáva k dispozícii fanúšikmi veľmi žiadané priame prenosy zo súťaží, čo kvalitu a atraktivitu celého produktu a nášho angažmán pozdvihlo ešte o stupienok vyššie. Našim novým projektom Fabia Super 2000 sme nielen nadviazali na bohatú tradíciu motoristického športu, ale súčasne otvorili brány zákazníckeho programu predaja vozidiel privátnym zákazníkom. To ešte viac zvyšuje potenciál, aký svet rallye pre značku Škoda na poli marketingovo–komunikačnom ponúka.



Všeobecne sa vie, že české automobilky Tatra a LIAZ, ale čiastočne aj Jawa, sa skvele prezentovali v slávnych automobilových pretekoch Paríž–Dakar, dnes už iba skrátene „Dakar". Prečo sa k podobnému kroku doposiaľ neodhodlala aj mladoboleslavská automobilka?
- Na rozdiel od českých automobiliek Tatra a LIAZ sa Škoda Auto špecializovala predovšetkým na výrobu osobných automobilov, takže sa jej športové aktivity prirodzene koncentrovali skôr okolo „klasickejších“ motoristických súťaží typu rallye, prípadne okruhových pretekov.

Koncom roka 1989 sa v časopise Svět motorů objavil projekt, v ktorom autor kresby Václav Král prišiel s nápadom postaviť na báze sovietskeho automobilu Lada Samara škodovácky „špeciál" v tom čase nového modelu Favorit s motorom Tatra. Projekt sa zrejme vplyvom novembrových udalostí 1989 a následného prechodu k trhovému systému nerealizoval. Aký bol postoj vedenia firmy k účasti v spomínanom období?
- Od myšlienky k samotnej realizácii projektu je vždy dlhá cesta a podobných nerealizovaných ideí nájdeme v minulosti hneď niekoľko desiatok. Spoločnosť Škoda Auto taktiež zvažovala niekoľko variant účasti v motoristickom športe, vzhľadom k aktuálnemu produktovému portfóliu sme však vždy logicky smerovali skôr k iným druhom motoristických podujatí, než ako je „Dakar“.



Značka LIAZ, pochádzajúca pôvodne zo značky Škoda, zvíťazila na „Dakare“ v roku 1987 v triede sériových kamiónov a zaznamenala množstvo ďalších úspechov - vrátane Rallye Faraónov konanej v Egypte. V roku 2003 LIAZ definitívne zbankrotoval, hoci vďaka pár nadšencom, ktorí časom vytvorili silné tímy s dokonalým zázemím, sme ho na rallye mohli vidieť aj v januári tohto roka. Z toho, čo ste povedali, zjavne vyplýva, že mladoboleslavská automobilka kamióny do súťaže nasadiť nemieni...

- Vieme, aké je to organizačne a finančne veľmi náročné. V programe firmy Škoda Auto prioritne prevláda výroba osobných automobilov, aktívna účasť v kategórii kamiónov by pre našu značku v súčasnej dobe žiaden marketingový ani technický zmysel nemala.


Ďakujem za rozhovor.

Foto: Ing. Lucia Busquet, Škoda Auto Slovensko, Svět motorů a www.liaz.cz




Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri