Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Trendy

Renault ponúkne auto so spotrebou jeden liter

Tuesday, 23. 09. 2014 - 16:38, Ivan Václavík   

Renault ponúkne auto so spotrebou jeden liter

Takpovediac v domovskom prístave, na blížiacom sa parížskom autosalóne, predstaví automobilka Renault okrem nového modelu Espace aj prototyp automobilu s názvom EOLAB. Tento prototyp by sa mal stať realitou v časovom horizonte roka 2020. Ma hmotnosť zníženú o vyše 400 kg a dosahuje priemernú spotrebu paliva len 1 liter na 100 kilometrov!

renault-eolab-30g.jpg

Aby dizajnéri a konštruktéri dosiahli tento cieľ museli sa zamerať na tri hlavné oblasti: zníženie hmotnosti, aerodynamiku vozidla a využitie hybridných technológii Renault Z.E. Vďaka tomu vytvorili vozidlo na každodenné použitie s extrémne nízkou spotrebou a emisiami. Prototyp EOLAB je dôkazom záväzku spoločnosti Renault na podporu trvalo udržateľnej mobility, a tiež prvým výstupom programu francúzskej vlády na vytvorenie vozidla so spotrebou približne 2 l/100 km.

renault-eolab-27g.jpg

Dizajnéri vytvorili krivky, vďaka ktorým si vozidlo „prereže" cestu cez vzduch, okrem toho pridali aktívny spojler, či iné aerodynamické prvky, ktoré znižujú odpor vzduchu. Všetky zmeny viedli až k 30% zníženiu odporu vzduchu oproti porovnateľnému vozidlu bežnej konštrukcie. Znížili aj hmotnosť vozidla o vyše 400 kg a to hlavne použitím nových materiálov, či odstránením spätných zrkadiel, ktoré sú nahradené kamerovým systémom. Ten premieta obraz za vozidlom na obrazovky umiestnené v interiéri.

renault-eolab-28g.jpg

Automobil budúcnosti je vybavený trojvalcovým benzínovým motorom s objemom 0,9 litra. Dosahuje výkon 57 kW (75 koní) a maximálny krútiaci moment 95 Nm. Je spárovaný s jedinečnou trojstupňovou prevodovkou, ktorá využíva bezspojkovú technológiu a to postačuje na pokrytie rýchlostí, v akých sa EOLAB pohybuje. Vďaka inovatívnej prevodovke je hmotnosť vozidla ešte nižšia.

renault-eolab-29g.jpg

Motor je napojený na malý elektromotor v zadnej časti auta. Táto technológia so značkou Renault je krytá vyše 30 patentmi a predstavuje revolúciu, keďže doteraz používané hybridné technológie boli veľmi ťažké a bolo ich takmer nemožné inštalovať do malých vozidiel.

renault-eolab-37g.jpg

Hybridný pohon Z.E. je nový, kompaktný a dostupný hybridný agregát, ktorý kombinuje veľmi nízku spotrebu paliva s nulovými emisiami na tratiach do 60 km, a to pri rýchlosti do 120 km/h. V nasledujúcich rokoch sa vozidlá s technológiami Z.E. Hybrid stanú doplnkom k už existujúcemu radu elektrických automobilov značky Renault s nulovými emisiami.

renault-eolab-39g.jpg

Prototyp EOLAB vznikol v rámci nového hospodárskeho plánu francúzskej vlády, v ktorom sa Renault zaviazal vytvoriť reálne vozidlo s maximálnou spotrebou 2 l/100 km do roku 2020. Plán, zameraný na inovácie a zníženie emisií, myslí aj na ekonomickú stránku budúceho vozidla, pričom cena aj náklady súvisiace s prevádzkou budú podobné ako pri modeli Renault Clio.

renault-eolab-35g.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri