Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Opel Antara 2,2 CDTi 4x4 Cosmo

Tuesday, 16. 08. 2011 - 00:12, Ivan Václavík   

Opel Antara 2,2 CDTi 4x4 Cosmo

Poteší, odvezie, ale aj čosi skonzumuje. Pohon všetkých kolies je silnou devízou Antary, ktorá však má aj ďalšie tromfy v rukáve. Medzi ne patrí jednoznačne priestor v interiéri, ale aj komfortný podvozok, ktorý dostatočne filtruje nerovnosti vozovky alebo terénu. Príťažlivá karoséria sa medzi konkurentmi v kategórii športovo úžitkových vozidiel (SUV) rozhodne nestratí.

opel-antara-5415g.jpg

Základný objem batožinového priestoru je 370 litrov, po sklopení zadných sedadiel vznikne rovná plocha s objemom 865 litrov, pričom nakladacia hrana je v rovine s podlahou. Priestor je dostatočne široký a dobre využiteľný. V kufri bez problémov preveziete i nábytok. Manipulácia so zadnými sedadlami je maximálne jednoduchá, pri sklápaní do jednej roviny s podlahou nie je potrebné vyberať zasunuté opierky hlavy.

opel-antara-5406g.jpg

Ďalšie voľné miesta sú pod dnom kufra, okolo dojazdového kolesa a po bokoch. Na zadných sedadlách nájdu pasažieri dostatok priestoru na nohy i nad hlavami. Na predných sedadlách, s možnosťou ich trojstupňového vyhrievania, sa sedí pohodlne, k dispozícii je dostatok odkladacích priestorov: vo dverách, pod sedadlom spolujazdca i medzi prednými sedadlami - pod posuvným vekom alebo pod lakťovou opierkou.

opel-antara-5405g.jpg

Na volante sa nachádzajú ovládacie tlačidlá telefónu a rádia. Tempomat je na páčke smeroviek, po technickej stránke má jednoduché ovládanie, avšak miniatúrne kolískové tlačidlá treba hľadať doslova v štýle Sherlocka Holmesa. Že Opel musí vždy vymyslieť niečo netradičné, ale zároveň nezmyselné... Nedávno to bolo ovládanie smeroviek bez aretácie, teraz minitlačidlá tempomatu.

opel-antara-5417g.jpg

Spoza volantu, ktorého tvar by sa zišlo vylepšiť, má šofér dobrý výhľad všetkými smermi, prehľadný informačný displej ho informuje o dojazde i spotrebe paliva. Vonkajšie zrkadlá sú dostatočne veľké. Tlačidlom ECO si môžete zvoliť úsporný režim - my sme mali v testovanej dieselovej verzii režim ECO zapnutý permanentne, avšak priemernú spotrebu sme nedokázali dostať pod desať litrov.

opel-antara-5409g.jpg

Celkový priemer na jednu nádrž nafty - po najazdení 650 km v kombinovanom režime - bol presne 10 litrov. Na diaľnici so zapnutým tempomatom bola priebežná spotreba 9,6 litra, keď sme znížili rýchlosť na 100 km/h, spotreba sa ustálila na 7,7 litra. Samozrejme, pri jazde v teréne sa apetít motora rapídne zvyšuje, takže aj celkový priemer rapídne stúpne.

opel-antara-5408g.jpg

Aj vďaka pripojiteľnému pohonu 4x4 je stabilita Antary v zákrutách výborná, veľké plus pripisujeme brzdovému systému a chválime takisto zrýchlenie pomerne ťažkého vozidla (1 855 kg). Automatická 6-stupňová prevodovka spolupracuje s dieselovým motorom príkladne, vodič si pripájanie, či odpájanie jednotlivých stupňov ani poriadne neuvedomí. A tak môže vychutnávať komfortnú jazdu na ceste i v ľahšom teréne. Ak je to potrebné, Antara si vie poradiť aj s ťažším, blatistým, či zasneženým terénom.

opel-antara-5414g.jpg

Už v štandardnej výbave Antary s pohonom jednej nápravy sú zahrnuté hlavné bezpečnostné prvky: ESP®, ABS, TC, DCS, HSA (pomoc pri rozbiehaní do kopca), hmlové svetlá, airbagy vrátane hlavových, elektrická parkovacia brzda, elektrické ovládanie okien na predných i zadných dverách, elektricky ovládané, vyhrievané spätné zrkadlá, klimatizácia a podobne.

V cene základnej verzie je zahrnutá aj odkladacia vanička pod sedadlom spolujazdca, kryt batožinového priestoru, strešné držiaky v striebornej farbe a 17" disky z ľahkých zliatin.

opel-antara-5413g.jpg

Na vyššiu úroveň patrí výbava Enjoy Plus AWD: tmavo tónované zadné okná, elektronická klimatizácia (ECC), automatické nastavovanie svetlometov (ALC), vyhrievanie predných sedadiel, kožený volant, palubný počítač a 18" kolesá.

opel-antara-5411g.jpg

Testovaná verzia Cosmo AWD predstavuje špičkový stupeň vybavenia, ktorý znamená novú zmes terénneho auta s elegantným mestským sedanom. Oproti verzii Enjoy Plus má navyše tempomat, parkovací asistent, stredovú lakťovú opierku s úložným priestorom aj na zadnom sedadle, čelné sklo, ktoré pohlcuje teplo, chrómované vonkajšie kľučky dverí, chrómovaný výfuk, kožené čalúnenie, vodorovne sklopné sedadlo spolujazdca vpredu a podobne.

opel-antara-5410g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Opel Antara 2,2 CDTi
Objem motora (cm3) 2 231
Výkon (kW/k) 135/184
Krútiaci moment (Nm) 400
Max. rýchlosť (km/h) 191
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,8

Cena testovanej verzie 28 100 €
Najlacnejšia verzia 21 600 €

+ Plusy
Dostatok priestoru v kabíne i v kufri
Zrýchlenie, brzdy, podvozok, pohon 4x4
Bohatá výbava už v základnej verzii
- Mínusy
Miniatúrne tlačidlá na ovládanie tempomatu
Trošku vyššia spotreba v teréne

Fotogaléria Opel Antara



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri