Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Hyundai i30 1,6 CRDI Blue Drive

Monday, 01. 03. 2010 - 22:54, Ivan Václavík   

Hyundai i30 1,6 CRDI Blue Drive

V preplnenej mestskej premávke, ale aj na diaľnici sa cíti tridsiatkový Hyundai ako doma. Kórejská automobilka zúročuje dosiaľ získané skúsenosti a prostredníctvom verzie Blue Drive so systémom Stop & Start prináša aj sympatický bonus navyše.

hyundai-i30-intn2216g.jpg

Posádku na predných sedadlách obklopuje sympaticky navrhnutý, síce jednoduchý, ale kvalitne spracovaný interiér.
Vďaka rázvoru náprav 2 650 mm majú cestujúci na predných i zadných sedadlách dostatok priestoru. Pre všetky sedadlá platí, že sú príjemným kompromisom medzi tuhosťou a mäkkosťou, čo sa na dlhších trasách prejaví v spokojnosti cestujúcich. Predné majú dobré držanie tela aj pri ostrejšom prejazde zákruty. Šofér má dobrý výhľad, avšak v určitom uhle nevidí vo vonkajších zrkadlách vozidlo vedľa seba.

hyundai-i30-n2199g.jpg

Aj pri cúvaní si treba zvyknúť na silnejšie zadné stĺpiky. Volant je nastaviteľný pozdĺžne i výškovo, takže každý si bez problémov nájde správnu polohu. Komfortné ovládanie uľahčuje dobrá ergonómia – tlačidlá a kotúče klimatizácie sú na stredovom paneli prehľadne rozmiestnené. Údaje na informačnom displeji sa menia pomocou tlačidla pod kruhovými prístrojmi v dosahu vodiča. V noci pôsobí upokojujúco modré podsvietenie prístrojov aj interiéru.

hyundai-i30-n2188g.jpg

Objem batožinového priestoru je 340 litrov, po sklopení delených zadných sedadiel sa zväčší na 1 250 litrov. V kufri sa nachádza pod vekom menší odkladací priestor na drobnosti (lano, lekárnička a podobne).
Jazda s modelom nižšej strednej triedy, ktorý má pod kapotou dieselový štvorvalec 1,6 CRDi, je príjemná, v kabíne neruší cestujúcich nadmerný hluk, motor reaguje dynamicky a dá sa s ním svižne predbiehať. Aj vďaka 6° manuálnej prevodovke je jazda príjemná i pri využití diaľničného limitu. Sklamaním bolo radenie rýchlosti – na testovanom aute sme mali nepresnú kulisu radenia. Brzdy zaberajú nečakane ostro, takže sa stačí jemne dotknúť stredného pedálu. Model i30 dokáže zastaviť na veľmi krátku vzdialenosť.

hyundai-i30-facelift-2g.jpg

Na hrboľatej vozovke nás trošku vytriaslo, ale na bezchybnom asfalte (v Rakúsku) je jazda skutočne príjemná. Škoda, že v testovanom aute sme nemali tempomat, takže sme boli odkázaní na citlivú manipuláciu s plynovým pedálom. Výlučne len v kombinácii s dieselovým motorom si môžete tempomat dodatočne kúpiť za 582 €.

hyundai-i30-motor-n2197g.jpg

Pri konečnom zúčtovaní – po najazdení 700 km na jednu nádrž – nám displej ukázal kombinovanú spotrebu 5,8 l/100 km, no jazdili sme prevažne na krátke vzdialenosti, v meste a v blízkom okolí, a to pri vonkajšej teplote len tesne nad nulou. V lete a mimo mesta by sme sa možno priblížili aj priemernej spotrebe 4,5 litra, ktorú uvádza výrobca. Ale zrejme len vtedy, keby sme neprekročili rýchlosť 100 km/h. V opačnom prípade je reálna spotreba okolo 5,5 – 6 litrov.

hyundai-i30-det-n2198g.jpg

Systém Stop & Start je dobrou pomôckou pre tých, ktorí chcú jazdiť úsporne. Najmä pri dlhšom čakaní na zelenú sa vypnutý motor oplatí. Opäť naskoči po stlačení spojkového pedálu a rozbehne sa skôr, než stihnete zaradiť rýchlostný stupeň. Tí, ktorý tento systém nechcú využívať, môžu ho jednoducho vypnúť tlačidlom na spodku prístrojového panelu.

hyundai-i30-n2190g.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

Hyundai i30 1,6 CRDI
Objem motora (cm3)    1 582
Výkon (kW/k)        94/128
Krútiaci moment (Nm)    260
Max. rýchlosť (km/h)    197
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    11,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,5

Cena testovanej verzie 17 400 €   
Základná verzia 8 900 €

+ Plusy
Priestor v interiéri i v kufri
Razantne reagujúce brzdy
Dobrá stabilita v zákrutách

- Mínusy
Nepresná kulisa radenia rýchlostí
Mŕtvy uhol vo vonkajších zrkadlách



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri