Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

BMW 430d x-Drive Gran Coupé

Monday, 08. 06. 2015 - 21:30, Ivan Václavík   

BMW 430d x-Drive Gran Coupé

Úžasné riešenia v kabíne i pod kapotou: Štyri dvere s oknami bez rámu charakterizujú elegantne tvarovanú bočnú siluetu BMW radu 4 Gran Coupé. Interiér je zameraný predovšetkým na šoféra. Či už je to prehľadný prístrojový panel alebo mierne natočená stredová konzola. Na sedadle vodiča si v BMW 4 Gran Coupé vychutnáte príjemný pocit vnútorného uspokojenia.

Celý článok si prečítajte tu.

bmw-430-n5771g.jpg

Ovládacie prvky sú presne tam, kde ich intuitívne očakávate. Voľne stojaci, široký displej systému iDrive je umiestnený presne v zornom poli. Navyše je tu BMW Head-Up displej, ktorý premieta relevantné informácie na predné sklo, presne do zorného poľa vodiča, čo znamená, že ten nemusí spúšťať pohľad z vozovky pred sebou.

bmw-430-n5793g.jpg

Vysoký prah troška sťažuje nastupovanie na predné sedadlá a vystupovanie z nich. Na anatomicky tvarovaných sedadlách sa dobre sedí, ľavé poskytne vodičovi výbornú pozíciu za volantom, ako aj niekoľko možností nastavenia bočných opôr. Vzadu sa pohodlne usadí aj človek s výškou 180 centimetrov. Sklopné zadné operadlá, delené v pomere 40:20:40, vytvárajú viacero možností na prepravu osôb a batožiny. Dve samostatne profilované krajné sedadlá s výškovo nastaviteľnými opierkami hlavy sú zárukou exkluzívneho komfortu v zadnej časti kabíny BMW radu 4 Gran Coupé a zároveň nechávajú priestor na prostredné tretie miesto.

bmw-430-n5784g.jpg

Veľké veko kufra plynulo zapadá do siluety BMW radu 4 Gran Coupé. Okrem toho, že dobre vyzerá, je aj mimoriadne praktické. Otvára a zatvára sa elektricky. Jeho veľkorysé rozmery v kombinácii s rovnou ložnou plochou zvyšujú využiteľnosť tohto dôležitého priestoru. Maximálny objem kufra je 1 300 litrov, v základnom usporiadaní 480 litrov.

bmw-430-n5772g.jpg

Elektrické nastavenie predných sedadiel s dvoma pamäťami na sedadle vodiča patrí do základnej výbavy. Praktické sú výsuvné sedáky. Automatická duálna klimatizácia je samozrejmosťou. Vyhrievané sú nielen predné, ale aj zadné sedadlá, kde si pasažieri môžu individuálne nastaviť prúdenie vzduchu.

bmw-430-n5773g.jpg

Vďaka novej technológii adaptívnych Full-LED predných svetiel uvidíte pri jazde v noci každý detail. Ich čistá biela farba, podobná dennému svetlu, je zárukou silného a rovnomerného osvetlenia cesty pred vami. Pneumatiky runflat umožňujú núdzový dojazd do pneuservisu rýchlosťou až 80 km/h.

bmw-430-n5774g.jpg

Nové meradlá dynamickej výkonnosti stanovuje 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic. Obzvlášť starostlivo dimenzované husté odstupňovanie prevodov umožňuje dosiahnuť optimálny prenos sily motora, a to pri nízkych aj vysokých rýchlostiach. Vďaka tomu podstatne klesá spotreba, vodič si však zároveň vychutná viac športovosti a dynamickej jazdy. Najmä pri rýchlej jazde znižuje vysoký počet prevodov otáčky motora, čím pomáha nielen znižovať spotrebu, ale zároveň redukovať hlučnosť agregátu.

bmw-430-n5792g.jpg

Kto má radšej manuálne radenie prevodových stupňov, pre toho sú k dispozícii páčky pod volantom. Ovládač na stredovej konzole umožní vodičovi zvoliť si režim jazdného zážitku: štandardný režim nastavenia motora aj prevodovky Comfort, alebo na úsporu orientovaný režim ECO PRO, tretím je režim Sport, ktorý umožňuje dosiahnuť ešte dynamickejšiu jazdu. A napokon je k dispozícii Sport+ ako štvrtý variant.

bmw-430-n5779g.jpg

Funkcia plachtenia (až do rýchlosti jazdy 160 km/h) umožňuje vozidlu pohybovať sa iba vlastnou kinetickou energiou, s odpojeným pohonom: keď vodič zloží nohu z akcelerátora, ale nezačne brzdiť, 5 % paliva ušetrí vďaka funkcii označenej ako plachtenie (iba v kombinácii s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic). Ak sa auto blíži k zákrute, k zastavanej oblasti, rýchlostnému obmedzeniu, či k výjazdu z diaľnice, vodičovi v predstihu odporúča spomaliť.

bmw-430-n5780g.jpg

Pohotovo reaguje adaptívny tempomat. Ten plynule spomalí naše auto za iným vozidlom, ale bezprostredne po následnom vybočení spoza neho ihneď zareaguje a pohotovo zrýchli naše auto. Rovnako rýchlo reaguje systém stop&štart, ktorý je vypínateľný. Avšak pozor! Stalo sa nám, že ak tento systém vypol motor a my sme v hurhaji mestskej premávky auto uzamkli, po chvíli sa motor samovoľne rozbehol. Naše auto tak stálo na parkovisku zamknuté - avšak s bežiacim motorom.

bmw-430-n5781g.jpg

K dodatočnému obsiahlemu vybaveniu patrí nielen elektrické zatváranie zadnej kapoty, ale tiež štartovanie tlačidlom, balík M šport, zadná kamera, elektrické nastavovanie bedrovej časti predných sedadiel; elektricky vyhrievané sú nielen predné, ale aj zadné sedadlá. Ďalej sú v doplnkovej výbave adaptívne svetlomety LED, asistent diaľkových svetiel, kontrola pri neúmyselnom opustení jazdného pruhu, parkovací asistent a ďalšie vymoženosti moderného automobilu.

bmw-430-n5782g.jpg

K bezpečnej jazde prispieva výrazná signalizácia prítomnosti iného vozidla vo vedľajšom pruhu. Varovné svetielko sa rozsvieti vo vonkajšom zrkadle. Dve menej nápadné koncovky výfuku sú len na jednej strane auta, čo však nijako neuberá na jeho dravosti. Za normálnych okolností pracuje štvorkolka s hnacími silami v pomere 20:80, pričom v niektorých situáciách sa môže rozloženie zmeniť až na 0:100 - s preferenciou zadného pohonu.

bmw-430-n5786g.jpg

Presvedčili sme sa, že BMW 4 Gran Coupé je fantastický automobil. Vodičovi i posádke ponúkne dostatok vnútorného priestoru, praktické riešenia a k dispozícii je výborne vyladený adaptívny podvozok. Dynamický 6-valcový diesel má obrovský krútiaci moment 560 Nm a potiahne intenzívne v celom rozsahu otáčok. Reakcie sú bezprostredné a razantné. Osem stupňov prevodovky zaujímavým spôsobom využíva pružnosť motora - stredné pásmo otáčok vás poriadne zatlačí do operadla. Pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h si agregát doslova pradie a odber paliva klesne na 6,5 litra. Mimo mesto sa dá jazdiť výrazne pod päť litrov, pričom nám ukázal displej pri ustálenej stovke len štyri litre. Vždy záleží na zvolenom režime jazdy.

bmw-430-n5787g.jpg

V serpentínach je jazda doslova lahôdkou - toto BMW x-Drive má výborné jazdné vlastnosti s dobrým tlmením nerovností. BMW 435d xDrive je všestranný automobil, ktorému sa dá len ťažko niečo vyčítať. Je rýchly na dlhých trasách a súčasne príjemný spoločník na svižný presun po vidieckych cestách. Agregát reaguje skvelo, zároveň vie byť úsporný a prevodovky pracuje znamenite. Dojazd 800 km a priemerná spotreba v kombinovanom režime na hranici 7 litrov nás presvedčili, že kúpa BMW 435d xDrive je pre solventných záujemcov zásahom do stredu terča.

bmw-430-n5789g.jpg

Technické údaje výrobcu auta
BMW 430d x-Drive

Objem motora (cm3) 2 993
Výkon (kW/k) 190/259
Krútiaci moment (Nm) 560
Max. rýchlosť (km/h) 250
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 5,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,5
(Skutočná spotreba pri teste 7,0)

Cena testovanej verzie 77 900 €
Najlacnejšia verzia Gran Coupé 38 000 €

+ Výrazné plusy
Dynamický a pritom úsporný šesťvalec
Fantastický dizajn karosérie
Kvalitne vybavený interiér
- Najväčšie mínusy
Vysoký prah sťažuje nastupovanie
Samovoľné naštartovanie motora po jeho vypnutí

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri