Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  ERC

Barumka dopadla podľa očakávania

Monday, 19. 08. 2019 - 12:00, Ľuboš Kašický   

Barumka dopadla podľa očakávania

Suverénne víťazstvo Kopeckého a dráma o zvyšné pozície až do posledného kilometra. Taký bol 49.ročník Barum Rally 2019 v Zlíne.

 

Na nesmierne náročnej trati si už vylámali zuby viacerí majstri volantu. Znalosť pomerov je preto poriadnou výhodou, no nikto nemôže uprieť schopnosti najlepšej českej posádka súčasnosti. Jan Kopecký a Pavel Dresler na továrenskej Škode Fabia R5 evo počas víkendu znova potvrdili svoju výnimočnosť a získali už piate víťazstvo v rade (celkovo šieste spoločné v Zlíne, pre Kopeckého ôsme).

Mimoriadne silní a nabudení boli tentoraz dvaja Rusi. Alexej Lukyanuk (Citroen C3 R5) a jeho krajan Nikolaj Gryazin (Fabia R5), jazdiaci s lotyšskou licenciou. Lukyanuk už na „Barumke“ víťazstvo stratil a evidentne chcel satisfakciu. Ani teraz však nedokázal udržať svoje pudy na uzde a znova urobil rovnaké chyby, ako v minulosti. Defekt v závere prvej etapy a rovnako tak v závere druhej ho nakoniec odsunuli hlboko do poľa porazených (skončil osemnásty). Mladý Gryazin havaroval v úvode druhej etapy a súťaž nedokončil.

luky01.jpg

V cieli pre autosportfoto.sk celú situáciu najlepšie zhodnotil spolujazdec Jana Kopeckého, Pavel Dresler. „Od začiatku sme nasadili rozumné tempo, bez zbytočného rizika. Povedali sme si, že pôjdeme stabilne a vyskúšame to až na Semetíne. Ten nám ale veľmi nevyšiel. Dostali sme tam osem sekúnd, ale nejakým spôsobom sme to dostali naspäť. Po prvej sekcii to tak bolo fifty-fifty a začínalo sa odznova. V druhej sekcii sme nasadili rovnaké tempo, ako súperi. Bolo ok, ale „kluci“ (pozn.: myslené Alex a Nikolaj) začali robiť chyby. Asi išli trochu cez hranu a to potom chyba zvyčajne príde. Obaja mali defekty, stratili nejaký čas a vlastne nám darovali víťazstvo. Potom sme už len udržiavali pozíciu.“ A zatiaľ, čo Pavel s Honzom si pozíciu kontrolovali, tak za nimi sa tvrdo bojovalo do posledného kilometra.

dppi02.jpg

Pred štartom mal šancu ohrozil piaty majstrovský titul MČR pre továrenskú posádku Filip Mareš (Fabia R5). Ten rýchlo pochopil, že pomôže len výnimočná udalosť a tak sústredil sily na ďalšom fronte. „Pre nás je priorita európsky šampión a súboj o titul ERC – Junior,“ prehlasoval Mareš. Jeho priamym súperom bol Angličan Chris Ingram (Fabia R5) s ktorým sa až do cieľa naťahovali o desatiny sekundy. Nakoniec rozhodli tri desatiny sekundy o tom, že Mareš skončil nielen druhý v súťaž, ale stal sa aj juniorským šampiónom ERC. „Zariskovali sme a vyšlo to,“ radoval sa Filip Mareš. Statočne to však znášal aj Angličan. „Zabojovali sme, ale nestačilo to. Bola to však pre nás najlepšia súťaž v kariére a som hrdý, ako sme tu jazdili.“

dppi01.jpg

Ak vravíme o dráme v poslednej rýchlostnej skúške, tak treba povedať, že to nebol iba súboj o priečky na pódiu. Nepríjemnú haváriu mali najprv Vojto Štajfl a Veronikou Havelkovou (VW Polo R5). Našťastie bez vážnejších problémov. Krátko po pokračovaní však došlo k ťažkej havárii posádky Martin Vlček a Ondrej Krajča (Hyundai i20 R5). Aj pri tejto posádke stáli anjeli strážni, no usporiadatelia zvyšným posádkam už iba pripísali čas a súťaž ukončili.

dppi03.jpg

Z chudobného zastúpenia Slovákov sa najvyššie umiestnil Vlado Hanuš (Hyundai i20 R5) na 34.mieste. Len približne tri minúty za ním na 39.mieste figuruje Rasťo Chvála (Peugeot 208 R2), ktorý výborne obstál v Peugeot Cupe. Do cieľa došiel aj Tomáš Vrábeľ (Peugeot 208 R2) na 52.mieste a Miška Debnárová (Renault Clio R3) na 57.mieste. Peter Križan (Mitsubishi Lancer Evo IX) neštartoval pod slovenskou vlajkou a skončil na 67.mieste. V cieli bolo klasifikovaných 81 posádok zo 127 členného štartového poľa.

Konečné poradie 49.ročníka Barum Rally v Zlíne 2019:
1. Kopecký, Dresler (CZE, Škoda Fabia R5 Evo) 2:05:17,4 hod
2. Mareš, Hloušek (CZE, Škoda Fabia R5) + 1:31,5 min
3. Ingram, Whittock (GBR, Škoda Fabia R5) + 1:31,8 min
4. Kostka, Kučera (CZE, Škoda Fabia R5 Evo) + 1:51,1 min
5. Griebel, Winklhofer (DEU/AUT, Škoda Fabia R5) + 2:49,7 min
6. Wagner, Winter (AUT, Škoda Fabia R5 Evo) + 3:07,9 min
7. Tarabus, Trunkát (CZE, Škoda Fabia R5) + 3:15,4 min
8. Pospíšilík, Hovorka (CZE, Škoda Fabia R5) + 5:38,5 min
9. Rujbr, Švec (CZE, Škoda Fabia R5) + 5:50,0 min
10. Bisaha, Těšínský (CZE, Hyundai i20 R5) + 6:30,7 min
...



Diskusia k článku