Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Suzuki Swift TOP 1,2 GS

Friday, 04. 01. 2013 - 16:05, Ivan Václavík   

Suzuki Swift TOP 1,2 GS

Pohrávanie sa s kontrastom farieb: Hoci Swift nemení radikálne svoj vzhľad, postupne vždy prináša niečo nové. Limitovaná edícia TOP sa vyznačuje unikátnym vzhľadom, kde cieľom bola hra kontrastov farieb. Model je v ponuke vo farebných kombináciách čierno-biela, modro-biela (tú sme testovali) a čierno-červená. Na testovanom päťdverovom modeli s bielou strechou sme si už pri jeho preberaní všimli komplexnú vybavenosť.

swift-top7455-g.jpg

Tento Swift má okrem iného dotykové otváranie auta, štartovanie tlačidlom (a teda bez kľúča), či vyhrievanie predných sedadiel. Okrem toho je testovaná verzia GS vybavená dôležitými bezpečnostnými prvkami vrátane ABS + EBD (elektronická regulácia rozdelenia brzdnej sily) a ESP (elektronický stabilizačný systém). Mimochodom, spomínané bezpečnostné systémy sú vo všetkých vybaveniach tohto modelu, teda nič netreba priplácať ani v lacnejších verziách.

Mimoriadne vydanie modelu prichádza ešte s ďalšími modernými drobnosťami, akými sú napríklad automatická klimatizácia s peľovým filtrom, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, sedem airbagov, ESP s prepínateľnou kontrolu trakcie a úchytmi ISOFIX pre detskú sedačku. Moderný audiosystém má vstavaný USB port a Bluetooth handsfree. Tempomat je však výsadou výlučne vybavenia GS.

swift-top7463-g.jpg

Vyhrievanie predných sedadiel sme spomenuli už v úvode tohto testu. Chválime tiež funkciu trojnásobného zablikania smeroviek po dotyku páčky. Predné stierače sú 2-rýchlostné, s nastaviteľným cyklovačom. Výborne sa nám (v daždi i pri snežení) osvedčili ostrekovače so 6 dýzami, takže očistenie predného skla bolo vždy dokonalé. Automatická klimatizácia (len pre GS) pomohla veľmi rýchlo odmraziť čelné sklo a v kabíne rýchlo vytvoriť príjemné prostredie.

swift-top7456-g.jpg

Volant s malým priemerom si zaslúži veľké plus; hrubý veniec sa výborne drží, takže šoférovanie je naozaj komfortné. Aj radiaca páka 5° prevodovky dobre padne do ruky, jej dráhy sú krátke, radenie je presné. Na trojramennom volante, ktorý je nastaviteľný výškovo i pozdĺžne, sú ovládače tempomatu (vpravo), rádia (na ľavom ramene) a tlačidlá telefónu, ktoré sú v dobrom dosahu medzi ramenami volantu.

swift-top7462-g.jpg

Štartuje sa tlačidlom, na vstup do auta nepotrebujete kľúč, stačí sa dotknúť malého obdĺžnika na kľučke dverí. Ak sa dvere neotvoria do 20 sekúnd po odomknutí diaľkovým ovládačom, auto sa opäť automaticky zamkne. Vyhrievané predné sedadlá sú anatomicky tvarované, dobre sa v nich sedí, ale pri vyslovene ostrej jazde šofér subtílnej postavy „poletuje" medzi bočnými opierkami.

swift-top7457-g.jpg

Pri jazde v noci sa nám páčilo červené podsvietenie tlačidiel a prístrojov, ostrá farba však nemusí vyhovovať každému. Všetky bočné okná sa otvárajú a zatvárajú elektricky. Negatívne nás prekvapilo neosvetlené tlačidlo centrálneho uzamykania dverí na lakťovej opierke pri šoférovi.

swift-top7460-g.jpg

Palubný počítač, integrovaný do prístrojového panelu, poskytuje najdôležitejšie informácie - o dojazde, najazdených kilometroch, spotrebe. Zadné sedadlá sú sklápateľné, takže relatívne skromný objem batožinového priestoru (211 litrov) - čo zostáva pre niektorých naďalej hendikepom Swiftu - môžete po sklopení zadných operadiel zväčšiť na dostatočných 528 litrov.

swift-top7459-g.jpg

Optimistický predpoklad výrobcu o priemernej spotrebe sme nedokázali splniť, zrejme aj vplyvom náročných zimných podmienok. A tak sme po vyjazdení plnej nádrže paliva (dojazd 500 km) zaznamenali na displeji priemernú spotrebu 6,5 litra - prevažne v mestskej premávke. Pri ustálenej rýchlosti 100 km/h bola priebežná spotreba na rovine 5,8 litra a na diaľnici pri 130-ke 7,2.

swift-top7461-g.jpg

V každom prípade však môžeme konštatovať, že Suzuki Swift v akejkoľvek podobe je - najmä v hustej mestskej premávke - jedným z najideálnejších riešení mobility. A na svoje si istotne prídu aj športovo založení motoristi, pre ktorých je v ponuke eso v podobe Swiftu Sport s objemom motora 1,6 litra, ktorý dosahuje výkon 100 kW (136 k).

swift-top7458-g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Suzuki Swift 1,2

Objem motora (cm3) 1 242
Výkon (kW/k) 69/94
Krútiaci moment (Nm) 118
Max. rýchlosť (km/h) 165
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,0

Cena testovanej verzie 11 300 €
Najlacnejšia verzia 9 630 €

+ Plusy
Dobré vybavenie, bezpečnostné systémy
Bezkľúčové odomykanie, štartovanie tlačidlom
Minimálny vnútorný hluk, príjemný podvozok
- Mínusy
Skromný batožinový priestor
Neosvetlené tlačidlo zamykania dverí

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri