Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Opel Combo Tour 1,6 CDTi Enjoy L1H1

Saturday, 15. 12. 2012 - 23:52, Ivan Václavík   

Opel Combo Tour 1,6 CDTi Enjoy L1H1

Variabilný vnútorný priestor má veľa riešení: Potrebujete pracovné vozidlo na podnikanie a zároveň hľadáte spoľahlivé auto pre početnejšiu rodinu? V našich končinách zrejme nie je veľa viacdetných rodín, no osobne poznám niekoľko, kde nestačí už ani veľké kombi, aby sa všetci bezpečne a v relatívnom pohodlí prepravili na väčšie vzdialenosti.

opel-combo-7432g.jpg

Pre tých - pokiaľ nehľadajú veľké MPV - je v showroomoch značky Opel pripravený sedemmiestny model Combo Tour, ktorý sme testovali v závere roka 2012. Podobnosť s Fiatom Doblo môže na niekoho pôsobiť rušivo, no my tvrdíme, že ak dvaja robia to isté, nemusí to byť to isté. Nechceme teraz porovnávať, iba konštatujeme: Opel Combo Tour je milé, príjemné auto aj na dlhšie cesty, ktoré toho odvezie presne koľko potrebujete. Variabilita jeho vnútorného priestoru je silným argumentom, prečo si kúpiť práve tento malý úžitkový Opel.

opel-combo-7433g.jpg

Páčilo sa nám napríklad jednoduché sklápanie sedadiel v druhom rade. No ak chcete manipulovať so sedadlami v treťom rade, žiada sa pevnejšia mužská ruka. Objem batožinového priestoru pri využití 5 sedadiel je 800 litrov, ak ponecháte v kabíne len predné sedadlá, získate objem až 3 200 litrov. Veľkorozmerné piate dvere sa otvárajú i zatvárajú ťažkopádne, čo môže robiť problémy najmä ženám.

opel-combo-7438g.jpg

Na druhej strane sa nám páčili bočné dvere po oboch stranách karosérie. Okrem toho, že sa cez ne poľahky nastupuje i vystupuje, bez problémov cez ne môžete naložiť väčšie množstvo tovaru aj v stiesnených pomeroch na parkovisku - overili sme si to pri predvianočných nákupoch.

opel-combo-7435g.jpg

Medzi prednými sedadlami je len jedna úzka lakťová opierka - spoločná pre šoféra i spolujazdca. Vyžaduje si teda kompromis od oboch. Prehľadné usporiadanie najdôležitejších ovládačov a tlačidiel nás potešilo, trošku s výhradami sme prijali ovládanie tempomatu na spodnej páčke pod volantom vľavo. Chvíľami sme si ju totiž zamieňali za páčku smeroviek, na ktorej je aj zjednodušené ovládanie svetiel. Jednoduché v tom, že má iba dve polohy - na denné svietenie a klasické svietenie tlmenými svetlami.

opel-combo-7442g.jpg

Výborne tvarovaný volant sa veľmi dobre drží a najmä poloha rúk „trištvrte na tri" v cielene vytvorených priehlbinách je úplne samozrejmá. Tvarovanie volantu šoféra priam vyzýva, aby ho držal správne.  Veľké vonkajšie zrkadlá poskytujú šoférovi dobrý prehľad o situácii vedľa neho. Keď cez noc nasnežilo a auto pokryla 10 cm vrstva bielej nádielky, všimli sme si, že horný okraj dverí presahuje až na strechu - a po ich otvorení nám sneh nekompromisne napadal do kabíny.

opel-combo-7434g.jpg

Karoséria pôsobí na prvý pohľad ako vysoká a úzka. Jej aerodynamika v protivetre nerobila problémy, avšak pri silnom bočnom vetre sme jeho vplyv pociťovali pri každom predbiehaní kamiónov. Vozidlo citeľne vybočilo z priameho smeru. Pravdu povediac, podľa tvaru vysokej karosérie sme to aj očakávali. No v zákrute Combo bez zaváhania drží stopu a na klzkom povrchu sme si vychutnávali svižný rozjazd z miesta na dvojke. Predný pohon zaberá excelentne. A pochvalu na otvorenej scéne si taktiež zaslúžia výborné brzdy.

opel-combo-7440g.jpg

Pod prednou kapotou je osvedčený agregát s objemom 1,6 litra, známy od značky Fiat. Ten sa prejavil tichým chodom, avšak pri vyšších otáčkach už dával o sebe vedieť. Relatívne malý výkon 77 kW (105 k) poskytoval autu (ak nebolo plne vyťažené) dobrú dynamiku. Najmä na diaľnici sa osvedčila 6° prevodovka, kde preraďovanie jednotlivých stupňov bolo hladké a presné. Dobrým radcom je v tomto aute indikátor radenia.

opel-combo-7437g.jpg

Samozrejme, overili sme si aj konzumáciu paliva - v zimných podmienkach sme očakávali vyššiu spotrebu. Tá dosiahla v kombinovanom režime a vo veternom počasí až osem litrov, celkovo je však reálna priemerná spotreba okolo 6,8 litra na 100 km. Pri ustálenej rýchlosti 100 km/h nám displej ukázal 5,7 litra, pri 120-ke 6,1 a pri 130-ke 7,5 litra. Tak, či onak - v náročných zimných podmienkach sme mali dojazd na jednu nádrž paliva 700 kilometrov.

opel-combo-7439g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Opel Combo Tour 1,6 CDTi

Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 77/105
Krútiaci moment (Nm) 290
Max. rýchlosť (km/h) 164
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 13,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,5

Cena testovanej verzie 19 350 €
Najlacnejšia verzia 15 000 €

+ Plusy
Výborné brzdy, radenie rýchlostí
Variabilita priestoru v kabíne
Odkladacie priehradky (aj pod stropom)
- Mínusy
Citlivosť na silný bočný vietor
Ťažkopádne piate dvere
Manipulácia so 6. a 7. sedadlom

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri