Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

SEAT Leon 1,6 TDI Style

Monday, 25. 02. 2013 - 18:35, Ivan Václavík   

SEAT Leon 1,6 TDI Style

V aréne sa vie akčný toreador Leon dobre zviditeľniť: Športová dynamika, dizajn plný emócií, komplex moderných technológií, vysoká kvalita spracovania interiéru a nevtieravá elegancia. Takto vás osloví Leon, ktorý španielska automobilka SEAT vypravila už aj na Slovensko. Redakcia nášho webového portálu ho získala na test - ako sa ľudovo hovorí - hneď zahorúca, ešte pred otvorením jarného salónu v Ženeve. Je zrejmé, že čerstvú novinku čoskoro uvidia aj návštevníci tradičného autosalónu v Bratislave (23. - 28. 4. 2013).

seat-leon-7594g.jpg

Testovaný SEAT Leon mal na tachometri len 600 kilometrov a na slovenský trh prichádza s veľkými ambíciami, pod ochrannými krídlami nového - avšak na Slovensku tradičného - importéra, ktorým sa stala 1. 1. 2013 spoločnosť Porsche Slovakia.

seat-leon-7597g.jpg

Tretia generácia s novou, lichobežníkovou maskou chladiča predstavuje úplne iný automobil, od základu novo vyvinutý, s nízkou hmotnosťou iba 1 113 kg. To naznačuje, že aj spotreba by mala byť nízka. Výrobca sľubuje okolo 4 litrov na 100 km, no keďže sme jazdili v náročných zimných podmienkach a prakticky s nezabehnutým motorom, celkový priemer bol vyšší. Dokonca ani pri ustálenej rýchlosti 100 km/h sme sa k štyrom litrom nedokázali priblížiť.

seat-leon-7595g.jpg

To však nič nemení na konštatovaní, že Leon patrí k príťažlivým automobilom. Z technického hľadiska súvisí s modelmi Altea a Toledo, pričom je priamym konkurentom koncernovému VW Golf. Kompaktné auto zo Španielska sa štylizuje do polohy športového automobilu. Ale obstojí aj ako rodinné auto - napriek výrazne sa zvažujúcej streche; na zadných sedadlách sme našli (pri výške 180 cm) dostatočný priestor nad hlavou i na nohy.

seat-leon-7601g.jpg

Zmeny na karosérii sú malé, revidované viac do prednej časti. Tretiu generáciu najviditeľnejšie prezrádza podlhovastá predná maska a zmenený tvar reflektorov. V interiéri sa cítite príjemne, nepôsobí už nevľúdne ako dosiaľ. Pri naštartovaní motora sa automaticky zapnú svetlá pre denné svietenie. Tento bezpečnostný prvok poskytuje maximálnu viditeľnosť auta v premávke. Automatické dažďové senzory regulujú interval stieračov v závislosti od intenzity dažďa.

seat-leon-7600g.jpg

Anatomicky tvarované a trojstupňovo vyhrievané predné sedadlá dostali výraznejšie kontúry a sú dobrou oporou pri prejazde zákrutami. Sú uložené nižšie, takže poskytujú športový pocit z jazdy a zároveň zostane viac miesta nad hlavou. Aj na pohľad je príjemné mäkké obloženie prístrojového panelu. Na volante je obojsmerné ovládanie informačného displeja (valčekom), nad stredovou konzolou sa nachádza 5" monitor, na ktorom sa premietajú údaje o audiosystéme. Palubný počítač je umiestnený v prístrojovom paneli tak, aby ste ho mali stále pred očami, no aby čítanie údajov neodvádzalo vašu pozornosť. Na kvalitné vnímanie hudby slúži 9 reproduktorov a subwoofer. Centrálny reproduktor, umiestnený v strede palubnej dosky, vytvára vyvážený zvuk.

seat-leon-7604g.jpg

Easy Connect poskytuje jednoduché ovládanie rôznych funkcií (zábava, komunikácia, vozidlo) prostredníctvom dotykového displeja. Je kompatibilný s médiami ako sú iPod, USB, SD pamäťové karty, Bluetooth, audio streaming, CD a AUX-IN formátov MP3/MP4.

seat-leon-7605g.jpg

Súčasťou stredovej konzoly je posuvná lakťová opierka, pod ktorou je odkladacia priehradka. Lakťové opierky na dverách sú vhodne riešené a prispievajú ku komfortu pasažiera. Na dlhej trase si jeho ruka na nich dôkladne oddýchne. V chladných zimných ránach sme ocenili rýchle odhmlievanie (odmrazovanie) predného skla. Medzi ergonomické zvláštnosti patrí ovládanie spätných zrkadiel malým čudom na dverách, pri ktorom takmer nikdy nemáte istotu, ktorý smerom ho potlačiť.

seat-leon-7599g.jpg

V malých vonkajších zrkadlách, ktorým dali dizajnéri štíhly tvar, sa dá dobre orientovať, no v niektorých momentoch sme v nich strácali prehľad. Napríklad pri cúvaní popri obrubníku. Horší je tiež výhľad šikmo dozadu alebo dopredu, čo nás nútilo - najmä na neprehľadných križovatkách - zbystriť a zdvojnásobiť pozornosť.

seat-leon-7615g.jpg

V prípade Leona značka SEAT významne rozšírila ponuku agregátov. Dva nové turbomotory umožňujú zákazníkom pri výbere najvhodnejšej verzie väčšie možnosti - môžu sa rozhodnúť pre úspornejšiu alebo výrazne športovejšiu verziu.

seat-leon-7607g.jpg

Upravený podvozok poskytuje lepšie jazdné vlastnosti. Testovaný dieselový Leon plne uspokojil požiadavky na príjemné rodinné auto, s ktorým môžete hltať kilometre po stovkách bez náznaku únavy. Jazda ubieha príjemne, hladina hluku v kabíne je minimálna a to platí aj na diaľnici. Na 500 km trase iba päťstupňová manuálna prevodovka prekvapujúco dobre zvládala všetky nároky. Radenie rýchlostí je v Leone príjemné a presné. Ako sme sa presvedčili, toto auto má výbornú zotrvačnosť, vynikajúci brzdový systém, tichý chod motora a v prípade potreby dostatočne razantne zrýchľuje. Aj pri rýchlejšom prejazde zákruty má vodič pocit istoty, auto sa bezpečne drží vo zvolenej stope.

seat-leon-7612g.jpg

Na cestách tretej triedy, pri výlete do rázovitej obce Čičmany, podvozok dôkladne filtroval nerovnosti vozovky.
V náročných zimných podmienkach sme mali dojazd na jednu palivovú nádrž 750 km a v kombinovanom režime priemernú spotrebu 5,7 litra. Pri stovke bola priebežná spotreba 4,7 l, pri 120-ke 5,1 a pri 130-ke 5,9 litra. Tieto výsledky sme dosiahli v chladných zimných dňoch, s motorom, ktorý najazdil prvých 1 000 kilometrov.

seat-leon-7608g.jpg

Testovali sme verziu Style, ktorá má vo výbave predné hmlovky s prisvietením do zákruty, tempomat s pohodlným ovládaním na samostatnej páčke pod volantom, elektricky ovládané predné i zadné okná (ovládanie predných má už základná verzia), 5" farebný displej s dotykovým ovládaním, 6 reproduktorov, automatická dvojzónová klimatizácia, systém Stop&start.

seat-leon-7609g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
SEAT Leon 1,6 TDI

Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 77/105
Krútiaci moment (Nm) 250
Max. rýchlosť (km/h) 192
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,1

Cena testovanej verzie 17 490 €
Najlacnejšia verzia 11 990 €

+ Výrazné plusy
Vysoký komfort jazdy, zotrvačnosť
Anatomicky tvarované sedadlá
Príjemné radenie prevodových stupňov
- Najväčšie mínusy
Zhoršený výhľad šikmo dopredu i dozadu
Malé čudo na ovládanie vonkajších zrkadiel

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie