Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

Nový Peugeot 308 je zameraný na pocity

Monday, 07. 10. 2013 - 13:41, Ivan Václavík   

Nový Peugeot 308 je zameraný na pocity

Pamätáte si ešte? Je to pekných pár rokov dozadu, keď automobilka Peugeot v roku 1985 vyrukovala medzi konkurenciu s modelom 309, hoci v tom čase ju predchádzala v číselnom rade 305-ka. Nezvyčajné označenie má svoje vysvetlenie, ktoré sme prevzali z portálu Wikipedia:

peugeot-308-670g.jpg

„Model 309 bol pôvodne zamýšľaný ako nový model dnes už neexistujúcej značky Talbot pod názvom Arizona. Mal nahradiť model Talbot Horizon. Bohužiaľ pre Talbot sa koncern PSA v priebehu roka 1985 rozhodol ukončiť predaj vozidiel značky Talbot a tak nástupcu premenovali a predávali pod značkou Peugeot. Samotný predaj sa začal začiatkom roku 1986, pričom Peugeot 309 nemal za úlohu nahradiť končiacu 305-ku. Aj preto ho označili číslom 309 (náhrada za 305 mala byť logicky 306); číslovka mala poukázať na pôvodný model značky Talbot. Peugeot 309 vyrábali v päťdverovej verzii, od roku 1987 aj v trojdverovej. V roku 1993 Peugeot predstavil modelový rad 306, s príchodom ktorého sa skončila výroba Peugeotu 309. V licencii ho potom vyrábali v Indii od roku 1994 do 1997."

peugeot-308-666g.jpg

Ako nám na stretnutí s motoristickými novinármi povedal generálny riaditeľ importérskej spoločnosti Matúš Paľa, značka Peugeot už nebude meniť názvoslovie svojich modelov a teda napríklad 308-ka príde v budúcnosti do ponuky ako nová generácia s rovnakým označením.

Zostanú teda štyri kategórie označovania: s jednou nulou (208, 308, 408, 508), crossovery s dvoma nulami (2008, 3008, 4008, 5008), autá s jednotkou na konci (301) a vozidlá pre špeciálnu klientelu - úžitkové Partner, Boxer a športové (RCZ).

peugeot-308-8579g.jpg

V súčasnosti je najaktuálnejšia nová generácie Peugeotu 308, ktorý v pôvodnej verzii uzrel svetlo sveta v roku 2007 a v roku 2011 prešiel faceliftom. Aj dnes ho vyrábajú v Sochaux, no v budúcnosti pribudne produkcia v Číne pre miestny trh. Hlavnými piliermi sú dnes kvalita - dizajn - bezpečnosť - kokpit. Na tie kladú Francúzi prvoradý dôraz. Tieto aspekty boli aj v prvotnom zadaní pre inžinierov a dizajnérov. Pre zákazníkov je dôležitou skutočnosťou, že už základné vybavenie Acces za 12 890 € (1,2 VTi) zahŕňa moderné bezpečnostné systémy, automatické zamknutie dverí po rozjazde, tempomat, palubný počítač, manuálnu klimatizáciu a elektrické ovládanie predných okien.

peugeot-308-8580g.jpg

Výbornou vizitkou sú tiež minimálne medzery medzi dielcami karosérie, o 140 kg nižšia hmotnosť vozidla, ako aj veľmi krátke previsy kolies. Vo vyššom stupni vybavenia Allure sú svetlomety LED a  multifunkčný, dotykový farebný displej. Najdrahší Peugeot 308 Allure s objemom 1,6 litra (e-HDI) a výkonom 84 kW (115 k) vyjde na 20 590 €.
Pri kúpe majú zákazníci na výber tri benzínové (1,2 VTi, 1,6 THP 125, resp. 156 k) a dva dieselové motory 1,6 HDI (92 a 115 k), v polovici roku 2014 k nim pribudne úsporný benzínový trojvalec 1,2 THP s dvoma rozdielnymi výkonmi 110 a 130 k.

peugeot-308-8581g.jpg

V Peugeote sú presvedčení, že najkrajšie dizajnérske výtvory sa vyznačujú jednoduchosťou a podľa toho aj postupovali od prvých náčrtov novej generácie svojho hatchbacku. Jednoducho ho zamerali na čo najlepšie pocity svojich klientov.

peugeot-308-8582g.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri