Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Formula 1

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

Na Suzuke najrýchlejšie Mercedesy

Saturday, 07. 10. 2017 - 09:38, Ľuboš Kašický   

Na Suzuke najrýchlejšie Mercedesy

Piloti Mercedesu dnes nedali nikomu šancu. Hamilton vyjazdil svoju 71 pole v novom traťovom rekorde a Bottas mu statočne kontroval. Ferrari má málo koníkov.

 

Ale popravde kvalifikácia príliš vzrušenia nepriniesla. Nakoniec nepršalo a tak sa najrýchlejšie tímy posúvali rekord kola. Podľa očakávania pole vyhral Mercedes, keď Lewis Hamilton preletel okruh za 1 minútu a 27,319s. Dotieravý Vettel sa naozaj snažil, no nestačil ani na druhý mercedes Valtteriho Bottasa a zaostal o takmer pol sekundu. Žiaľ, fínsky pretekár dostane za výmenu prevodovky penalizáciu päť miest na štarte a do prvého radu sa vedľa Hamiltona aj tak postaví Vettel. „Snažil som sa a trochu riskoval. Do prvého radu pomôže aspoň penalizácia Bottasa," vypočítavo konštatoval Nemec.

me08-8.jpg

O vzrušenie sa dnes postarali dve havárie. Tá prvá už v dopoludňajšom treťom voľnom tréningu, keď sa Kimi Raikkonen (Ferrari) zošmykol na konci prvého sektoru do bariéry a poškodil auto. Fínovi museli rýchlo vymeniť prevodovku a aj on, podobne ako jeho krajan Bottas, vyfasoval penalizáciu päť miest na štarte. To znamená že bude štartovať až ako desiaty (desiaty Alonso štartuje po penalizácii z posledného radu)..

me07-9.jpg

O druhú dnešnú haváriu sa postaral pilot tímu Haas, Romain Grosjean, ktorý minútu pred koncom Q1 nezvládol poslednú šikanu a rozmlátil predok svojho monopostu. Kvaldu prerušili a nakoniec Q1 ani nedokončili. Za zvyšnú minútu sa už naozaj stihnúť veľa nedalo.

fe04-fp3.jpg

Zajtra teda uvidíme v prvom rade Hamiltona s Vettelom, ktorí ako jediní zajazdili svoje časy v Q2 na žltých softoch a s tými odštartujú aj do zajtrajších pretekov. Všetci ostatní obúvajú mäkšie supersofty. „Nikdy sa mi ešte nepodarila výborná kvalda v Suzuke. Teraz mám fantastické auto a chcel som to dokázať," radoval sa Angličan, no je si vedomý sily červených. „Ferrari budú v pretekoch rýchle, ako zvyčajne, no my sa pokúsime udržať ich za nami."

me06q-2.jpg

Zaujímavé je, že hneď za najlepšími troma tímami drží svoju pozíciu tím Force India, keď supertalent Ocon znova porazil o desatinu Pereza. Na deviatom a desiatom mieste v dnešnej kvalifikácii, na zajtrajšiu veľkú cenu Japonska, skončili dvaja veteráni. Massa je deviaty a Alonso desiaty. Brazílčan potrebuje dokazovať, že nepatrí do starého železa a že nadchádzajúce testy Kubicu a di Restu ho nemôžu rozhodiť a pripraviť o kokpit vo Williamse. Alonso zasa dokazuje, že spojenie McLaren Honda naozaj funguje a vo Wokingu možno nakoniec budú ľutovať, že sa rozhodli s Japoncami skoncovať. Ron Dennis by to nikdy neurobil. Niekedy totiž treba byť trpezlivý tak, ako bol Schumacher po prestupe k Ferrari. Na titul čakali päť rokov, kým všetko do seba konečne zapadlo. Potom však nasledovalo päť titulov!

rb06-9.jpg

Na záver si ešte pripomeňme, že na Suzuke sa v nedeľu štartuje v tradičnom čase o 14.00 hod., čo pre nás znamená 07.00 hod. CEST! Tak si nastavte budíky, aby ste nezaspali. Preteky by to mohli byť zaujímavé. Dážď sa neočakáva.

Výsledky kvalifikácie na GP Japonska 2017:
1. Hamilton (Mercedes) 1m27.319s
2. Bottas (Mercedes) 1m27.651s - penalizácia 5 miest na štarte
3. Vettel (Ferrari) 1m27.791s
4. Ricciardo (RedBull) 1m28.306s
5. Verstappen (RedBull) 1m28.332s
6. Raikkonen (Ferrari) 1m28.498s - penalizácia 5 miest na štarte
7. Ocon (ForceIndia) 1m29.111s
8. Perez (ForceIndia) 1m29.260s
9. Massa (Williams) 1m29.480s
10. Alonso (McLaren) 1m30.687s - penalizácia 35 miest na štarte
...

pp-stats-f1.jpg

q3-res-10.jpg

 



Diskusia k článku