Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Autokros

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

Môlča ohlásila návrat

Sunday, 31. 10. 2010 - 10:03, Tibor Szabosi   

Môlča ohlásila návrat

Tak ako sme vám pre časom avizovali v Môlči pri Banskej Bystrici sa uskutočnil prvý hobby autocrosový závod .

Príprava preteku vyžadovala obrovské úsilie organizátorov, množstvo času a v neposlednej miere nemalé finančné prostriedky na prvotriednu prípravu závodu ako aj celého zázemia preteku, kedže organizátor AMK Môlča zastúpený spoločnosťou Damix s.r.o. organizoval závod na miestnom autodrome po prvý krát.

Peter Rusko;img-1350.jpg

Dnes môžeme s určitosťou konštatovať, že celé to za tú námahu stálo, nakoniec posúďte sami.

Sobota 23.10. 2010: Na trati prebiehajú posledné úpravy, v depe sa začínajú udomácňovať prvé teamy. Ako prvý rozložil svoj stan Ľuboš Haluška z Revúcej, ktorému zázemie počas víkendu držali pevne v rukách skvelí ex-autocrossári Kriškovci.

Peter Rusko;img-1142-1.jpg

Nedeľa 24.10.2010: Depo sa hneď od rána zapĺňa veľkým počtom jazdcov, ktorí si prezerajú trať a uznanlivo pokyvujú hlavou s tvrdením, že "dnes tu bude skutočný autocross". V depe sú autá zo všetkých kútov Slovenska, značné zastúpenie majú Krupinčania na čele s Arganom, Jambrichom, Praženicom a celou enklávou skúsených či menej skúsených pretekárov. Nechýbajú Dubničania s Greguškom a Dleskom. Z Partizánskeho hlásia príchod Vačkovci, z Teplého Vrchu s hurónskym smiechom prichádza Poprovský nasledovaný Košťálom a mnoho daľších pretekárov, ktorých nie je možné všetkých vymenovať.

Peter Rusko;img-0373-1.jpg

Obrovským prekvapením nielen pre organizátora ale aj pre celú autocrossársku verejnosť bola prítomnosť tak veľkého počtu špeciálov buggy. Na čele s menami ako Marton, Dibala, Suja, Falťan, Mesík, Medvecký, Kurtulik. Depom znela veta "tak toto na Slovensku už dávno nebolo".

9.30 - pretekári sa postupne zoznamujú s traťou a jej nástrahami počas voľného tréningu.

Peter Rusko;img-0106.jpg

10.30 - začínajú sa ostré rozjazdy, prvé boje na trati, plecháče si nedarujú ani meter miesta, ani sekundičku času a diváci majú možnosť sledovať napínavý pretek. Zrazu každému, kto miluje motoršport prebehnú telom zimomriavky. Nie, nestalo sa nič nepríjemné, ale práve naopak v depe počuť "sound" bugín ktroré sa pripravujú na ostrý štart. V momente, keď sa už zo štartového roštu odlepí turbom preplňovaný Cosworth Miloša Martona, ktorý na kolesá 710 kg vážiaceho špeciálu poslal 450 konských síl za doprovodu revu špeciálov V8 Audi, či Wankelu z Mazdy RX 8, to už tep skutočne brnkal o obmedzovač. Jazdci predvádzali dravú jazdu, skutočne bolo na čo pozerať.

Peter Rusko;img-0371-2.jpg

11.30 - druhá séria rozjázd - niektoré stroje už nepokračujú ďalej, keďže odmietli poslušnosť. Za všetkých spomeňme Igora Škrovinu u ktorého si nanovo zrepasovaný Renault Megane pochádzajúci z dielne Dana Pažického povedal, že pošle ojnicu motora ako pozdrav pre divákov priamo cez blok motora. No a jazdiť s dierou ako päsť v motore, to skutočne nejde. V druhej rozjazde už nepokračuje Mário Košťál, ktorý po problémoch zo soboty, keď sa zo svojím Citroenom zahral na harvester (lesný ťažobný stroj) a stínal jeden strom za druhým, celú noc strávil v dielni opravou auta, dal v prvej rozjazde tvrdú ranu a auto je zrelé na šrotovisko. Našťastie sa nikomu nič vážne nestalo. Do rozjazdy nenastupuje ani Boris Falťan, kedže sa snažil svoj špeciál s motorom Audi z dielne českého autocrossára Parizka naučiť lietať, no neúspešne, pretože odletela len pravá zadná poloos.

Peter Rusko;img-1486.jpg

12.30 - nedočkavo čakáme na dovarenie guľášu, diváci si v depe prezerajú stroje, jazdci odpočívajú pred treťou sériou rozjázd, mechanici pripravujú stroje ....

Peter Rusko;img-1177-1.jpg

13.30 - posledná teda tretia séria rozjázd sa niesla vo férovom duchu i keď jazdci už premýšľali a kalkulovali nad výberom miesta na rošte vo finále a šetrili svoju techniku pre najdôležitejšiu jazdu celého dňa.

Peter Rusko;img-0805.jpg

15.00 - finálové jazdy

Juniori odviedli si svoju prácu skvele a doviedli svoje autá nepoškodené do cieľa v poradí 1. E.Bartko,  2. J.Jakuš a 3. R .Tóth.

Peter Rusko;img-0303.jpg

Do 1600 celý deň nenašiel premožiťeľa Marcel Dlesk so skvelo pripravenou Felíciou, druhý došiel Vlado Praženica, ktorému však riaditeľ preteku p. Vačko udelil trest za neúmyselné pretočenie súpera a klesol na pozíciu č.4. Druhý nakoniec s odstupom došiel Boris Poprovský na VW Golf, tretí Vladimír Pražienka na Škode 130. 


Buggy - suverénny štart Miloša Martona, za ním sa zoradili Michal Dibala a Adrian Suja, prenasledovaný domácim Borisom Falťanom. Do finále už nenastupuje domáci matador Janko Mesík, pre poruchu na svojom špeciále s motorom Audi V8 .

Peter Rusko;img-0405.jpg

Počas finále postupne zradila technika Dibalu, Faľťana i Kurtulíka, no Marton ukázal, že je jazdcom s medzinárodnými skúsenosťami, skvele pripravenou technikou a vyhral systémom štart -cieľ.

Nad 1600 na štartovom rošte v prvej rade sú dvaja borci ktorí nepoznali v rozjazdách počas celého dňa prehru a to M.Vačko a M.Argan. Ľuboš Greguška bol vzhľadom na zámenu auta (kedže jeho Audina "kľakla") na základe dohody všetkých pretekárov odsunutý do poslednej rady, kde stál s náhradnou Felíciou. Ihneď po štarte sme videli nebezpečne vyzerajúcu "búdu" keď sa Alfa M.Argana a Toyota M.Latináka stretil vo vzduchu strechami. Pretek bol zastavený a nasledoval opakovaný štart. Tak ako celý deň i vo finále nenašiel premožiteľa Michal Vačko. V predposlednom kole ešte vyčaroval nepeknú piruetu Maroš Šemoda, ktorý tak značne zničil svoj krásny VW Golf, našťasie bez následkov na zdraví.

Peter Rusko;img-1354-1.jpg

Divákov celý deň svojim príjemným hlasom sprevádzala komentátorka Lenka Kučerová.

V roku 2011 má organizátor v pláne priniesť pre jazdcov a divákov seriál minimálne 5 pretekov zaradených do celoročného boja o konečné víťazstvo. O podrobnostiach vás budeme včas informovať prostredníctvom medií.

Peter Rusko;img-0766-1.jpg

Na záver sa chcem poďakovať všetkým, ktorí nám pomohli so zrealizovaním preteku. Menovite Jánovi Mesíkovi, Jožkovi Vačkovi, Rasťovi Kučerovi a samozrejme Borisovi Falťanovi. V neposlednom rade ďakujeme majiteľom pozemkov pod autodromom, ktorí nám umožnili v Môlči obnoviť tradíciu tak krásneho športu, akým AUTOCROSS nesporne je.

Junior:

1-E.Bartko
2-J.Jakuš
3-R .Toth

do 1600

1-M.Dlesk
2-B.Poprovsky st.
3-V.Pražienka

nad 1600

1- M.Vačko
2-M.Latinak
3-L.Greguska

Buggy:

1- M.Marton
2- M. Dibala
3- A.Suja



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri
Richard GondaSlovakiaringFacebook autosportfotowww.dovrchu.czTwitter autosportfoto