Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

HONDA CB500F, modelový rok 2016

Wednesday, 18. 11. 2015 - 10:07, Public relations   

HONDA CB500F, modelový rok 2016

Inovovaný model:Street bike CB500F s výkonom 35 kW, ktorý je určený pre držiteľov vodičského oprávnenia kategórie A2, bol pre rok 2016 výrazne prepracovaný s dôrazom na odstránenie prebytočnej kapotáže a posilnenie jeho svalnatého vzhľadu. Medzi ďalšie vylepšenia patria väčšia palivová nádrž, LED svetlá, nastaviteľné predpätie prednej vidlice, nový ľahký výfuk či nastaviteľná brzdová páčka. Agresívne nové rysy zvýrazňuje šesť výrazných farebných vyhotovení.

5-36.jpg

Obsah: 

1 Úvod
2 Informácie o modeli
3 Hlavné vlastnosti
4 Technické parametre

1. Úvod

Model CB500F rozšíril rad stredne veľkých strojov Honda v roku 2013. Prostredníctvom svojich kompaktných rozmerov poskytne tento stroj držiteľovi vodičského oprávnenia kategórie A2, ktorý prechádza z kategórie 125 cm3, pri každej jazde adrenalín a vzrušenie dospelého motocykla. Zároveň je vďaka svojej variabilite, agilite, živému výkonu a rozumným prevádzkovým nákladom skvelým strojom na každodenné dochádzanie aj na víkendové pojazdenie za potešením bez ohľadu na úroveň pokročilosti jazdca.

Rozsiahle zmeny pre rok 2016 posunuli model CB500F o krok ďalej, zdôraznili jeho naked streetfight štýl a vylepšenia zamerané na jazdca mu pridávajú na zábavnosti a atraktivite.

2. Informácie o modeli

Zatiaľ čo 471 cm3 DOHC motor s výkonom 35 kW a spotrebou 3,4 l/100 km a rám z oceľových lichobežníkových rúrok zostali nezmenené, vstupuje CB500F do roku 2016 s novými agresívnymi líniami. Dizajn zdôrazňuje mechanické formy stroja; dotyk prvotriednej kvality potom dodávajú predné aj zadné LED svetlá.

Väčšia 16,7-litrová palivová nádrž umožňuje dlhší dojazd, zatiaľ čo celkový dojem podčiarkujú drobné vylepšenia, ako je odklopné viečko palivovej nádrže, nastaviteľná páčka brzdy či kľúč zapaľovania s vnútorným výbrusom.

K lepšiemu pocitu z jazdy prispieva predná vidlica s nastaviteľným predpätím, inovovaný bubon radenia uľahčujúci zmeny rýchlostných stupňov či nový tlmič výfuku s vyladenou vnútornou konštrukciou, ktorý vydáva ostrý zvuk v závislosti od otáčok a výkonu motora.

66197-16ym-cb500f.jpg

3. Hlavné vlastnosti

3.1 Vzhľad a výbava

Minimalistický štylistický koncept modelu CB500F vychádza z motívu „Mechanical & Aggressive", pre ktorý je charakteristický kompaktný kryt svetlometu, menšie sedlo a minimum kapotáže, ktoré okolo motora a rámu vytvárajú kompaktný lichobežníkový obrys.

Malý, ale účinný LED svetlomet je vybavený pozičnými svetlami umiestnenými v hornej časti, ktoré prednej časti stroja na ceste dodávajú asertívny vzhľad. Atraktívne rysy zdôrazňujú charakteristické línie prístrojového panela.

Bočná kapotáž je teraz menšia a je rozdelená na dve časti, pričom horná časť je lakovaná. Taktiež stredné panely, ktorých tvar sleduje obrys nádrže, majú kompaktnejšie rozmery, a obnažujú tak väčšiu časť oceľového rámu a kompaktného radového dvojvalcového motora s novým prémiovým bronzovým krytom kľukového hriadeľa a plášťa valcov.

Závesy stúpadiel jazdca aj spolujazdca sú menšie, pričom stúpadlá spolujazdca z hliníkovej zliatiny dotvárajú charakter stroja. Výrazne kompaktná sedlová časť je zakončená LED svetlom s čírym krytom a ostro tvarovaným blatníkom. Detaily zvyšujúce komfort jazdca zahŕňajú odklopné viečko palivovej nádrže a 5-stupňové nastavenie polohy brzdovej páčky. „Vlnovitý" kľúč je hladší a pôsobí prémiovejším dojmom.

Obsiahly prístrojový panel je tvorený digitálnym ukazovateľom rýchlosti, stĺpcovým digitálnym otáčkomerom, počítadlom kilometrov, dvoma dennými počítadlami, hodinami a digitálnym ukazovateľom hladiny a spotreby paliva. Do zapaľovania je zabudovaný imobilizér HISS (Honda Intelligent Security System); pod sedlom sa nachádza priestor na uloženie U-zámku.

CB500F bude k dispozícii v šiestich výrazných farebných vyhotoveniach, ktorých súčasťami sú aj polepy ráfikov kolies:

biela Ross White a červená Millennium Red (trikolóra)
žltá Lemon Ice Yellow / čierna Graphite Black
oranžová Candy Energy Orange / sivá metalíza Macadam Grey Metallic
červená Millennium Red / sivá metalíza Macadam Grey Metallic
biela perleťová Pearl Metalloid White / sivá metalíza Macadam Grey Metallic
matná čierna Matte Gunpowder Black / matná strieborná metalíza Matte Krypton Silver Metallic

Ponuka originálneho príslušenstva Honda pre CB500F zahŕňa vyhrievané rukoväti, karbónový predný blatník, kryt zadného sedla, U-zámok, ports tail pack, zadný vnútorný blatník, ochrannú nálepku na nádrž a zásuvku na nabíjanie elektrických prístrojov.

66198-16ym-cb500f.jpg

3.2 Motor

Osemventilový kvapalinou chladený radový dvojvalcový motor DOHC modelu CB500F ponúka skvelú rovnováhu fyzických rozmerov, pružnosti a výkonu. „Trojuholníkový" pomer kľukového hriadeľa, hlavného a vyvažovacieho hriadeľa je veľmi podobný riešeniu použitému vo štvorvalcových motoroch Honda RR a väčšina vnútornej konštrukcie a technických riešení je prevzatá priamo zo strojov CBR600RR a CBR1000RR.

Vŕtanie a zdvih je 67 mm × 66,8 mm; zalomenia kľukového hriadeľa sú vzájomne pootočené o 180° a hlavný vyvažovací hriadeľ je umiestnený za valcami blízko ťažiska motocykla. Primárny prevod a prevod zotrvačníka používajú zostavu 2 ozubených kolies, ktoré sú vystužené oproti sebe prostredníctvom sily pružín na vyrovnanie vôlí a súčasne tým slúžia aj na zníženie mechanického hluku. Protizávažie kľukového hriadeľa je špeciálne tvarované k vyvažovaciemu hriadeľu a jeho nízka hmotnosť umožňuje motoru voľne sa otáčať so zníženou zotrvačnosťou.

Systém elektronického vstrekovania paliva PGM-FI zaisťuje výbornú odozvu na plyn. Prúdenie vzduchu od vzdušníka až po výfuk je čo najpriamejšie a priehradka vnútri vzduchovej komory rozdeľuje prúd vzduchu medzi oba valce. Maximálny výkon 35 kW dosahuje motor pri 8 500 ot./min., pričom najvyššia hodnota krútiaceho momentu predstavuje 43 Nm pri 7 000 ot./min.

Motor pôsobí ako namáhaný konštrukčný prvok, ktorý prostredníctvom štyroch závesov na hlave valcov zvyšuje tuhosť rámu. Hlava valcov používa vahadlá, ktoré sú ľahké vďaka nastaveniu vôle ventilov pomocou podložiek. Preto nie je na ventiloch potrebné použiť také silné pružiny, čo sa odráža v nižšom trení. Tichá rozvodová reťaz má povrch kolíkov potiahnutý vanádom, čo znižuje trenie a zvyšuje ochranu pred prachom. Priemer nasávacích ventilov je 26,0 mm, výfukové ventily majú priemer 21,5 mm.

Veľkosť vŕtania 67 mm je rovnaká ako na modeli CBR600RR. Tvar piestov vychádza z riešenia použitého na modeli CBR1000RR, ktoré znižuje ich hlučnosť pri vysokých otáčkach. Trenie je znížené pridaním krúžkov na spodnej časti plášťa piesta (úprava, ktorá zvyšuje plochu povrchu a vytvára medzery, v ktorých môže prúdiť olej na zaistenie lepšieho mazania). Soľný kúpeľ AB1, ktorý sa používa po nitridovaní v soľnom kúpeli, vytvára rovnako ako na CBR600RR a CBR1000RR membránu chrániacu pred oxidáciou.

Kľuková skriňa používa odstredivo liate tenkostenné puzdrá, ktoré sú vďaka rovnakým rozstupom vŕtania ako na CBR600RR čo najkompaktnejšie a najľahšie. Ich vnútorná konštrukcia kladie dôraz na zníženie strát čerpaním, ktoré môžu pri zapaľovaní s posunom 180° nastať. Olejové čerpadlo s rovnakou vnútornou štruktúrou ako na modeli CBR1000RR má lepší odvzdušňovací výkon, znížené trenie. Hlbšia olejová vaňa znižuje prelievanie oleja pri prudších prejazdoch zatáčkami a pri brzdení. Objem olejovej náplne predstavuje 3,2 litra.

Šesťstupňová prevodovka vychádza z jednotky použitej s motormi RR a využíva rovnakú konštrukciu radiacich ramien a spojovacieho mechanizmu. V rámci inovácií pre rok 2016 došlo k úprave napätia pružín bubna radenia, ktorý sa navyše vyznačuje novým tvarom strednej časti. Výsledkom je hladšie a ľahšie radenie.

Nový tlmič výfuku obsahuje dve vnútorné komory spojené dierovanou trubicou. Je fyzicky kratší, čím prispieva k centralizácii hmoty, o 2 kg ľahší a s rastúcimi otáčkami produkuje ostrý a výrazný zvuk.

66200-16ym-cb500f.jpg

3.3 Podvozok

CB500F má rám z 35 mm kosoštvorcových oceľových rúrok, ktorý je ľahký a pevný a poskytuje jazdcovi dobrú spätnú väzbu pri zmene povrchu vozovky. Umiestnenie bodov na upevnenie motora a vyváženie tuhosti rámu prispieva k zníženiu vibrácií.

Rázvor kolies je 1 410 mm, predsadenie a závlek predstavuje 25,5°/102 mm. Tieto hodnoty sú zárukou pohotového a napriek tomu istého riadenia. Centralizácia hmoty, keď motor je veľmi blízko čapu kyvnej vidlice, umožňuje obratné zatáčanie. Stabilita je zaistená vďaka optimálnemu rozloženiu hmotnosti medzi predné a zadné koleso. Pohotovostná hmotnosť predstavuje 192 kg.

Sedlo je umiestnené nízko (v 785 mm), vďaka čomu je Honda CBR500F ľahko ovládateľná, zatiaľ čo relatívne vysoko umiestnené riadidlá uľahčia nájdenie športovej jazdnej pozície jazdcom rôznych výšok.

Celkové rozmery sú 2 080 mm × 790 mm × 1 060 mm, svetlá výška je 160 mm. Palivová nádrž teraz pojme 16,7 litra vrátane rezervy a v kombinácii s vynikajúcou úspornosťou motora umožňuje dojazd vyše 480 km.

Predná 41 mm teleskopická vidlica so zdvihom 120 mm poskytuje mäkkú, napriek tomu kontrolovanú jazdu, a dodáva vynikajúce spojenie s prednou pneumatikou. Pre rok 2016 model CB500F získal možnosť nastavenia predpätia vidlice, ktorej rúrky sú ošetrené modrým alumitom. Zadný tlmič Pro-Link ponúka 9 úrovní nastavenia predpätia a je spojený s tuhým kyvným ramenom z oceľových profilov. Koncový prevod je zaistený 520 mm utesnenou reťazou.

Ľahké 17-palcové liate hliníkové kolesá majú lúče v tvare písmena Y s dutým prierezom. Šírka predného kolesa je 3,5 palca s pneumatikou 120/70-ZR17, zadné koleso má šírku 4,5 palca a pneumatiku 160/60-ZR17. Predný vlnovitý kotúč s priemerom 320 mm s dvojpiestovým strmeňom dopĺňa zadný kotúč s priemerom 240 mm s jednopiestovým strmeňom. Systém ABS je súčasťou štandardnej výbavy.

4 Technické parametre

MOTOR
Typ Radový, kvapalinou chladený dvojvalec
Zdvihový objem 471 cm3
Vŕtanie a zdvih 67 mm × 66,8 mm
Kompresný pomer 10,7 : 1
Maximálny výkon 35 kW pri 8 500 ot./min.
Max. krútiaci moment 43 Nm pri 7 000 ot./min.
Olejová náplň 3,2 l

PALIVOVÝ SYSTÉM
Karburácia PGM FI
Objem palivovej nádrže 16,7 l (vrátane rezervy)
Spotreba paliva (WMTC) 3,4 l/100 km

ELEKTRICKÁ SÚSTAVA
Štartér Motor
Kapacita batérie 12 V/8,6 AH
Výkon alternátora 23,4 A pri 2 000 ot./min.

HNACIE ÚSTROJENSTVO
Typ spojky Lamelová, mokrá
Typ prevodovky 6-stupňová
Stály prevod Reťaz

66201-16ym-cb500f.jpg

RÁM
Typ Oceľové, kosoštvorcové profily

PODVOZOK
Rozmery (D × Š × V) 2 080 mm × 790 mm × 1 060 mm
Rázvor kolies 1 410 mm
Uhol prednej vidlice 25,5 stupňa
Závlek 102
Výška sedla 785 mm
Svetlá výška 160 mm
Pohotovostná hmotnosť 192 kg

ZAVESENIE KOLIES
Typ vpredu Konvenčná 41 mm teleskopická vidlica s nastavením predpätia
Typ vzadu Pro-Link s jedným tlmičom s 9 úrovňami nastavenia tuhosti, kyvné rameno zo štvorcových oceľových profilov

KOLESÁ
Typ vpredu Z ľahkej zliatiny, viaclúčové
Typ vzadu Z ľahkej zliatiny, viaclúčové
Veľkosť ráfika Predné 17 × MT3,5
Veľkosť ráfika Zadné 17 × MT4,5
Pneumatika vpredu 120/70ZR - 17M/C
Pneumatika vzadu 160/60ZR - 17M/C

BRZDY
Systém ABS, Typ Nie je / 2-kanálový
Typ vpredu Jeden vlnovitý kotúč, 320 mm, 2-piestový strmeň
Typ vzadu Jeden vlnovitý kotúč, 240 mm, 1-piestový strmeň

PRÍSTROJE A ELEKTRICKÁ VÝBAVA
Prístrojový panel Digitálny ukazovateľ rýchlosti, digitálny čiarový otáčkomer, dve denné počítadlá, digitálny ukazovateľ množstva paliva a ukazovateľ okamžitej spotreby, digitálne hodiny
Zabezpečovací systém HISS (Honda Intelligent Security System)
Svetlomet 4,8 W stretávací 12 W diaľkový × 1 reflektor

Všetky parametre sú predbežné a môžu sa bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť.

# Upozornenie: Uvedené hodnoty sú výsledky namerané spoločnosťou Honda pri štandardných skúšobných podmienkach stanovených WMTC. Skúšky sú vykonávané na rovnej vozovke so štandardnou verziou vozidla, s jedným jazdcom a bez dodatočnej voliteľnej výbavy. Skutočná spotreba paliva sa môže líšiť v závislosti od spôsobu jazdy, údržby vášho stroja, poveternostných podmienok, stavu vozovky, tlaku pneumatík, inštalovaného príslušenstva, nákladu, hmotnosti jazdca a spolujazdca a ďalších faktorov.



Diskusia k článku