Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

Vlado Žák – čiperný osemdesiatnik!

Monday, 28. 12. 2015 - 17:41, Public relations   

Vlado Žák – čiperný osemdesiatnik!

Ako povedal pred pár dňami pri predstavovaní najnovšieho diela Vlada Žáka jeden z jeho dlhoročných kolegov a o zopár riadnych krížikov mladší, podobný entuziazmus a hlavne schopnosť niečo podobné by mu mohli závidieť i dvadsiatnici.

Vlado Žák pochopiteľne nieje v motoristickej brandži žiadnou neznámou. Stál pri zrode motokár na Slovensku, bol niekoľkokrát majstrom Slovenska. Po skončení pretekania na motokárach začal rozvíjať svoje konštruktérske schopnosti.

Copyright manufacturer;zakolaminatove2.jpg

V začiatkoch to bolo stavbou rallyových áut. Neskôr mu už tieto úpravy nestačili, tak sa pustil do stavby okruhových respektíve kopcových špeciálov. Tak aj vznikla prvá „placka" spoločnou prácou s dizajnérom Andejom Chotváčom, to bolo v 70-tych rokoch. S ňou sa aj úspešne zúčastňoval pretekov do vrchu.

Copyright manufacturer;zakoplacka3.jpg

Ale rally, alebo klasická cesta ho predsa len viac lákali a tak v osemdesiatych rokoch sa pustil do stavby plnokrvného cesťáku. Na podvozku Škody 100, samozrejme so slušne nadupaným motorom, postavil na tú dobu vcelku revolučnú karosériu dvojdverového vozidla, ktoré sa podarilo dať aj na ŠPZ a tak nielenže sa zúčastnilo pár pretekov rally, ale brázdilo aj naše cesty.

Copyright manufacturer;zakotrabant030.jpg

Vlado Žák, patril na Slovensku medzi prvých ľudí, ktorí boli zaškolení na prácu so sklolaminátom, tak aj z toho pramenili predchádzajúce jeho diela a samozrejme aj tie, ktoré začali vznikať potomto čase. A tu niekde sa dajú datovať základy, ktoré položil pre budúci vznik firmy ZAKO, ktorá dodnes vyrába strešné spoilere a spacie kabíny.

Copyright manufacturer;2015-12-25-2385edit-2.jpg

V osemdesiatych rokoch začal "tuniť" nákladné autá, samozrejme tie, ktoré u nás jazdili a to Avie a Liaz. S jeho rúk vzišli prvé spoilere, nárazníky, predné masky a ďaľšie výrobky. Na začiatku roku 1990 založil so svojimi synmi spomínanú firmu ZAKO. V rámci nej sa vyrobilo viac ako 200 druhov výrobkov a firma tento rok oslávila 25 rokov a za tú dobu vyrobila 50000 výrobkov.

Copyright manufacturer;10391879-1178645208832144-7309617740775025057-n-2.jpg

Potom čo, dá sa povedať, odišiel do dôchodku, určite ale nie pracovného, vzišlo z pod jeho rúk plážové vozidlo Trabant, no a posledné dva roky sa venoval práve predstavovanému vozidlu, ktoré má pracovný názov ZAKO - Vlad80. Pod zaujímavou karosériou skrýva motor Honda, ktorý disponuje takmer 100 konskými silami a pri váhe niečo pod 500kg je určite veľmi zaujímavou zábavkou pre tých, ktorí si chcú trochu zablbnúť vo voľných chvíľach, napr. na Slovakiaringu.

Copyright manufacturer;2015-12-25-2406-2.jpg

Fotogaléria ZAKO - Vlad80



Diskusia k článku