Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Facebook connect
Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  MRC

Ak vás článok zaujal, upozornite naň svojich známych. Vypíšte údaje a odošlite.

G-Performance na Minirally Dolná Strehová úspešne

Wednesday, 25. 06. 2014 - 11:50, Zdenka Tamášová   

G-Performance na Minirally Dolná Strehová úspešne

Na treťom podujatí seriálu Minirally Cup 2014 odštartovala so štartovným číslom 218 aj posádka Dennis Zeťák - Michal Pavlík z tímu G-Performance. Po skvelej jazde si napokon odniesla prvé miesto vo svojej triede.

 

Jozef Pisch;img-4412-2.jpg

Pred štartom na L Racing VI. Rally Lubeník absolvovala rožňavská posádka Dennis Zeťák a Michal Pavlík počas uplynulej soboty Minirally Dolná Strehová. Preteky prebehli bez väčších problémov aj vďaka včasnej príprave. „Víkend pred Dolnou Strehovou sme boli na našom Suzuki Ignis vyskúšať prácu podvozku na nerovnostiach pri vyšších rýchlostiach a taktiež zmeny v geometrii prednej nápravy. Všetko sa zdalo byť fajn, opäť sa ale vyskytol problém totožný s príčinou nášho odstúpenia z Rally Prešov. Jedno tiahlo od rýchlostnej páky na prevodovku vyskočilo zo svojho miesta, a tak bolo skoro nemožné zaradiť spodný rad rýchlostí (2, 4, R). Porucha bola počas týždňa odstránená, za čo patrí moja vďaka môjmu otcovi", prezradil na úvod mladý jazdec. Auto bolo teda pripravené, no chýbal podstatný „detail" a to spolujazdec. S touto pozíciou doteraz nebol problém, no okolnosti spôsobili, že v tento termín boli takmer všetci oslovení zaneprázdnení. „Na začiatku to mal byť môj stály spolujazdec Števko Leskovjanský, ten sa však v dostatočnom predstihu ospravedlnil. Dva týždne pred súťažou som mal štartovať so strýkom Rolandom, no bohužiaľ mal iné povinnosti. Tak sa nám na poslednú chvíľu podarilo prehovoriť Miša Pavlíka, ktorý už má s rally veľké skúsenosti z pozície jazdca i z pozície navigátora. A bola to dobrá voľba, Mišo fungoval ako stroj a ani na jeden okamih nezaváhal, za čo mu patrí tiež moja vďaka", dodal Dennis.

Jozef Pisch;1t1u4075-5.jpg

Na súťažné posádky čakalo až 22 meraných kilometrov, čo sa naozaj pomaly blíži k ostrým kilometrom v rally pohári. Obľúbenosť tohto podujatia potvrdilo aj vyše 100 štartujúcich dvojíc! A každá chcela dosiahnuť čo najlepší výsledok. „Nám išlo hlavne o to, aby sme auto dostali do cieľa a vychytali nejaké drobnosti na aute. Postranný úmysel bol priniesť domov pohár, čo sa napokon aj podarilo", potvrdil naše slová 19-ročný mladík tímu G-Performance. Cesta za úspechom nebola najjednoduchšia. Dennis s Michalom sa museli „prebojovať" cez päť rýchlostných skúšok a neurobiť pri tom žiadnu väčšiu chybu. Kritickým momentom sa však nedokázali úplne vyhnúť. „Na druhej rýchlostnej skúške, v rýchlosti asi 130km/h, sme v klzkej zákrute dostali nečakaný šmyk. Vtedy som nad tým ani nerozmýšľal, šmyk som jednoducho vykontroval a nohu z plynu som nepustil. Na prejazde som si uvedomil čo sa vlastne stalo a s Mišom sme si povedali, že pre istotu trochu zvoľníme. Na druhom prejazde sme si však čas vylepšili o dve sekundy."

Slavomír Ďuroš;img-3250-7.jpg

V celkovom súčte časov to pre mladú posádku znamenalo prvé miesto v triede vozidiel do 1600 ccm a skvelé ôsme miesto v absolútnom poradí súťaže zo 114 štartujúcich! S výsledkom bol spokojný aj samotný jazdec. „Sme určite spokojní, nečakali sme, že skončíme takto vysoko. Konkurencia bola ozaj obrovská, je zázrak, že sa nám niečo také podarilo. Bol to tvrdý boj až do konca. Po štvrtej rýchlostnej skúške sme sa totiž nachádzali na druhom mieste so stratou asi 1,2 sekundy. Vtedy som si povedal, že poslednú RS zatiahnem a podarilo sa. Mám veľmi dobrý pocit z auta, začínam mu pomaly dôverovať, či už na brzdách alebo podvozku. Stále sa s ním ale zžívam a zbieram skúsenosti na skutočných rýchlostkách. Všetko je fajn, akurát sa mi máli výkon, chcelo by to o pár somárikov viac", zosumarizoval svoje pocity Dennis Zeťák.

Jozef Pisch;1t1u4028-3.jpg

Menej nápadným jazdcom, ale vďaka svojmu premiérovému štartu aj o to zaujímavejším, bol manažér tímu, Miroslav Gallo. Aj jemu robil spolujazdca skúsený Michal Pavlík a spoločne štartovali na rovnakom aute Suzuki Ignis, no v rámci Voľného pohára. Cieľom posádky bolo bez poškodenia odjazdiť celú súťaž a niečo sa priučiť, čo sa aj podarilo. Na svoj účet si pripísali 4. miesto a najmä dlhý zoznam zážitkov.

dizajn2.jpg

Posádku G-Performance Teamu, v zložení Dennis Zeťák - Štefan Leskovjanský budeme môcť už tento víkend sledovať na L Racing VI. Rally Lubeník. Tejto súťaže sa zúčastnia aj vďaka dvom novým sponzorom, ktorými sú spoločnosť ZF Servis Nová Baňa zaoberajúca sa servisom prevodoviek a servoriadení ZF a firma Liggensis, ktorá zastupuje Energy drink 69 na Slovensku. Poďakovanie za prejavenú dôveru zároveň patrí spoločnosti Crealab.sk a to za pomoc pri grafických a webových službách.

zt

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri
YouTube autosportfotoSlovakiaringFacebook autosportfotoRichard Gondawww.dovrchu.czTwitter autosportfoto