Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Anton Molnár: Verím, že Štefan Svitko skončí medzi päticou najlepších

Friday, 19. 12. 2014 - 07:06, Andrej Haverda   

Anton Molnár: Verím, že Štefan Svitko skončí medzi päticou najlepších

O Rallye Dakar sme sa pozhovárali aj s Antonom Molnárom, hovorcom rafinérie Slovnaft.

 

Foto: Andrej Haverda;Anton Molnár

Na samotnom začiatku účasti Slovákov na Rallye Paríž - Dakar stála aj rafinéria Slovnaft. Bol to Jaroslav Katriňák, ktorý v roku 1998 vyrazil na tieto legendárne preteky. Ako však došlo ku spolupráci vašej spoločnosti so Štefanom Svitkom?
- Jaro Katriňák bol vynikajúci jazdec, prvý, ktorý sa nielen postavil na štart, ale aj dosiahol hranicu prvej desiatky. V rokoch 2006 a 2007 nadviazal na vynikajúce výkony z rokov 1998 a 1999, bol na vrchole svojich síl. Jazdil fantasticky, pre výsledok urobil maximum. V priebehu roka 2008 ho však začali sprevádzať vážne zdravotné problémy a bolo sa treba poobzerať po novom jazdcovi. Už dávnejšie sme si všímali Štefana Svitka, v ktorom sme objavili veľký talent so značným potenciálom.

Foto: archív autora;Jaroslav Katriňák na Rallye Granada-Dakar v roku 1999

V čom Štefan Svitko vynikal pred ostatnými?
- Štefan je človek, ktorý má neuveriteľnú vôľu. V priebehu ďalších rokov spolupráce nás o tom presvedčil najmä v roku 2012, keď aj s pretrhanými väzmi ramenného svalu dokázal Dakar dokončiť na v tom čase historickom 5. mieste. Dnes je navyše zrelý, vyjazdený, má veľké množstvo zážitkov a najmä skúseností. Všetok jeho úspech závisí od viacerých faktorov - od finančnej podpory po informačnú kampaň.

Neplánujete okrem kategórie motocyklov angažovať sa aj v triede automobilov či kamiónov?
- Skĺbenie triedy motocyklov, automobilov a kamiónov sme tu už mali - v roku 2006 sa vytvoril silný 18-členný medzinárodný MOL Dakar Team - okrem „maďarskej väčšiny" a Jaroslava Katriňáka v ňom účinkovali ešte Rumun Szilvester a dvaja chorvátski automobiloví jazdci Martinčevič s Frčkom.

Foto: archív autora;Jaroslav Katriňák na Dakare 2006 ako člen medzinárodného MOL Dakar Teamu

Prečo sa podobná zostava nerealizuje aj po rokoch?
- Opätovne zostaviť podobný tím nie je problém finančný, skôr organizačný.

Čo má vlastne rafinéria Slovnaft z angažovanosti sa na Rallye Dakar?
- Dakar tradične otvára novú motoristickú sezónu roka a odohráva sa navyše v čase, kedy je väčšina ostatných športových aktivít v útlme. Pre Slovnaft je to najmä úžasná príležitosť testovať naše výrobky - špičkové oleje - v najextrémnejších podmienkach planéty. Pre nás sú to veľmi prínosné informácie z hľadiska ich ďalšieho vývoja. Oleje dostanú zabrať v takých podmienkach, aké za iných okolností nemožno ani dosiahnuť. Napokon, sú jeden z kľúčových aspektov chodu motocykla.

Foto: www.motoride.sk;Štefan Svitko na poslednom ročníku

Čo by ste popriali Štefanovi Svitkovi pred jeho odchodom na Dakar 2015?
- V prvom rade aby došiel zdravý do cieľa. Verím však, že skončí nielen v prvej desiatke ale zamieša poradím aj medzi päticou najlepších.

Ďakujem za rozhovor.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri