Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Víťazom košickej rely Koči. Valoušek obhájil titul

Sunday, 22. 10. 2017 - 21:00, Ľuboš Kašický   

Víťazom košickej rely Koči. Valoušek obhájil titul

O novom majstrovi Slovenska sa rozhodovalo až na poslednej súťaži sezóny. Martin Koči odjazdil výborné preteky a zaslúžene zvíťazil. Pavel Valoušek zasa kontroloval situáciu a odjazdil, čo potreboval.


Tak. A máme to za sebou. V Košiciach sa 43.ročníkom Rally Košice skončila ďalšia sezóna majstrovstiev Slovenska v rely a definitívne rozdelila posledné body aj majstrovstké tituly za sezónu 2017. Už pred štartom nám bolo jasné, že všetko má v rukách posádka úradujúcich majstrov v zložení Pavel Valoušek a Veronika Havelková z Icari Rally Teamu. Iba oni sami sa mohli pripraviť o obhajovu titulu, ak by nedokázali vyjazdiť minimálne jedno tretie miesto z dvoch súťažných dní. Česká posádka si však bola plne vedomá svojej situácie a potrebné body si ustrážila.

c30i7645.jpg

Veľkým favoritom súťaže v Košiciach bol domáci Martin Koči so skúseným spolujazdcom Filipom Schovánkom (Styllex motorsport). Koči sa na súťaž výborne pripravil a naozaj vyhral obidva súťažné dni, čím získal plný počet bodov a dokonca sa bodovo dotiahol na Valouška. V prípade rovnosti bodov však pravidla vravia, že majstrom sa stáva posádka s väčším počtom víťazstiev. Nuž a v tejto sezóne to bola česká posádka, ktorá zvíťazila päťkrát, pričom Koči so Schovánkom iba trikrát. „Podľa pravidiel je majstrom Pavel, ktorému týmto gratulujem a teším sa z toho, že sme spolu mali také krásne súboje tak s ním, ako aj s Gregorom. Takže super! Pre nás to bola úspešná sezóna. Ukázali sme, že máme rýchlosť na to, aby sme vyhrávali. Trochu viacej sme sa mali zamerať na stratégiu a na body, ktorých mohlo byť viacej. To bola asi jediná chybička, prečo nám ušiel titul. Ale v podstate je to fajn," zhodnotil svoju prvú kompletnú sezónu v MSR čerstvý vicemajster Slovenska Martin Koči.

ke22.jpg

Pozrime sa však v skratke, ako prebehla samotná košická súťaž. Hneď v úvode treba pochváliť, že bola veľmi kompaktná. Situovanie celého zázemia súťaže na jednom mieste, ako aj veľmi rozumne rozložené rýchlostné skúšky zbytočne nenaťahovalo ani kilometre, ani čas. Posun súťaže znova na druhú polovicu októbra však tentoraz priniesol aj dosť záludností od počasia a sezónnych okolností. Neskutočné množstvo čerstvo popadaného lístia vytvorilo na trati nepríjemnú vŕstvu, kde nikto ani len netušil, či je pod ňou asfalt, šotolina, či blato. K tomu keď sa pridal dážď a v sobotu večer za tmy aj hmla, tak sme mohli hovoriť o extrémne náročných podmienkach. „Asi som ani nešiel náročnejšiu rýchlostnú skúšku, ako bola tá posledná v sobotu," vraví za všetkých Tomáš Kukučka. No samozrejme, aj toto je rely a odvážnejšie posádky si to patrične užili.

Tibor Szabosi;c30i8132-5.jpg

Od prvých kilometrov prvého dňa (jazdilo sa na dva súťažné dni, pričom obidva boli bodované do MSR osobitne) sa do čela vyhupol Poliak zo slovenského Rufa Sport tímu, Grzegorz Grzyb. Tu treba povedať, že pri výjazde zo servisu ešte nepršalo a v hre boli viaceré možnosti nastavenia. Niekto volil suché gumy a tvrdé nastavenie. Iní zasa volili kompromis, či viacerí počítali s prípadným dažďom. Nuž a ten naozaj prišiel. Rozpršalo sa od úvodu RS1 a neprestalo celé štyri rýchlostné skúšky, čo znamenalo stratené šance pre tých, ktorí vsadili na sucho (servis bol až po RS4). Zjavne správne informovaní boli traja lídri majstráku, ktorých nezastavili podmienky a začali medzi sebou bojovať o sekundy. Grzyb zaslúžene viedol celých päť rýchlostných skúšok úvodného dňa (1.etapy). V závere potom pršať prestalo, no s tmou prišla hmla a začal sa lámať chlieb.

ke23.jpg

„Posledná ereska sa išla v noci a navyše padla hmla. Hneď na začiatku sme urobili hodiny. Chceli sme ísť najrýchlejšie, ako sa dalo. Vedeli sme, že je to tesný súboj a musíme zabojovať. Nebolo však dobre vidieť cestu a urobili sme hodiny. Stratili sme tak asi 16-17 sekúnd a tam sa to zlomilo," opisuje zlomový moment celej prvej etapy a vlastne aj celej súťaže Grzegorz Grzyb. Martin Koči zajazdil na zahmlenej RS6 v Herľanoch famóznu jazdu a zaslúžene vyhral prvý súťažný deň a postavil základ aj na celkové víťazstvo v 43.ročníku košickej rely.

ke19.jpg

Valoušek vedel presne, čo potrebuje odjazdiť a celú sobotu kontroloval trietiu priečku. Tá mu vydržala až do cieľa a Pavel s Veronikou sa mohli radovať s druhého slovenského titulu. „Som rád, že sa ukázalo, že je to o nás s Veronikou a nie o tom na akom aute jazdíme. Ďakujeme celému H-Racingu, ktorý nám pripravil skvelé auto. Išli sme to, čo sme potrebovali a naše víťazstvo nemôže nikto spochybniť," konštatoval v cieli Pavel Valoušek. Žiaľ, v nedeľu už do druhej etapy (druhého súťažného dňa) nenastúpil. I to mu však zaručovalo celkový triumf v sezóne 2017.

c30i7098.jpg

V nedeľu sa počasie ustálilo, no súboj medzi Kočim a Grzybom o víťazstvo pokračoval. Martin však zajazdil vynikajúco aj druhú etapu a bral plný počet bodov aj v nedeľu. To síce znamenalo, že sa bodovo dotiahol na Valouška, no pri rovnosti bodov (ako sme už písali) prichádzali do úvahy pomocné kritéria a útechou mu bolo aspoň celkové víťazstvo v Košiciach a vedomie, že má víťaznú rýchlosť.

ke17.jpg

Zosumarizujme si, že po prvom dni bolo poradie na bodoch: Koči, Grzyb, Valoušek, Hadik, Drotár, Majerčák a Kukučka. Body za druhý súťažný deň sa delili v poradí Koči, Grzyb, Hadik, Drotár, Majerčák, Gavlák, čo bolo zároveň aj poradím celkovým.

c30i7132.jpg

Nádherný výsledok na záver sezóny si pripísal legendárny Igor Drotár, ktorý skočil na štvrtom mieste. Prešovčan absolvoval náročnú sezónu v ktorej prešiel na novú techniku a musel si zvykať aj na nového spolujazdca. Výborne sa však s tým popasoval a zaslúžene v celkovom hodnotení sezóny skončil na peknom šiestom mieste. „V sobotu na poslednej ereske sme vytočili hodiny a stratili asi tridsať sekúnd. Nebyť toho, mohli sme aj sobotu skončiť na štvrtom mieste," vraví Igor a dodáva jedným dychom. „Táto súťaž bola úplne mimoriadná. Neviem, či som niekedy išiel takú súťaž, kde by bolo toľko lístia na ceste. Dážď, hmla, proste všetko, všetko... Jednoducho rely, ako má byť. Konkurencia veľká. Jazdci vynikajúci. Tímy vynikajúce, no nám všetko sadlo. Dobre sme obuli aj nastavili vozidlo. V nedeľu už sme išli viacmenej udržiavacie tempo, ale aj tak veľmi, veľmi rýchle, lebo zozadu na nás tlačili. No nakoniec sme to pekne ustáli. Pred súťažou by som ani nesníval, že sa nám podarí takéto krásne umiestnenie na takejto náročnej a dlhej súťaži."

msr-2017-top30.jpg

Škoda odstúpenia Tomáša Kukučku, ktorého zradila technika. „Už asi po piatich kilometrov RS7 nám zasa začala stúpať teplota vody, ako v sobotu. Do cieľa sme prišli s dymiacim kufrom, čo bol zasa dôsledok nalepeného lístia na chladičoch. Lenže na ďalšiu rýchlostku bol len kilometer. Skúšali sme to schladiť. Doliali sme asi liter vody a podarilo sa. Odštartovali sme teda, no zakrátko zasa dvihlo vodu, tak sme zapli blikačky a po dojazde do cieľa sme odovzdali jazdný výkaz. Nechceli sme úplne zničiť motor," smutne zhodnotil Kukučka.

c30i7226.jpg

Zlý deň si v Košiciach vybral aj Vlasto Majerčák. „Súťaž pekná, ale náročná a zradná. Mali sme dobré časy, ale potom sme dostali defekt na Herľanoch (RS4), takže tam sme išli pol eresky na defekte. Navyše sa k tomu pridali problémy s prehrievajúcim sa motorom. Na trati bolo strašne veľa lístia. Naťahalo to na chladič a museli sme vypnúť závodný režim a ísť len prejazdovým režimom, aby sme neuvarili motor," približuje svoje ťažkosti Dobšinčan, ktorý aj na druhý deň zle odhadol nastavenie auta aj pneumatík a na lepší výsledok už pomýšľať nemohol. Lenže aj toto patrí k rely, keď vlaňajší víťaz sa naopak tento rok v Košiciach len trápil. Áno, toto je šport.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri