Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Tauris Rallye Revúca 1999 – nepresvedčivý debut

Friday, 10. 02. 2017 - 19:31, Vladimír Bánoci   

Tauris Rallye Revúca 1999 – nepresvedčivý debut

Dátum konania: 17. apríla 1999
Štatút súťaže: prebor SR - koef.1
Dĺžka trate: 318,74 km
Počet rýchlostných skúšok: 6
Dĺžka rýchlostných skúšok: 117 km
Charakter rýchlostných skúšok: asfalt
Počet štartujúcich posádok: 10 + 1 Hist
Počet klasifikovaných v cieli: 8 + 1 Hist
Počasie: mokro, miestami hustý dážď

Tibor Szabosi;beres-1.jpg

Prvý ročník Rallye Revúca, ako prvá rely v sezóne bola mimoriadne očakávaná. Už pri rozhodovaní o tom, či túto súťaž vôbec pustiť, sa v komisii rely dlho zvažovalo. Nakoniec prevládol názor, že sa nebude brzdiť iniciatíva zapálených usporiadateľov, no pre istotu sa táto súťaž nezaradila do otvorených majstrovstiev SR, ale len do preboru (po novom Slovenský Pohár v Rallye). To sa bohužial stretlo s nevôľou susedných usporiadateľov (Dobšiná, Rožňava), hlavne kvôli osobe hlavného organizátora Henricha Kollárika, dlhoročného riaditeľa Rallye Dobšiná.

Tibor Szabosi;laurinc.jpg

Objektívne vzaté, na okruhu 38 km sa v tomto roku mali usporiadať 3, resp. 4 (ak zarátame aj Levoču organizovanú z Dobšinej) rallye, čo v podmienkách Rožňavsko-Revúcko-Dobšinskej „doliny" nie je najšťastnejšie riešenie. Medzi usporiadateľmi tak vzniká nepríjemný boj o miestnych sponzorov a trate rýchlostných skúšok až po lanárenie skúsených usporiadateľských kádrov. Pritom by stačilo tak málo - ustúpiť zo svojich osobných ambícií, spojiť sily a v tomto krásnom kraji, doslova predurčenom na usporiadanie rely pripraviť jednu veľkú, perfektne zorganizovanú, európsku súťaž. Zatiaľ na to nie je „politická vôľa" a tak treba počkať až dozreje doba.

Daniel Hlinka;lukac.jpg

Daždivé mraky počas celej prípravy rely, keď bolo veľmi problematické spojiť sa s nejakým usporiadateľom, zistiť informácie o stave prípravy a vnucovanie stále odmietanej pomoci zo strany Rallye Komisie, privítali aj v deň štartu 17. apríla 1999 jedenásť štartujúcich, ktorí si to mali rozdať na 318 km trati so 6 rýchlostnými skúškami.

Daniel Hlinka;beres-8.jpg

Doslova šok museli zažiť všetci zainteresovaní hneď ráno, keď po prvom zasadnutí jury, z ktorej riaditeľ rely neustále odbiehal, lebo práve začal organizovať súťaž (!!!), asi 10 minút pred štartom na štartovacej rampe ešte neboli ani hodiny a v UP sa ešte preberalo ! Nejakým zázrakom sa nakoniec štart konal v riadnom termíne.

Daniel Hlinka;lukac-2.jpg

Pohľad na štartové pole jednoznačne dopredu pasoval za víťaza Béreša s Mazdou, ktorého o víťazstvo mohla pripraviť len technická závada. Avšak dve mimoriadne ťažké, mokré rýchlostné skúšky a na slovenské pomery mimoriadne dlhé (17.75 a 21.25 km), ktoré sa išli 3-krát mohli všetky teoretické prognózy zmeniť.

Daniel Hlinka;laurinc-2.jpg

Po prvej rýchlostnej skúške sa ujal vedenia Jožko Béreš idúci tentoraz s Ľubošom Šlávkom a až do konca súťaže potvrdzoval úlohu jasného favorita. Vyhral všetky rýchlostné skúšky, aj keď posledné absolvoval bez piateho rýchlostného stupňa. A hoci, ako dlhoročne tvrdí, mokro mu vyhovuje, v prípade väčšej konkurencie by to nemal až také ľahké, kedže celú trať absolvoval na nevhodných pneumatikách.

Najpopulárnejšia posádka v Revúcej boli Laurinc - Podobník, čo bolo pochopiteľné, kedže išlo o domácu posádku. Svojim fanúšikom sa odmenili veľmi pekným výkonom. Okrem druhej rýchlostnej skúšky vo všetkých boli druhí, čo im prinieslo aj celkovo druhé miesto.

Daniel Hlinka;laurinc-3.jpg

Pri troche šťastia mohli na druhú priečku dosiahnúť aj Lukáč - Stropkovič. Jazdili síce stále za Laurincom, ale na poslednej RS chceli všetko dobehnúť. To sa väčšinou nevypláca a ani Lukáčovi sa to nevyplatilo. Po kolízií stratil skoro 3 minúty a len vďaka veľkému náskoku bol predsa len tretí.

Daniel Hlinka;laurinc-4.jpg

Najväčším prekvapením revúckej rely boli bratia Bajusovci. S novým Renaultom Clio v skupine N preháňali všetkých (okrem Béreša a Laurinca) a nebyť defektu na 4. RS, kde stratili šesť a pol minúty, mohli dosiahnuť mimoriadný výsledok - 3. miesto absolútne.

Debut na rely absolvoval Štefuca s Karpatom na Escorte z Transpetrolu Senica. Škoda, že ich hneď po druhej RS zastavila porucha diferenciálu, lebo naznačili, že by mohli miešať karty aj v prvej trojke. Aj druhý debutant Lipták s Mazdou skupiny N sa bez rešpektu pustil do súboja o najvyššie méty, no pre poruchu odstúpil.

Daniel Hlinka;laurinc-5.jpg

Skupinu N tak v pohode vyhral Miro Róth a vlastne aj všetci ostatní, čo došli do cieľa si odniesli cenné body do klasifikácie tried.
Čo povedať na záver. Snáď zlý začiatok - dobrý koniec. Ale o ten sa zaslúžili hlavne organizátori z Rožňavy, ktorí zabezpečovali nebezpečné rýchlostné skúšky. Skôr teda môžeme hovoriť o šťastí, že to dopadlo, ako to dopadlo! Dúfajme, že organizátori objektívne zhodnotia svoju prácu a v ďalšom roku nenechajú nikoho na pochybách, že aj v Revúcej vedia zorganizovať dobré rely.


KONEČNÉ PORADIE

1. Jozef Béreš - Luboš Šlávka SK Transpetrol Senica Mazda 323 A8 1:16:18 hod.
2. Ján Laurinc - Marek Podobník SK LARS Team Lubenik Opel Astra A7 1:19:51 hod. -03:33 min.
3. Ivan Lukáč - Anton Stropkovič SK Impulz Tim B racing Škoda Felicia A5 1:23:59 hod. -07:41 min.
4. Miro Roth - Tomáš Kocúr SK MR Autosport Renault Clio N3 1:25:59 hod. -09:41 min.
5. Ján Talpaš - Jozef Telnam SK Jan Talpaš Ford Escort RS 2000 A7 1:27:02 hod. -10:44 min.
6. Miloš Bajús - Ladislav Bajús SK Miloš Bajús Renault Clio A7 1:28:30 hod. -12:12 min.
7. Ján Buchlák - Anton Matušovič SK Delta Škoda Favorit N1 1:29:28 hod. -13:10 min.
8. Martin Vnuk - Pavol Pribilovič SK IMG Motosport Renault Clio N3 1:32:18 hod. -16:00 min.
9. Milan Kundis - Pavel Kravárik SK Milan Kundis Škoda Octávia TS Hist 1:32:55 hod. -16:35 min.

Daniel Hlinka;beres-4.jpg

Jozef Béreš znovu víťazí !

Ako videl svoje účinkovanie v Revúcej, sme sa spýtali víťaza I.ročníka Rallye Revúca Jožka Béreša :

Tibor Szabosi;roth.jpg

"Som veľmi rád, že sa mi znovu podarilo zvíťaziť. No nebolo to až také jednoduché. Hoci mám rád šmykľavé cesty, v Revúcej som na ne nemal vhodné pneumatiky. Obul som staršie Barumky, ale hneď som začal lietať všade bokom a aj časy sa mi nepáčili. Skúsil som to v druhom kole na šotolinových Michelinách, odrazu som mal istotu a zrýchlil som sa o 20 sekúnd! Prvýkrát som tiež išiel so Slávkom, ale veľmi rýchlo sme si na seba zvykli. Spočiatku bol trochu nervózny, bol ovplyvnený fámami o mojom hrôzostrašnom jazdení. Keď sa ukľudnil, išiel ako hodinky. Je tichý a spoľahlivý, proste veľmi dobrý spolujazdec. Technická trať v Revúcej mi veľmi vyhovovala, škoda len, že neprišiel niekto so silným autom, aby som si lepšie zazávodil."

Daniel Hlinka;liptak-2.jpg

Keďže rozhovor sme robili až po skončení celej sezóny, spýtali sme sa Jožka aj na jeho zhodnotenie a plány do roku 2000.

"Všetko sa začalo tým, že v Transpetrole pre sezónu 1999 sa pre mňa nenašlo miesto. Asi som pred rokom nesplnil úlohu, keď som neporazil Bertoneho. Tak som sa musel porozhľadnúť po garáži a obnoviť svoju Mazdu. Je to veľmi dobré auto, ale keď do neho dávam stále iba staršie veci, je logické, že dlho nevydrží. Na nové som nemal. Rely ma veľmi baví, robí mi radosť a tak, aj keď nie je veľa peňazí, idem, hoci aj so slabším autom. Čo sa týka sezóny 2000, mal som rozpracované dve varianty. Kompletne zrepasovať Mazdu z nových dielov a ešte aj vylepšiť, alebo orientovať sa na skupinu N s vozidlom Subaru. Nový sponzor veľmi chce, ale jednania o nákupe techniky sa akosi zamotali. Sám ešte neviem, ako to dopadne."

Daniel Hlinka;kundis-3.jpg

My len dúfame, že Jožko sa z našich rely tratí ešte tak rýchlo nevytratí, ba prajeme mu, aby nadviazal na svoju najlepšiu éru, keď vo farbách Styllexu pravidelne stával na stupňoch víťazov. Určite na to má výnimočný jazdecký talent, horšie je to už s financiami.

Fotogaléria Tauris Rallye Revúca 1999

Rok 1999 bol v znamení súboja Chovanca so Suškom

Tibor Szabosi;talpas.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri