Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Šiesty titul pre Ogiera!

Sunday, 18. 11. 2018 - 12:18, Ľuboš Kašický   

Šiesty titul pre Ogiera!

Znova sa ukázalo, že sa víťazí viac hlavou a skúsenosťami, než ťažkou nohou. Neuville s Tänakom v naháňačke stratili hlavu aj šance na titul.


Ten tlak a nervy pred posledným dňom celej sezóny si ani nedokážeme predstaviť. Stále nebolo nič rozhodnuté a na zvyšných šiestich rýchlostných skúškach sa mohlo prihodiť ešte čokoľvek. A veru sa aj prihodilo.

ms01lo.jpg

Estónec Ott Tänak v sobotu zaslúžene pretlačil svoju toyotu do čela súťaže, no v nedeľu išlo už o všetko. Bývalý „potápač" dnes musel tlačiť na pílu a pod tlakom, inokedy sebavedomý Tänak, urobil niekoľko chýb. Už v prvej sekcii vyletel z trate a stratil nielen dvadsať sekúnd, ale aj vedenie v súťaži. Estónec sa však nevzdával a tlačil ďalej. Výsledkom bola ďalšia havária, ktorá znamenala definitívne stop! „Pošmykli sme sa na blate a vyleteli z trate," skonštatoval sklamaný pilot Toyoty, pre ktorého aj po tejto sezóne zostal „len" titul druhého vicemajstra sveta.

Copyright manufacturer;tgr-0010-60.jpg

Hoci Tänakove nádeje boli nízke, tak pred poslednou etapou stále väčšie, ako nádeje Belgičana Thierry Neuvilla. Pilot tímu Hyundai, ktorý ešte v polovici sezóny pevne veril v majstrovský titul, už nedokázal stiahnuť veľkú stratu z prvej etapy a musel len čakať na prípadnú chybu Sebastiena Ogiera. Francúz však neriskoval a bezpečne došiel do cieľa ako staronový majster sveta. Neuville nakoniec do cieľa ani nedošiel, keď v poslednej sekcii vletel medzi stromy a odlomil zadné koleso. Tretíkrát po sebe sa tak znova stal „len" vicemajstrom sveta.

Copyright manufacturer;2018australia-fd-143.jpg

Po odstúpení svojich súperov sa Ogier mohol už sústrediť na štýlový dojazd sezóny. Najrýchlejším časom v záverečnej Power Stage potvrdil, že titul je v správnych rukách. Po deviatich tituloch Loeba teraz už šiesty rok po sebe naťahuje francúzsku hegemóniu Ogier. Francúzska pätnásťročná séria v rely športe tak nemá obdobu. „Bola to neuveriteľne vyrovnaná sezóna. Chvíľami to už vyzeralo, že sme stratili šancu na titul. Nevzdali sme sa však. Urobili sme všetko preto a tím ukázal svoju silu. Som hrdý na tento tím a chcem sa poďakovať Malcolmovi za fantastickú prácu. To, čo sme za posledné dva roky spolu dokázali je niečo mimoriadne a som na to hrdý," neskrýval v cieli dojatie šesťnásobný majster sveta Sebastien Ogier, ktorý po sezóne prestupuje do Citroenu.

ap02-1.jpg

Tím M-Sport Ford však titul v Pohári konštruktérov neobhájil. Z toho sa po dlhých devätnástich rokoch znova raduje Toyota! Naposledy sa to podarilo v roku 1999, keď svoj štvrtý titul získal Tommi Mäkinen (jazdiaci vtedy pre Mitsubishi). Fín dnes po rokoch oslavuje továrenský titul so značkou Toyota, ktorej šéfuje. „Je to úžasný pocit," priznáva rešpektovaný štvornásobný šampión. „Bolo to veľmi tesné finále na ktoré sa nezabúda. Sklamaním je odstúpenie Otta tesne pred koncom súťaže. Naopak fantastické je víťazstvo Jari-Mattiho, ktorý spolu s Esapekkom pomohli získať potrebné body na titul. Projekt sme odštartovali len pred 3,5 rokom a dokázali sme vyvinúť auto rýchlejšie, než sme si vedeli predstaviť. Vlani sme sa veľa naučili a v druhej polovici tohtoročnej sezóny sa nám auto ešte podarilo zlepšiť. Triumf je výsledok úsilia celého tímu a je pre nás obrovskou motiváciou pred nasledujúcou sezónou 2019."

Copyright manufacturer;av201813355.jpg

Austrálska súťaž teda zakončila trinásťdielny tohtoročný šampionát WRC. Teraz nasleduje krátka prestávka počas ktorej sa poprehadzujú niektoré "škatule" aby sme už v januári mohli znova naostro vyštartovať v Monte Carle do sezóny 2019.

Konečné poradie austrálskej rely 2018
1. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) 2h59m52.0s
2. Hayden Paddon/Seb Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) +32.5s
3. Mads Ostberg/Torstein Eriksen (Citroen C3 WRC) +52.2s
4. Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) +1m02.3s
5. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +2m30.8s
6. Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +3m05.1s
7. Craig Breen/Scott Martin (Citroen C3 WRC) +6m28.8s
8. Alberto Heller/Jose Luis Diaz (Ford Fiesta R5) +22m28.5s
9. Steve Glenney/Andrew Sarandis (Skoda Fabia R5) +27m01.8s
10. Jourdan Serderidis/Lara Vanneste (Ford Fiesta WRC) +35m14.1s
...

2018-standings-final.jpg

2018-statndings-pk.jpg

 



Diskusia k článku