Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Autokros

Rozhovor s Igorom Vlasatým

Tuesday, 10. 02. 2009 - 12:34, T. Szabosi   

Rozhovor s Igorom VlasatýmVážení priaznivci autokrosu, v nadchádzajúcich týždňoch Vám budeme prinášať rozhovory s jazdcami bugín a plechových vozov. Pýtať sa nebudeme len na minulú sezónu, ale skúsime sa dozvedieť aj nejaké novinky, ktoré zatiaľ nikde nezazneli.

Ako prvého sme do nášho hľadáčika zaradili úradujúceho majstra zóny strednej Európy a majstra Slovenska Igora Vlasatého.

Štefan Gombala;128.jpg

Spomínaš si na deň, kedy si sa prvý krát posadil do autokrosového špeciálu? Kto a kedy ťa priviedol k autokrosu?


Na svoj prvý pretek si spomínam veľmi dobre. Bolo to v roku 1991 na majstrovstvách Slovenska v Môlči pri Banskej Bystrici. Do autokrosového auta ma posadil môj otec, ktorý bol reprezentantom Československa. Pretekal v rokoch 1974 až 1995.


Takže ak dobre počítam nastávajúca sezóna bude už tvoja devätnásta? Aké najväčšie úspechy si dosiahol v doterajšej autokrosovej kariére?

Aktívne som začal pretekať až roku 1994 a jazdím bez prestávky do dnešnej doby takže 16 rokov. Som reprezentantom Slovenskej Republiky, 14 násobným majstrom Slovenska, viac krát sa mi podarilo získať titul majstra Zóny Strednej Európy a veľmi si cením aj 4. miesto v seriáli Majstrovstiev Európy v divízii D3A /buginy do 1600 ccm/ z roku 2004

Štefan Gombala;242.jpg

Ako sa zmenila od tej doby úroveň pretekov z tvojho pohľadu?

Čo sa týka tratí zmenil sa ich profil, čím sa dosiahla vyššia priemerná rýchlosť na kolo. Dnešné moderné trate sú širšie, čo je oveľa bezpečnejšie pre jazdcov a aj divákov. FIA v poslednej dobe kladie veľký dôraz na bezpečnosť diváka, čo zakomponovala do predpisov, ktoré musia byť dodržané pre schválenie trate pre ME. U samotných bugín ide vývoj taktiež dopredu, tak ako sa z roka na rok zrýchľujú, FIA postupne doplňuje prvky pre bezpečnosť jazdca. S konkurenciou je to stagnujúce, pretože motoristický šport už dávno nie je tak finančne dostupný pre širšie pole jazdcov ako bol niekedy. Je to škoda, pretože ak chce vidieť divák kvalitné preteky, tak je k tomu potrebné kvalitné a široké pole jazdcov. Jediné riešenie tejto sitácie vidím v spojení niekoľkých „majstrákov“ ako napríklad spoločný slovensko – česko – maďarský „majstrák“. Pri tejto alternatíve by bolo zabezpečené kvalitné štartovné pole, rôznorodosť a kvalita tratí, a jazdci a diváci by si prišli na svoje.

Štefan Gombala;img_5901.jpg

Ktorá trať je tvoja najobľúbenejšia, a ktorú naopak nemáš rád?


Najradšej chodievam do Novej Páky /ČR/, kde sa každoročne stretáva Európska autokrosová špička, ktorú podporuje 30 000-ová divácka kulisa. Mám rád rýchle a zároveň technické trate. Nepoznám žiadnu trať, o ktorej by som mohol vyslovene povedať, že ju nemám rád, aj keď trať vo Veľkých Uherciach mi najmenej sedí.


Mal si vážnu nehodu?

V roku 1994 na Majstrovstvách Európy v Žitavanoch pri Zlatých Moravciach som sa po štarte kvalifikačnej jazdy dostal do kolízie so súperom následkom čoho nasledovalo niekoľko sált z buginou. Našťastie som z toho vyviazol bez zranení.

Tibor Szabosi;1t1u6158.jpg

Určite máš okolo seba tím skvelých ľudí, ktorí ti pri príprave a tiež na samotných pretekoch pomáhajú.


Samozrejme bez skvelého tímu sa pretekať nedá. Veľká vďaka patrí hlavne môjmu otcovi, ktorý ma priviedol k motoristickému športu, doteraz mi radí, pomáha a finančne podporuje a samozrejme aj mojim mechanikom, ktorý mi tiež pomáhajú od mojich začiatkov.


V sezóne 2008 si predstavil nový špeciál, s ktorým si vybojoval titul majstra Slovenska a zóny strednej Európy. Môžeš nám ho popísať?


Jedná sa o vozidlo SEAT Buggy, osadené atmosferickým radovým štvorvalcom s objemom 1600 ccm s výkonom 215 k. Použitý je stály pohon všetkých kolies cez štvorstupňovú H- prevodovku. Hmotnosť buginy je 526 kg.

Tibor Szabosi;1t1u6153.jpg

V autokrosových kuloároch sa pošuškáva, že pre nastávajúcu sezónu pripravuješ nový motor. Prezradíš nám o aký motor sa jedná?


V nastávajúcej sezóne sa predstavím s úplne novou buginou s motorom SEAT, ktorý má po odbrzdení 228 k. a taktiež bude v bugine použitá nová 5-stupňová sekvenčná prevodovka. Zmena bude aj v dizajne. Nechajte sa prekvapiť, veľmi sa teším na novú buginu a aj sezónu.

Tibor Szabosi;1t1u6295.jpg

Na záver by som sa Ťa rád spýtal, na ktorých pretekoch Ťa budeme môcť vidieť a aké sú tvoje závodné ciele, ktoré by si chcel dosiahnuť v nastávajúcej sezóne?

Potom ako som videl kalendár na novú sezónu 2009 som dosť sklamaný s kalendára MSR, jednak z malej rôznorodosti tratí a kolízie termínov s CEZ a ME. Je veľkou škodou, že vedenie nášho autokrosu, nebolo schopné zladiť kalendár s medzinárodným tak aby nekolidoval. Pre niektorých jazdcov, ktorý sa chceli zúčastniť medzinárodných pretekov sa bude ťažké rozhodnúť, ktoré z pretekov vynechajú a tým sa pripravia o možný bodový zisk. To ktorých pretekov sa toho roku zúčastním je v štádiu jednania a do dosť veľkej miery to závisí od mojich sponzorov. S určitosťou viem povedať, že ma diváci uvidia na ME v domácom Lučenci, kam sa veľmi teším, ale ktorý zo seriálov budem štartovať ako kompletný ešte nie je zatiaľ rozhodnuté. Ak to bude seriál MSR, tak by som v ňom chcel získať titul majstra Slovenska, a ak to bude kompletný seriál ME, tak by som sa v ňom chcel umiestniť celkovo do 5-teho miesta.





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri