Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Rekordná sezóna v majstrovskom tíme L Racing

Monday, 24. 09. 2018 - 19:40, Public relations   

Rekordná sezóna v majstrovskom tíme L Racing

Ďalšie preteky, ďalší rekord, ďalšie absolútne víťazstvo. Aj takto sa dá opísať sezóna Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu (MSR PAV) v tíme L Racing z Krásnohorského Podhradia. Absolútni majstri Slovenska s Věroslavom Cvrčekom ml. za volantom majú za sebou dokonalý rok na kopcoch.

Tibor Szabosi;c50q0216.jpg

Štrnásť víťazstiev zo šestnástich pretekov MSR PAV, z toho dvanásť po sebe, jedno tretie miesto a jedno vypadnutie - to je celková bilancia Věroslava Cvrčeka a tímu L Racing v ich víťaznom roku 2018. Zimnú prestávku využil Cvrčekov domáci Rexteam skutočne naplno: pretekárska Škoda Fabia RS2000 prešla významnou transformáciou. Rovnako nezaháľal ani ich hlavný konkurent Igor Drotár a tak sa na prvom podujatí v Rechbergu stretli staré známe tváre, v známych autách, no s novou rýchlosťou. Tá sa ukázala v oboch prípadoch ako rekordná: na každých pretekoch lámali obaja hlavní konkurenti traťové a osobné rekordy, no práve Cvrček s tímom L Racing ich získali suverénne najviac a prekonali všetky historické štatistiky triedy E1.

Tibor Szabosi;c50q1629.jpg

Úvodný Rechberg - súčasť Majstrovstiev Európy, predstavil skutočnú plejádu špičkových jazdcov. V mikrosúbojoch medzi Cvrčekom a Drotárom, ktoré napokon poznačili celú sezónu, zvíťazil práve český pretekár v službách krásnohorského tímu.

Tibor Szabosi;c50q2191.jpg

Nasledovala poľská Zaluž, kde si tím L Racing s Cvrčekom vybrali najväčšiu smolu sezóny - vypadnutie pre poruchu v druhej ostrej jazde víkendu. Chuť im napravila hneď nedeľa, kde v súčte časov, napriek výstrahám počasia, Cvrček suverénne zvíťazil.

Tibor Szabosi;c50q1375.jpg

Druhá polovica mája už patrila tretiemu podujatiu na Jahodnej. Zradný kopec ponúkol nevídané divadlo, keď prvý súťažný deň skončil Cvrček síce na treťom mieste, no len 0,156 s za víťazom Drotárom. Nedeľa však patrila opäť mladému Čechovi, ktorý si zaistil tiež nový traťový rekord. Odvtedy ho až do konca sezóny vlastne nikto nepokoril...

Tibor Szabosi;c30i0353-14.jpg

V júni sa šampionát presunul na Oždianske serpentíny. Boje medzi Cvrčekom a Drotárom v rozmedzí desatín sekundy pokračovali aj tu. Víťazom bol opäť Věroslav a to po oba dni, čím si napravil chuť z neúspechov predošlých ročníkov. Cesta za titulom začínala naberať reálne kontúry.

Tibor Szabosi;asf-6216-2.jpg

Na Pezinskej Babe prišiel o hlavného konkurenta hneď na úvod víkendu a Dobšinský kopec vyhral s vypätím všetkých síl a často na absolútnej hrane fyziky. Pneumatiková lotéria po lejaku na Jankovom Vŕšku vyšla tímu dokonale a okrem štyroch najrýchlejších časov zaznamenali opäť traťový rekord.

Tibor Szabosi;c30i7157-11.jpg

Vynaložené úsilie a skvelé výsledky napokon odmenila koncom augusta Ústecká "21": dve víťazstvá a pohodlný výstup na vrchol - Cvrček a L Racing sa stali absolútnymi Majstrami Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu. Posledná Ostrá Lúka len potvrdila ich prevahu a zakončila bohatú sezónu dvoma víťazstvami. Výsledkom bolo konečných 325 bodov pred druhým Drotárom, ktorý získal 245 bodov a tretí Tomáš Ondrej 149 bodov.

Tibor Szabosi;c30i0123a.jpg

O radosť v tíme sa postaral tiež talentovaný a čoraz rýchlejší Betliarčan Denis Pavlík s Peugeotom 208 VTi R2 v triedach A, A-1600 a Junior. Odniesol si sedem víťazstiev v hlavnej triede A, šesť druhých a tri tretie miesta, pričom dokončil všetky podujatia a získal titul slovenského šampióna tr. A a vyhral tiež tr. Junior.

Tibor Szabosi;c30i9398-15.jpg

Manažér tímu L Racing Ján Lipták sa tento rok postupne zoznamoval s vynoveným Subaru Impreza v triede E1, no okrem novej techniky ho poriadne vytrápilo zranené rameno. Syn a spolumanažér tímu Peter Lipták si pretekárske kreslo Mitsubishi Lancer EVO IX (E1) užil minimálne, aj kvôli zraneniu, no najmä kvôli pracovnému vyťaženiu. Starať sa o veľký pretekársky tím si vyžaduje nesmierne množstvo času a energie, čo Ján s Petrom dokonale poznajú.

Tibor Szabosi;c30i6125-13.jpg

Kopcová sezóna je síce na konci, no L Racing do konca roka ešte absolvuje niekoľko ďalších motoristických podujatí.

Ján Lipták: "Naša opätovná snaha získať ďalší absolútny titul Majstrov Slovenska v pretekoch do vrchu sa po rokoch konečne zhmotnila a tento výsledok nás nesmierne teší. Ďakujeme rovnako Věroslavovi, ako aj celému Rexteamu, ktorý auto pripravoval. Veľká gratulácia patrí aj Denisovi Pavlíkovi k prvému veľkému úspechu s titulom v triede A. Ja s Petrom sme si plnili hlavne manažérske povinnosti, no podarilo sa mi aspoň lepšie sa zoznámiť s novým autom a odmenou je aj nejaká tá trofej. Ďakujem každému, kto sa postaral o úspešnú sezónu, o fungovanie tímu, prevádzku áut a samozrejme reklamným partnerom, bez ktorých by to rovnako nešlo. Sezóna však ešte úplne nekončí, najbližšie sa vidíme na Rally Košice v druhej polovici októbra."

l-racing-september-2018.jpg



Diskusia k článku