Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Rechbergrennen v znamení ďalších bodov a pohárov

Tuesday, 30. 04. 2019 - 12:58, Public relations   

Rechbergrennen v znamení ďalších bodov a pohárov

Výborne pripravená trať, nádherné počasie, tisícky divákov a nie príliš šťastne organizované preberanie vozidiel. Ak by sa malo tohtoročné podujatie Rechbergrennen charakterizovať heslovite, dali by sa použiť tieto slovné spojenia. A ako to prebiehalo v tíme Ambruz Racing?

 

Kto nič nerobí, nič nepokazí. Aj tak skúsení kopčiari, ako sú u Ambrúzovcov, sa môžu pomýliť, či na niečo zabudnúť. Rozdiel medzi profesionálom a amatérom sa vždy najviac prejaví v riešení krízovej situácie. Čo sa vlastne stalo? Piatkové technické a administratívne preberanie mohlo začať, nie však pre všetkých. Dokumentácia od dvoch zo štyroch štartujúcich vozidiel Ambruz Racing ostala síce pripravená, ale v Bratislave, domovskom meste tímu. A bez toho by štart nebol možný. Nie stres a krik, ale chladná hlava a riešenie. Každý člen tímu dostal jasné úlohy. Peter Ambruz vyrazil pre spomínané doklady, Anka Ambruz sa snažila spraviť maximum toho, čo bolo bez dokladov možné. A obaja to zvládli na výbornú. Anke sa podarilo, či už vďaka skúsenostiam alebo šarmu, zariadiť kontrolu výstroja. Komisár dokonca vykonal kontrolu techniky a odobril jej štart. Práve vo chvíli, keď si značil nedoložené doklady, sa dovalil Peter so všetkým potrebným. Trošku stresujúcejší začiatok, ale stálo to za to.

Tibor Szabosi;asf-0298-2.jpg

Sobota a tri tréningové jazdy. Peter Ambruz, aj napriek deficitu obhliadok kvôli ceste do Bratislavy, si položil na svojom Mitsubishi Lancer Evolution IX pekný referenčný čas. 2,32,004 znamenal štvrté miesto v skupine N,H/N +3000, kde štartovalo 11 vozidiel. V druhej sa dokázal dokonca dostať pod magických 2,30 s časom 2,29,693. Posledný tréning bol na horších pneumatikách, ale aj tak s pekným časom. V súťažných jazdách to bolo ešte lepšie. Už v prvej si Peter polepšil oproti najlepšiemu tréningu o viac ako sekundu. V tej druhej sa dokonca vtesnal pod 2,27, s výsledkom 2,26,917. S výsledným súčtom 4,55,240 obsadil šieste miesto celkovej klasifikácie v triede. Z Rakúska si tak odniesol body za 5. miesto vo FIA European Hill Climb Championship .

Tibor Szabosi;asf-0732-3.jpg

Do Tatuusu FR2000 si sadol pretekár telom aj dušou, skúsený Martin Juhás. Po dlhých mesiacoch príprav to bola je premiéra v tomto ultimatívnom vozidle. Tréningy boli v podstate o hľadaní hraníc. Hneď v prvom mu v tom zabránil prasknutý kotúč a mechanici vedeli, že sa medzi jazdami nudiť nebudú. Výmena bola rýchla a tak sa šlo ďalej bez akýchkoľvek problémov. Sobotňajší najlepší čas sa dostal na hranicu 2,28,220. Potvrdením, že sa Maťo každým odjazdeným metrom zrýchľuje, boli nedeľné výsledky. Obe súťažné jazdy zajazdil pod 2,26, čo vo výsledku znamenalo výborné celkové 6. miesto v triede D, E2-SS do 2000, 5. v hodnotení FIA Hill Climb Championship a prvenstvo v hodnotení MSR PAV.

Tibor Szabosi;asf-0247-3.jpg

Posledná dvojica bojovala v rovnakej triede N, H/N do 2000 cm3 a na rovnakých vozidlách, Honda Civic TypeR. Tu trochu mrzí fakt, že nie je N-ko ako N-ko. Aj keď pravidlá by mali byť rovnaké, v skutočnosti tomu tak nebolo. Ale to je na iný text. Aj napriek tomu, že konkurencia mala výhodu, Peťo Kacvinský sa statočne popasoval s touto skutočnosťou a vybojoval si pekné 5. miesto celkového hodnotenia triedy.

Tibor Szabosi;c30i6672-15.jpg

V hodnotení slovenských majstrovstiev z toho bolo výborné druhé miesto. Anka Ambruz sa dokázala počas víkendu pekne zrýchľovať. Vo finále sa umiestnila na 8. mieste a na Slovensku jej patrí pohár za tretie miesto.

Tibor Szabosi;c30i7504-12.jpg

Stručné hodnotenie? Spokojnosť. Ale nedá sa urobiť si pauzu. Veď ďalšie kolo MSR PAV  a prvé preteky FIA IHHC a FIA CEZ je už o dva týždne v poľskej Zaluži. Sme veľmi radi, že nás sledujete, vyjadrujete podporu a aj preto vás srdečne pozývame na návštevu ďalšieho kola Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu. Ďakujeme.

Fotogaléria z podujatia

Tibor Szabosi;c30i8060-15.jpg

 Peter Baran, Ambruz Racing



Diskusia k článku