Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Rallye Transpetrol Senica 1999 – konfrontácia slovenských jazdcov so zahraničím

Tuesday, 21. 02. 2017 - 19:31, Vladimír Bánoci   

 Rallye Transpetrol Senica 1999 – konfrontácia slovenských jazdcov so zahraničím

Dátum konania: 16.-17. júla 1999
Štatút súťaže: majstrovstvá SR - koef.3, zóna strednej Európy
Dĺžka trate: 361,42 km
Počet rýchlostných skúšok: 14 (1 zrušená)
Dĺžka rýchlostnych skušok: 138,29 km
Charakter rýchlostných skúšok: asfalt, 7,5% šotolina
Počet štartujúcich posádok: 45
Počet klasifikovaných v cieli: 32
Počasie: sucho, slnečno

Tibor Szabosi;chovanec-14.jpg

Netradične slnečné počasie, dobré jazdecké obsadenie, výborne zorganizovaná trať (14 RS 134 km, celková dĺžka 361,4 km) a urputné boje o absolútne poradie charakterizovali tohtoročnú Rallye Transpetrol Senica.

Otvorené majstrovstvá SR s koeficientom 3 a zóna strednej Európy privítali na štarte až 45 posádok, všetkých odhodlaných urputne zabojovať o body. Koeficient 3 umožňoval každému v prípade dobrého výsledku ostať v hre o víťazstvo v seriáli M-SR. Tomu sa podriadili aj tímy najviac ašpirujúce na absolútne prvenstvo (Transpetrol a Styllex B.E.I.V). Suško zvýhodnený domácim prostredím zaútočil hneď na Myjavskom prológu a najväčšiemu súperovi - Chovancovi nadelil pri dvoch prejazdoch 7,4 s. Haberman si už tiež trochu zvykol na silný Ford WRC a po dvoch piatkových okruhoch bol pred Chovancom 3,4 sekundy. To boli na úvod veľmi dobre rozdané karty, ktoré nedali tímovým režisérom z piatka na sobotu dlho zaspať a ktoré sľubovali dramatické sobotňajšie zápolenie. Škoda, že Múdreho spolujazdec Tibor Czerhalmi si vybral hneď na úvod nováčikovskú daň a prepočítal sa pri druhom okruhu o kolo, čo ho vyradilo z ďalších bojov. Pritom snáď on jediný mohol potrápiť zahraničné posádky pri konečnej žatve pohárov a bodov v jednotlivých triedach.

Tibor Szabosi;stefuca-5.jpg

Na RS 3, prvej v sobotné ráno, znova vyhráva Suško pred Habermanom a Chovancom. Chovanec, ako starý „Matador", vedel kde sa bude oddeľovať zrno od pliev, a hoci menej trénoval, čakal na svoju príležitosť. Nasadené tempo nezvládol Habermanov Ford WRC hneď v ďalšej RS 4, keď po nepríjemnom horizonte odskočil mimo trať. Vraj zlý podvozok ....

Daniel Hlinka;haberman-13.jpg

Najdlhšia RS - Polianka (18 km), ktorá sa išla až štyri krát, mala už po prvom prejazde naznačiť ďalší vývoj udalostí. Prekvapujúco vyhráva Gargulák so svojím Mitsubishi v skupine N, druhý Trojan (Ford Escort) zaostal o 10 sekúnd, tretí Chovanec o 11 a štvrtý Suško o 15 sekúnd! Gargulákovci tak ako v Košiciach zatiahli tam, kde to nikto nečakal. Táto RS aj v druhom prejazde prekvapila svojimi výsledkami. Vyhral ju Suško, pričom sa zrýchlil oproti prvému kolu o neuveriteľných 31 sekúnd! Napriek zrýchleniu o 18 sekúnd bol Chovanec druhý a Trojan tretí. Gargulák po problémoch stratil 30 sekúnd. Ďalší prejazd (už RS 12) napokon všetko v absolútnom poradí rozhodol, keď Suško po nedobrzdení a nepríjemnom preháňaní divákov stratil 20 sekúnd. Chovanec, ktorý sa tu znovu zrýchlil o 12 sekúnd oproti druhému kolu a v štvrtom prejazde zabojoval, kedže na tejto RS sa nedalo kalkulovať s možnými časmi súperov, znovu sa zrýchlil, teraz už len o 2 sekundy a rozdielom 23,5 sekúnd vyhral celú súťaž pred mimoriadne bojovným Suškom. Čo k tomu dodať. Pokiaľ nešlo o nejaké chybné merania na tejto RS, čo dúfam nepredpokladáme, svedčilo to o veľmi zlom tréningu a zlom spísaní rozpisu. Takéto rozdiely, hlavne u špičkových jazdcov sú veľmi zriedkavé. Veď napr. takí jazdci ako Trojan, Kresta, Gargulák, Drotár mali svoje prejazdy Poliankou vždy v rozsahu maximálne 10 sekúnd !

Tibor Szabosi;susko-5-3.jpg

Ale poďme ďalej. Aj v jednotlivých skupinách a triedach sa urputne bojovalo. V N-kách bol veľkým prekvapením Tošovský, ktorý nepríjemne zatápal Gargulákovi (investoval do elektroniky). Naopak sklamaním bol výkon Drotára, ktorého časy nezodpovedali jeho jazdeckým možnostiam (chýbala investícia do elektroniky). Spočiatku si dobre viedol aj Pertlíček na Mazde, ale porucha prevodovky ho vyradila. Pinter so Subaru sa tiež snažil, neodradila ho ani úvodná penalizácia v ČK (60 sekúnd). No v RS6 ho sklamala prevodovka inak veľmi dobre pripraveného auta. N-ká teda vyhral Gargulák pred Tošovským a Drotárom. Pekný výsledok dosiahol aj Štefuca, ktorý sa zo súťaže na súťaž postupne zrýchľuje.

Daniel Hlinka;hudak.jpg

Zaujímavé to bolo aj u iných posádok. Krupkovi tentoraz jeho Renault Clio neskončil pre poruchu, ale skončil na pravom boku v priekope. Laurinc zase zrušil jeden plot pozdĺž trate. Bohužiaľ, aj keby títo naši zástupcovia „dvojlitrov" nemali tieto problémy určite by nestačili na bravúrne jazdiaceho Krestu s kitovou Felíciou 1600, na ktorého prejazdy budú senickí diváci dlho spomínať. V tejto skupine sa tohto roku konečne presadili aj bratia Škultétyovci s pekným Peugeotom 306, ktorý ale do ozajstnej F2 má ešte veľmi ďaleko. Rozvážnou jazdou došli na štvrtom mieste.

Tibor Szabosi;tokar-6.jpg

Veľký boj bol v A 1400. Trnenému a Slivkovi, ktorí sa neustále bili o sekundy, dobre sekundoval Gavlák, ale po strate na jednej RS skončil až tretí so stratou 26 sekúnd na prvého. N do 2000 bola čisto česká záležitosť. Na výborne jazdiaceho Jandíka a Březíka s Hondami nikto nemal. Roman Töviš so sériovým Seatom Ibiza sa mohol len prizerať a bol rád, že došiel aspoň na 5 mieste. V najslabších N-kách do 1400 nikto nestačil na rýchlu Kneifelovu Suzuki.

Daniel Hlinka;susko-2-3.jpg

Celková bilancia pre slovenských jazdcov bola pri vyhlásení výsledkov dosť smutná. Okrem Suškovho druhého miesta absolútne ostatní nezanechali dobrý dojem. Tri tretie, jedno štvrté a jedno piate miesto v triedach svedčí o veľmi slabej konkurencie- schopnosti slovenských posádok pri konfrontácii so zahraničím.

Tibor Szabosi;susko-6-1.jpg

Slovenský rely šport ale veľmi dobre reprezentovali organizátori XIII. ročníka Rallye Transpetrol v Senici. Až na zrušenie RS4 (nebolo spojenie) a troche zmätku okolo RS13 (keď si miestny traktor vynucoval vjazd do rozbehnutej RS) zanechala táto súťaž veľmi dobrý dojem u všetkých jazdcov aj divákov. Len tak ďalej Seničania !

Daniel Hlinka;laurinc-11.jpg

KONEČNÉ PORADIE

1. Stanislav Chovanec - Karel Holáň CZ Matador Rally Team Ford Escort Cosworth A8 1:15:52,5 hod.
2. Igor Suško - Emil Horniaček SK/PL AMK Transpetrol Toyota Celica GT4 A8 1:16:16,0 hod. +0:23,5 min.
3. Karel Trojan ml. - Dan Vodička CZ Czech National Team Ford Escort Cosworth A8 1:17:29,4 hod. +1:36,9 min.
4. Michal Gargulák - Jiří Malčík CZ Slovnaft Rally Team Mitsubishi Carisma GT N4 1:18:10,0 hod. +2:17,5 min.
5. Roman Kresta - Jan Tománek CZ Czech National Team Škoda Felicia Kit Car A7 1:18:58,5 hod. +3:06,0 min.
6. Jiří Tošovský - Michal Sláma CZ Paramo Racing Team Mitsubishi Lancer EVO V N4 1:19:14,5 hod. +3:22,0 min.
7. Igor Drotár - Vladimír Bánoci SK Styllex Tuning B.E.I.V. Mitsubishi Lancer EVO III N4 1:21:38,0 hod. +5:45,5 min.
8. Miroslav Jandík - Radim Chrástecký CZ Czech National Team Honda Integra R N3 1:24:55,1 hod. +9:02,6 min.
9. Dušan Kouřil - Jan Vaškovič CZ Czech National Team Škoda Felicia Kit Car A7 1:25:40,0 hod. +9:47,5 min.
10.Martin Březík - Rostislav Svoboda CZ KTS Racing Team Honda Civic 1,6 VTI N3 1:25:51,3 hod. +9:58,8 min.

Daniel Hlinka;krupko-4.jpg

„V Senici to nebolo ono", hovorí Igor Drotár

Iba v Košiciach a v Senici došiel Igor Drotár do cieľa. O svojom účinkovaní v smolnej sezóne, ale aj o plánoch do budúcej nám porozprával vo svojej garáži, kde už stála pripravená Škoda Oktávia Kit Car pre sezónu 2000.

„Sezóna 1999 bola smolná, ale mala aj tú lepšiu stránku, povedal by som podstatnejšiu. Mohol som znovu pretekať, znovu si obliecť kombinézu, nasadiť prilbu a v nej počuť Vladov hlas, keď ma vedie po kľukatých slovenských rýchlostných skúškach, okúsiť pocit vládnutia nad bezhlavo letiacim strojom ...

Tibor Szabosi;drotar-4-1.jpg

Ale poďme k prozaickejším veciam. Keď chcem mať to potešenie z rely, ako som vyššie naznačil, musím si vybaviť, vyžobrať, vypýtať alebo zarobiť peniaze. To sa mi podarilo v spolupráci so Styllexom B.E.I.V., ale plnohodnotne až po Prešove. Financií bolo málo, a tak padla voľba na N-ko. Jedno sme kúpili -tréningáč a druhé sme si prenajali, staršie od Garguláka. Veľmi som sa tešil na Košice, aby som zistil, či ešte som v stave konkurovať. Od Garguláka požičané EVO III sa mi od začiatku nepáčilo. No iné náradie nebolo, a tak som hneď na Jahodnej nasadil, hoci stále som mal problémy s brzdami. Garguláka sme na prekvapenie porazili a zhruba rovnako sme išli až do cieľa prvého dňa. Bol som spokojný, na aute sa konečne opravili brzdy. Druhý deň ale Gargulák nasadil hneď všetky tromfy a naložil všetkým do kopca v Herľanoch! Tak som začal chápať, že s N-kami sa závodí aj ináč. Do Senice sme prišli s osvedčeným treningáčom. Držal výborne, len oproti iným nič nešiel. Tam som sa dozvedel, že Tošovský investoval 50 000 DM do elektroniky a Gargulák tiež. Ináč tie autá nešli. Po Senici som preto prezbrojil aj ja. Nie síce až s takou investíciou, ale odrazu, po preprogramovaní to bolo iné auto. Škoda len, že sa potom nezvýšilo na náhradné diely. V Dobšinej nám defekt hneď na prvej RS potrhal brzdové hadičky a načal aj poloos. Brzdové hadičky neboli, tak som musel vzdať a pracne cez noc zháňať nejakú náhradu. Čo z toho! Keď sa to podarilo a aj auto išlo podľa mojich predstáv, skončila poloos, ktorú sme nemali.

Daniel Hlinka;drotar-7.jpg

Ale v Tatrách to malo byť všetko ináč. Auto bolo pripravené a hneď som ho začal tlačiť na maximum. Trochu sme potrápili Habermana, kým neodpadol, no na Chovanca a Suška to nestačilo. Trošku som si ešte skúsil šotolinku, kde som skončil len tesne za nimi, pričom už na RS som cítil, že motor vynecháva. V cieli vynechal celkom. A pritom úplne smiešna chyba - hadička v nádrži sa rozleptala! To sa rýchlo opravilo a v Rožňave som chcel zabodovať naplno. Ani to nevyšlo, tentoraz turbo, ktoré sa asi poškodilo pri náhlom vypnutí motora v Tatrách. Náhradné nebolo, tak som sa išiel pozerať. 

Tibor Szabosi;drotar-3-2.jpg

A čo ďalej? V Mladej Boleslavi mi umožnili kúpiť si špičkovú Oktáviu Kit Kar. Je už doma, pripravujeme ju a jednám s ďalšími sponzormi, lebo len kúpa vozu vyčerpala celý môj rozpočet. Uvidíme ešte, ako to dopadne, v rely sa to nikdy dopredu nevie. Láka ma závodenie aj s takým autom. Je to totálne A-čko, akurát že má len predný pohon. Sám som zvedavý, ako sa mi s ním bude dariť."

Fotogaléria Rallye Transpetrol Senica 1999

Rallye Košice 1999 na jedničku
Fotogaléria Rallye Košice 1999

Rallye Prešov 1999 - stále vzostupný trend
Fotogaléria Rallye Prešov 1999 

Tauris Rallye Revúca 1999 - nepresvedčivý debut
Fotogaléria Tauris Rallye Revúca 1999

Rok 1999 bol v znamení súboja Chovanca so Suškom



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri