Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Iné

Porsche Afrika RSA380

Tuesday, 26. 02. 2019 - 00:16, Public relations   

Porsche Afrika RSA380

Pred niekoľkými rokmi sa zrodil nápad prejsť autom z Bratislavy do Kapského mesta (JAR) v čo najkratšom čase a bez sprievodného technického vozidla. Zadanie klienta bolo, aby max. rýchlosť presahovala 200 km/h. To vylúčilo Toyotu Hilux, Land Cruiser aj Mercedes-Benz triedy G. Rozhodnutie padlo na Porsche Carreru 911 4S.

Martin Trenkler;10-57.jpg

Projektu sa ujala slovenská špecializovaná firma Petersport, pod divízou Petersport Special Operations. Dohľad prevzali rôzni špecialisti, technickí inžinieri, sústružníci, odborníci na uhlíkové vlákna a kevlar, holandskí inžinieri na podvozky, anglický motorár a ďalší.

Martin Trenkler;2-49.jpg

Exteriér

Vozidlo "zhodilo" vyše 100 kg. Predné blatníky a dvere boli nahradené odľahčenými CFK dielmi, okná z Lexanu, kapoty a strecha z uhlíkových vlákien. Zadné krídlo je z 911 GT3 RSR a vytvára prítlak vo vysokej rýchlosti aj v teréne. Nárazníky sú vyrobené na mieru z hliníka (lahšie ako plastové originály) a nadväzujú na rozšírený body-kit RSR. Majú zapustené ďaľšie prídavné diaľkové svetlá, naviják a dve ťažné oká.

Martin Trenkler;15-50.jpg

Podvozok

Celý podvozok je kapotovaný hlinikovým plechom a tvorí ochranu pred poškodením. Trojcestné tlmiče vyrobila na mieru holandská firma INTRAX SUSPENSION. Piestnice tlmičov do extrémnych podmienok majú titanový povrch.

Martin Trenkler;7-43.jpg

Disky a pneumatiky

Trojdielne 17-palcové disky urobené na mieru vyrobila nemecká firma BBS Motorsport.
Neštandardné obutie do piesku a asfaltu zabezpečujú pneumatiky YOKOHAMA GEOLANDAR A/T-S o rozmere 225/65-17“.

„Svetlú výšku sa nám podarilo zvýšiť o vyše 10 cm len na tlmičoch a pneumatikách,“ hovorí riaditeľ firmy Petersport Peter Žáček.

Martin Trenkler;9-40.jpg

Brzdy

Brzdy ostali sériové, nakoľko sú dostatočne účinné a kvalitné. Pribudla iba hydraulická ručná "rely" brzda a brzdová kvapalina bola nahradená pretekárskou kvapalinou MOTUL s vyšším bodom varu.

Martin Trenkler;11-57.jpg

Motor

Základ tvorí atmosférický 6-valcový motor typu boxer so suchou vaňou. Motor dostal vysokovýkonné nasávanie z uhlíku, s doživotným vzduchovým filtrom K&N, pretekárske výfukové zvody, rovnako aj katalyzátory a nerezové športové tlmiče výfuku. Upravená riadiaca jednotka motora má 5 režimov a umožňuje ísť aj na 80 oktánový benzín (kvôli kvalite paliva v Afrike), ekonomicky s čo najväčším dojazdom alebo na maximálny výkon pri 100+ oktánovom benzíne. Pri optimálnych podmienkach motor dosahuje výkon približne 380 konských síl pri 6800 ot./min. a max. krútiaci moment 430 Nm.

Bočné chladiče boli nahradené jedným veľkým hliníkovým chladičom, vyrobeným na mieru, ktorý je okrem iného chránený v batožinovom priestore a prechádzajúci vzduch vychádza cez prednú kapotu ako u vozidiel GT, čím vytvára ďalší prítlak.

Martin Trenkler;6-46.jpg

Interiér

Velúrové koberčeky nahradili protišmykové hliníkové plechy. Jazdcov chránia 4-bodové pásy OMP a hliníkový bezpečnostný rám. V interiéri sa nenachádza klimatizácia, ani autorádio. Chladenie do kokpitu rieši strešný uhlíkový ventil a bočné nasávania privádzajú vzduch do ventilovaných sedadiel OMP WRC Airflow. Športový volant je z Porsche Cayman GT4 a umožňuje pripojiť množstvo funkcií. Inštrumenty STACK informujú o teplote a tlaku oleja, ako aj o teplote výfukových plynov. Namiesto airbagu spolujazdca je predpríprava na profesionálnu navigáciu GARMIN a satelitný telefón.

Martin Trenkler;16-50.jpg

Extra výbava

Porsche Afrika RSA380 disponuje vlastným vzduchovým kompresorom ARB pre dofúkanie pneumatík v púšti, alebo nafúkanie gumeného člnu či vyfúkanie zaprášených dielov. Ďalej tu nájdete prídavné diaľkové svetlá HELLA a naviják SUPERWINCH TERRA 45 s kevlarovým lanom. Dva 20-litrové kanistre na pohonné hmoty a dve plnohodnotné rezervy (disky a pneu) sú za deliacou hliníkovou stenou, kde sa nachádza aj mini batožinový priestor na náradie, plavky a kreditnú kartu..

Vozidlo dostalo pracovný názov „Porsche Afrika“ a označenie RSA380, kde číslo naznačuje možný výkon a písmeno „A“ spomínaný kontinent.

Dizajn MARTINI RACING pripomína legendárne Porsche Carrera 911 z Rely Paríž-Dakar v 80. rokoch min. storočia. Kvôli prohibícii v niektorých krajinách by sa musel zmeniť... Geopolitická situácia a bezpečnosť niektorých krajín sa medzičasom zmenila a tak sen Bratislava-Kapské mesto - a možno aj súkromný osobný rekord, sa pravdepodobne neuskutočnia.

Auto však robí radosť v našich podmienkach, a možno skončí u nejakého vášnivého zberateľa...

Martin Trenkler;4-46.jpg

PORSCHE AFRIKA RSA380 - technické parametre:

Max. výkon: 380 ks/280 kW pri 6800 ot./min.

Max. krútiaci moment: 430 Nm pri 4250 ot./min.

Spotreba: úpravca neudáva

Váha: 1420 kg (vrátane 2 rezervných terénnych kolies)

Martin Trenkler;1-54.jpg



Diskusia k článku