Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Veterány

Okruh Glanzenberg

Friday, 07. 09. 2007 - 18:09, Marián Bazala   

Okruh Glanzenberg

11. augusta 2007 zorganizoval Klub historických vozidiel Banská Štiavnica I. ročník samostatnej súťaže v rámci SPHV s názvom Okruh Glanzenberg (www.silverrallye.sk).


;2007_okruh glanzenberg_015.jpg

Od deviatej hodiny sa postupne schádzali prihlásení účastníci. Na štart, ktorý bol o 11-tej hodine na Námestí Svätej Trojice v Banskej Štiavnici, sa pripravilo 11 automobilov, dve motorky a 1 velorex. Možno Vás malý počet účastníkov mýli, avšak pretekov sa mohli zúčastniť len jazdci registrovaní v rámci SPHV a mimo súťaž pozvaní hostia. Všetci boli vopred oboznámení s náročným profilom trate, dĺžkou 195 km a pripravenými úsekmi súťažných meraní.

Organizátori dodržali časový harmonogram a prvé vozidlo vyštartovalo na 1. meraný krátky úsek presne o 11:00 hodine. Najlepší výsledok na tomto úseku (13 sekúnd) mala posádka vozidla pána Petra Odzgana z Bratislavy, ružový Cadillac, r. v. 1958.

;Štiavnica 008.jpg

Vzhľadom k tomu, že Slovenský pohár historických vozidiel píše už tretí rok svojej histórie, aj medzi pretekármi sa vytvorilo zdravé konkurenčné prostredie. Veteránisti študujú itinerár, trénujú merané úseky, sledujú výsledky a regulárnosť podujatí. Samozrejme, že to ovplyvňuje aj kvalitu organizácie súťaží.

Prvé kilometre smerovali cez Štiavnické Bane, Bohunice do obce Bátovce. Tá bola zároveň cieľom 1. meraného dlhého úseku, ktorý mali pretekári zvládnuť za 43 minút a 15 sekúnd. V tejto časti najlepšie obstáli Neubauerovci s vozidlom Škoda 450. Krátky oddych na zrekonštruovanom námestí spríjemnilo malé občerstvenie, ktoré pre účastníkov rallye pripravil starosta obce Ing. Kurej. Po pol jednej vyštartovali autá na 2. krátky meraný úsek ešte priamo na námestí v Bátovciach za prítomnosti obyvateľov obce. V tomto úseku "zabodoval" pán František Doppler z Piešťan, ktorý časový úsek 11 sekúnd zvládol s nulovým rozdielom. Práve tu je potrebné vyzdvihnúť úlohu navigátorov, resp. kopilotov, kde pri správnej koordinácii s vodičmi je možné dosiahnuť takéto skvelé výsledky. V tomto prípade bola navigátorkou vnučka pána Dopplera, Miška Ladická.

;Štiavnica 112.jpg

Veteránisti milujú možnosť prehnať svojich staručkých miláčikov po dobrých cestách, avšak mimo hlavných dopravných tepien. Práve takýto úsek čakal účastníkov okruhu z Bátoviec, cez Hontianske Nemce, Bzovík, Senohrad, Slatinské Lazy, Očovú až po cieľ I. etapy, Chivas Ranč v Hornej Mičinej. Neuveriteľne krásna príroda, výborné počasie, minimálna premávka vyprovokovali mnohých pretekárov k adrenalínovejšej jazde. Dokonca takmer ohrozili prípravu ďalšieho meraného úseku neďaleko ranču, keď razanciou jazdy konkurovali moderným automobilom organizátorov. Počas 100 km úseku sa preháňali zelená Škoda Tudor, Mini Cooper, Volga, Škoda Octavia, Škoda 450, ružové a zelenkasté Cadillacy, Fiat 600D, Pagoda, čierne Porsche 928, Jaguár E Type.

;Štiavnica 109.jpg

Možno si poviete, že motorky a Velorex nie sú rovnocennými partnermi spomínaných značiek automobilov. Určite pre motorkárov je hendikepom sledovanie itineráru. Avšak všetko závisí od závodníckeho srdca veteranistu. Príkladom je veľký bojovník na všetkých súťažiach - pán Marián Bazala, ktorý je výborný v meraných časových úsekoch, ale zároveň skvele ovláda svoje veterány, počas tejto súťaže Velorex. Určite bol pán Hanuška na Jaguári zaskočený, keď ho na trase zľahka ofúkol práve tento Velorex. Zopakovalo sa to ešte niekoľkokrát.

;Štiavnica 107.jpg

Záver prvej etapy patril pánovi Pavlovi Čirkovi z Piešťan a jeho Škode Octavii, keď 2. dlhý meraný úsek zvládli s najmenším rozdielom.

Po dobrom obede závodníci naštartovali autá a motorky a presunuli sa do Banskej Bystrice do kaviarne Gavalier, kde boli pre nich pripravené sladké dobroty a výborná káva. Zvláštnosťou tejto štýlovej kaviarne je stála výstavka historických automobilov v jej interieri. Automobily sa obmieňajú v cca 6 mesačných intervaloch. V tomto období tam je vystavený maličký automobil BMW Iseta (www.gondo.eu).

Po osviežujúcom oddychu ešte na pretekárov čakali dva krátke merané úseky. V blízkosti Ostrej Lúky absolvovali 9 sekundový 3. krátky meraný úsek. Tu bol opäť víťazom pán Doppler a automobil Mini Cooper.

Kľukatými cestami cez Kozelník a Banskú Belú dorazili všetci do cieľa pretekov na Námestí Svätej Trojice v Banskej Štiavnici. Tesne pred cieľom absolvovali posledný 4. krátky meraný úsek, 15 sekundové meranie. Víťaz tohto merania p. Doppler potvrdil rolu majstra na krátkych meraných úsekoch a silu VCC Piešťany, ktorý má výborných jazdcov a oduševnelých pretekárov.

Celkovým víťazom okruhu Glanzenberg, s najmenším počtom trestných bodov, sa stal pán Miloš Ladický z VCC Piešťany (spolujazdkyňa pani Darina Ladická) na automobile Fiat 600D.

;Štiavnica 042.jpg

Počas celého dňa, napriek nepriaznivej predpovedi počasia, svietilo príjemné slniečko. Avšak po dojazde posledného pretekára sa nebo zatiahlo a námestie i jazdcov prekvapil prudký lejak. Podľa slov jedného účastníka nám v priebehu rallye asi všetci anjelici na oblohe mávali krídlami a odháňali mračná. Vďaka.

Dovidenia v roku 2008!


Silvia Ondrišová
KHV Banská Štiavnica




Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri