Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Formula 1

Obzretie sa za veľkou cenou Bahrajnu

Tuesday, 02. 04. 2019 - 10:55, Ľuboš Kašický   

Obzretie sa za veľkou cenou Bahrajnu

Zatiaľ čo my sme „hádzali valaškou“ na víkendovej rely vo ValMez, tak vo svete sa jazdili MS rely aj F1. Pozrime sa teda s odstupom na tieto podujatia a začneme hneď F1-kou.

 

Kráľovská disciplína automobilového športu sa chystá na svoju jubilejnú tisícu grand prix histórie, ktorá je na programe o dva týždne v Číne. Bahrajnská veľká cena mala poradové číslo 999 a o nič menej dramatickú záplatku.

Celý víkend dokazoval tím Ferrari svoju rýchlosť a pri podrobnejšej analýze sa potvrdzovalo, že má zo všetkých tímov skutočne najrýchlejšie auto. Červenalo sa vo voľných tréningoch a rozhodujúcu aj sobotňajšiu kvalifikáciu premiérovo vyhral nováčik v tíme Ferrari (Leclerc) pred tímovým kolegom Vettelom. V Mercedese by dali všetky „strieborné“ za to, aby zistili, kde strácajú tie tri mizerné desatiny na kolo.

pi02-7.jpg

Nedeľa však priniesla skutočný dramatický príbeh. Budúca superhviezda F1, Monačan Charles Leclerc, pokazil svoj prvý štart z pole position a prepadol sa až na tretie miesto. Napokon, na tom by nič nebolo, lebo podobne začínali aj iné veľké hviezdy tohto športu. Potom sa však Leclerc spamätal a za niekoľko kôl sa znova dostal do vedenia pretekov. Navyše si vybudoval veľký náskok a bezpečne ho kontroloval. Približne desať kôl pred koncom však vysadila jednotka rekuperácie energie a ferrari razom stratilo z výkonu niekoľko desiatok koní. Problém!!! V tej dobe druhý Hamilton strácal asi desať sekúnd a tretí Bottas dokonca ďalších tridsať!

fe06-21.jpg

Na velíne Ferrari neverili svojim očiam a výsledným rozhodnutím bolo, aby sa aj za tohto stavu Leclerc pokúsil dôjsť do cieľa. Mercedesy každým kolo sťahovali približne 4-5 sekúnd a v závere 48.kola Hamilton sa bez problémov dostal do čela pretekov. Štyri kolá pred koncom ho napodobil aj Bottas a keď už to vyzeralo, že Leclerc neudrží ani tretie miesto, tak situáciu zabetónovali monoposty tímu Renault, keď obidva s končili pre technické problémy. Ricciardo zostal blízko trate a nový riaditeľ pretekov F1 sa rozhodol neriskovať a nechal dôjsť preteky za safety carom. Leclercovi tak SC zachránilo prvé pódium v jeho rozbiehajúcej sa kariére (doteraz bol najlepšie na 5.mieste).

me003.jpg

Bahrajn sa tak stal prekvapivo dvojitou korisťou tímu Mercedes a nemecký tím suverénne vedie v Pohári konštruktérov. Nedajme sa však pomýliť. Melbourne bol atypickým okruhom a Bahrajn už vniesol viacej svetla do rozloženia síl v štartovom poli. Ukazuje sa, že mercedesy sú síce stále veľmi silné a konštantné, no autá Ferrari sú rýchlejšie. Bolidy z Maranella trápi v úvode spoľahlivosť, no to je to, čo sa dá odstrániť. Už červená Čína môže rýchlo začať situáciu otáčať v prospech „červených“.

me001-1.jpg

Treba dopovedať, ako dopadol Vettel. Ten sa síce po zlom štarte Leclerca dostal na chvíľu do čela, no potom urobil drobnú chybu a mladý dravý Monačan sa rýchlo vrátil do vedenia. Vo zvyšku pretekov Leclerc všetkým utiekol a Vettel tak zostal za ním v súboji s Hamiltonom, ktorý približne 20 kôl pred koncom nezvládol a dostal šmyk. Zničené gumy rozvibrovali monopost tak, že nevydržalo predné krídlo a Nemec sa musel do depa a klesol na deviate miesto. Netrvalo dlho, aby predbehol vláčil pomalších monopostov zo stredu poľa a zaradil sa za Leclerca, obidva mercedesy a Verastappena na piate miesto. To však bolo vrcholom a Vettel stratil cenné body.

me002-1.jpg

Z ostatných treba vypichnúť výkony „mladých pušiek“. Prvé body bral Lando Norris (mclaren-renault) už pri svojom druhom štarte v F1. Jeho šieste miesto je pritom najlepší výsledok McLarenu od vlaňajšej GP Austrálie. Rovnako pri druhom štarte bodoval (deviaty) aj Alex Albon z Thajska! Pierre Gasly zasa bral prvé body pre tím RedBull Racing.

pi01-10.jpg

Smutný príbeh pokračuje pre Poliaka Kubicu, ktorý znova skončil na poslednom mieste a znova dostal od svojho tímového kolegu Russella celé jedno kolo. Angličan George Russel ukazuje, že aj on sa onedlho priradí do novej generácie v F1 a pre Roberta Kubicu bude stres čo i len sadnúť do auta, ktoré nedokáže odlepiť z posledného miesta štartového poľa. Poliak si sen splnil a teraz je len otázka ako dlho ho nechajú za jeho peniaze jazdiť vo Williamse.

Inak, dobre sa pozerá aj na výkony veterána Kimi Räikkonena (alfa romeo), ktorý sa pohybuje v druhej polovici prvej desiatky a pravidelne ďalej zbiera body. S trochou šťastia možno ešte občas dočiahne aj na „labutie pódium“.

race-results-17.jpg

Karty sú teda rozdané a fanúšikovia F1 sa môžu chystať na veľký sviatok – tisícu grand prix novodobej histórie, ktorá sa jazdí 14.apríla na čínskom okruhu v Šanghaji. Charles Leclerc sa stal päťdesiatym pilotom tímu Ferrari, ktorý viedol v pretekoch MS F1. tím z Maranella v doterajších 999 GP vynechal iba tú prvú na Silverstone 13.mája 1950. všetky ostatné odjazdil a je dnes jediným tímom, ktorý vyštartoval do všetkých sedemdesiat sezón F1.

standings-15.jpg

Ešte predtým v utorok začínajú v Bahrajne dvojdňové testy, kde bude jazdiť aj mladý Mick Schumacher s monopostom Ferrari a následne aj s Alfa Romeo.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri