Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

Obrovská odvaha Maťa Homolu a hendikepy vozidla na Nurburgingu

Saturday, 12. 05. 2018 - 17:07, Public relations   

Obrovská odvaha Maťa Homolu a hendikepy vozidla na Nurburgingu

Napriek prehodnoteniu BOP, minimálnej hmotnosti Peugeotu a takisto zníženej svetlej výške nedokázal mladý slovenský pretekár Maťo Homola vyťažiť zo svojho vozidla viac ako 12. miesto. Obrovská odvaha a ukážka jazdeckého umenia častokrát za hranicami zdravého rozumu. Aj takto vieme v skratke zhrnúť Maťove pôsobenie na tomto legendárnom okruhu, ktorý nesie prezývku "Zelené peklo".

Vo včerajšej kvalifikácii získal Maťo Homola "len" 19. miesto, s ktorým skutočne nebol spokojný. "Dal som do toho všetko, mal som niekoľko krízoviek, kedy mi vo vysokorýchlostných zákrutách v rýchlostiach cez 220 km/h utrhlo auto a letel som bokom, aby ma potom na rovinkách ostatní obehli akoby som parkoval. Neskutočne frustrujúce," vysvetľuje po náročnej kvalifikácii slovenský pretekár.

03718004-12512.jpg

Posledný deň pretekov na jednom z najťažších okruhov sveta, nemeckom Nurburgringu nepriniesol žiadne výrazne pozitívne správy. Správanie vozidla sa čiastočne po znížení hmotnosti zlepšilo, no na viacerých rovinkách, kde sa ide plný plyn má až o 15-17 km/h nižšiu maximálnu rýchlosť ako ostatní jazdci. Toto je napríklad dôvod straty až 2 sekúnd v poslednom, najkratšom sektore. Veľmi sme zvedaví na "štandardné okruhy", ako sa bude Peugeot 308 TCR správať tam. Na Nordschleife, ktorý je veľmi špecifický sa zmeny jednoducho nemali možnosť prejaviť.

03718004-ff-0210.jpg

Do dnešných prvých pretekov štartoval Maťo Homola z 19. miesta. Tradičná dráma v 1. a 2. zákrute znamenala premiešanie štartového poľa, Maťo sa dokonca na moment dostal na 14. miesto, no práve pre nízku maximálnu rýchlosť o neho prišiel. Žiadna väčšia dráma sa nekonala a do cieľa prišiel na 15. mieste.

Štart do záverečných pretekov na Nurburgringu absolvoval Maťo opäť z 19. miesta, no keďže 2. pretekári nestihli svoje auta opraviť v čase na to vyhradenom, automaticky sa posunul na 17. miesto. Maťo si po štarte tentokrát svoju pozíciu po štarte udržal, hoci ho jeho tímový kolega "naťukol" a Maťo sa takmer pretočil.

03718004-fg04081.jpg

Tieto preteky boli poznamenané viacerými kolíziami vo vysokých rýchlostiach, kedy favoriti ako Michelisz či Huff preteky nedojazdili. "Dal som do toho všetko, vedel som, že na rovinkách na nich nemám, preto som šiel na mnohých miestach doslova za hranou! Potreboval som za sebou udržať Thompsona, ktorý v technickejších častiach na mňa nemal, tam som vždy získal, no na rovinkách sa nebezpečne priblížil," povedal po pretekoch Maťo a dodáva: "Videl som, že mám aj na Sheddena, ktorý mal problémy s autom a išiel relatívne bokom, na brzdách strácal, no na rovinách dokázal stále ísť rýchlo. Povedal som si, teraz alebo nikdy a pri výjazde na starú trať som mu to tam poslal a vyšlo to!"

03718004-ff-0971.jpg

Maťo dokázal v rýchlych technickejších častiach nabrať náskok, ktorý Shedden už na rovinkách nedokázal stiahnuť a v cieli sa radoval z 12. miesta! "Máme viacero problémov a neteší ma byť vzadu. Som však vďačný za tento výsledok, ktorý ukazuje ako veľmi sme bojovali, častokrát za hranicami auta. Verím, že na bežných okruhoch dokážeme byť viac konkurencieschopní," uzatvára Maťo Homola víkend.

Najbližšie preteky seriálu FIA WTCR sú naplánované už na budúci víkend v na holandskom okruhu Zandvoort.

new-homola.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri