Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Nová Fabia R5 má konečne homologizáciu

Wednesday, 01. 05. 2019 - 06:19, Ľuboš Kašický   

Nová Fabia R5 má konečne homologizáciu

Modernizovaná verzia ŠKODA FABIA R5 je pripravená na preteky! Úspešne prešla homologizáciou a môže byť nasadená do automobilových súťaží.

 

Tisícky kilometrov po asfalte, šotoline, snehu a ľade musela absolvovať v testovacom programe nová modifikovaná ŠKODA FABIA R5, aby splnila všetky požiadavky Medzinárodnej automobilovej federácie na udelenie homologizácia, ktorá ju oprávňuje nastúpiť do súbojov na svetových súťažiach.

V posledný aprílový deň to oficiálne potvrdila aj Mladá Boleslav. „Modernizovaná ŠKODA FABIA R5 navazuje na úspěšné tažení značky ŠKODA ve třídě R5. Jsme potěšeni, že celý vývoj probíhal dle zamýšleného časového plánu a byl zakončen úspěšnou homologací. Homologace vozu proběhla na základě respektování nových bezpečnostních standardů FIA. Nyní se zaměříme na uvedení nového vozu na závodní tratě a současně na výrobu prvních exemplářů určených pro zákazníky,“ povedal šéf továrenského tímu ŠKODA MOTORSPORT, Michal Hrabánek.

skodasp-9276.jpg

Len za rok 2018 vyrobil továrenský tím 80 vozidiel ŠKODA FABIA R5, ktoré dodal svojim zákazníkom. Celkovo tak za štyri roky jazdí po celom svete 270 továrenských špeciálov na úrovni MS, kontinentálnych majstrovstvách a majstrovstvách jednotlivých krajín.

Nová verzia úspešného modelu ŠKODA FABIA R5 preberá dizajnové prvky aktuálneho sériového modelu a zároveň disponuje radom významných technických vylepšení. Auto má výkonnejší motor, keď preplňovaný štvorvalec s objemom 1,6 litra má nielen vyšší výkon, ale zároveň aj zlepšený priebeh krivky točivého momentu.

lowsp-9278.jpg

Motor je vybavený elektrickým čerpadlom chladiacej kvapaliny a novým, účinnejším chladiacim systémom. Obtokový ventil turbodúchadla je už ovládaný elektronicky. Nové olejové čerpadlo so zdokonalenou reguláciou tlaku oleja zabezpečuje lepšie mazanie. Nová je tiež elektronika motora s riadiacou jednotkou Magneti Marelli. Vyššiemu výkonu motora bola prispôsobená aj prevodovka, u ktorej sa predpokladá dlhšia životnosť. Dôležité je tiež vedieť, že súčasťou zmien je aj spevnená karoséria s inštalovaným ochraným rámom podľa najnovšej špecifikácie FIA 2019.

Najskôr s novou ŠKODA FABIOU R5 začne štartovať továrenský tím vo WRC2 a jazdiť s ňou bude aj posádka Kopecký – Dresler v domácom rely šampionáte.



Diskusia k článku