Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Nešťastná trinásta zákruta

Wednesday, 28. 08. 2019 - 10:00, Ľuboš Kašický   

Nešťastná trinásta zákruta

Siedmy podnik sezóny MSR PAV sa dubnickému tímu LAMA RACING nevydaril príliš podľa predstáv. Ančík sa na Ústeckej 21-ke vytrápil a jeho rozprávkové očakávania sa zmenili na nočnú moru.

 

V Ústí nad Orlicí mal dubnický LAMA RACING tím výnimočne iba jedno želiezko v ohni. František Ančík štartoval so svojim BMW M36 v Triede E1 nad 2000 cc a zároveň bojoval aj o body v „dvojkolkách“, kde sa o titul pasujú s Jarom Dubóczim. „Na Ústeckú som odchádzal v dobrej pohode a veril, že by sa mohol podariť pekný výsledok. „Rozprávková trať“ sa mi páčila, no vedel som, že je zradná a aj malá chyba môže všetko rozhodnúť,“ vraví pretekár tímu LAMA RACING. A veru sa tak stalo. Jediná chyba v prvej sobotňajšej súťažnej jazde sa napokon podpísala pod celý víkendový výsledok.

Tibor Szabosi;asf-3220-3.jpg

„V tréningoch sa nám potvrdilo, že nový asfalt v druhej časti trate je dosť šmykľavý a všetci sme si dávali pozor. Aj napriek tomu sa však viacerým pretekárom podarilo poriadne vyšmýkať. Žiaľ, výnimkou som nebol ani ja,“ priznáva Fero Ančík. „Štart do prvej súťažnej jazdy sa mi vydaril a cítil som, že som bol na prvom úseku so starým asfaltom poriadne rýchly. Potom však prišla nešťastná trinásta zákruta, ktorá všetko zmenila. Vedel som, že treba ubrať. Ubral som a urobil širší nájazd, aby som bol vo výjazde čo najrýchlejší. Keď som však zatočil, tak auto chcelo pokračovať rovno. Narazil som do zvodidiel, ktoré ma vrátili na trať a pokračoval som nejako až do cieľa. S obavami som hneď vystúpil z auta a obhliadal škody. Čakal som, že to bude oveľa horšie. Ukázalo sa však, že si to odniesli „len“ obidve kolesá (zlomené ráfy), ohnuté zadné rameno a rozhodená celá geometria. Vôbec sa mi nechcelo pokračovať v druhej súťažnej jazde. Nechápal som, ako som mohol urobiť takú chybu. Veľmi ma však povzbudili chlapci z tímu a extra vďaka patrí Martinovi Juhásovi a jeho mechanikovi Ondrejovi, ktorí obetavo pomohli dať auto do poriadku, aby som mohol nastúpiť v ďalších jazdách.“

Tibor Szabosi;c30i6811-19.jpg

Fero Ančík teda nevynechal ani popoludňajšiu druhú jazdu prvého súťažného dňa. „Nemal som už správnu istotu a ani som nechcel veľmi riskovať. Podarilo sa mi však vyjazdiť slušné body. Žiaľ, Jaro skončil po obidva dni predo mnou a trochu sa mi bodovo utrhol,“ smúti rodák z Uherského Hradišťa žijúci v Bratislave, ktorý skončil v sobotu na treťom mieste v triede aj v „dvojkolkách“ a v nedeľu si o jedno miesto ešte polepšil. „Viem, že do konca sezóny zostávajú dva podniky, respektíve štyri súťažné jazdy a stať sa môže čokoľvek. Určite ešte zabojujem, no uvedomujem si silu svojho súpera a bude to naozaj ťažké,“ dodáva Ančík.

Tibor Szabosi;c30i7614-22.jpg

Slovenská sezóna pretekov automobilov do vrchu pokračuje v septembri ešte dvoma podnikmi. Už 6.-8.septembra sa ide Pezinská Baba a finále je posledný septembrový víkend na Ostrej lúke. Tím LAMA RACING nastúpi znova s Ferom Ančíkom aj Marekom Húskom. (Galériu tímu z pretekov si môžete pozrieť tu.)

lamapartneri-v2019-4.jpg

Ľuboš Kašický



Diskusia k článku