Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Nemecko aj Slovensko

Saturday, 10. 08. 2019 - 09:23, Public relations   

Nemecko aj Slovensko

K bratislavskému Ambruz Racing tímu by sa dalo priradiť mnoho prívlastkov. Určite by nebolo klamstvom, ak by sa označil ako cestovateľský. Práve týždne, a možno až mesiace cestovania si vyžaduje účasť na európskych šampionátoch. Problém však nastáva, ak sa termíny týchto podujatí prekrývajú. Presne táto situácia nastala minulý víkend. FIA International Hill Climb Cup a Majstrovstvá Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu si zhodne zvolili prvý augustový víkend na svoje ďalšie kolo. Prišla krátka porada a výsledok bol jasný. „Rozdelíme sa“.

Tibor Szabosi;asf-0731-8.jpg

Do Nemecka tak cestovali traja zástupcovia Ambruzovcov. Na 52-hý ročník ADAC FIA International Hill Climb Osnabrueck sa vybrali zabojovať Peter Ambruz s Mitsubishi Lancer Evolution IX, Anka Ambruz a Peter Kacvinský s Hondami Civic TypeR. Za kvalitu konkurencie hovoria čísla. 211 jazdcov z 15 krajín, stovka touringových vozidiel, najvýkonnejšie vozidlo atakovalo hranicu 1300 koní. Náročnosť na techniku znásobovali aj 4 tréningové a 3 súťažné jazdy. Veľkým špecifikom tohto podujatia je fakt, že skupina N, do ktorej patria všetky „Ambruz“ vozidlá, je obsadená minimálne. Inak tomu nebolo ani tento rok. Špeciálov v rôznych skupinách bolo požehnane, N-ko ostalo pre Slovákov. Tretie miesto obsadila Anka Ambruz, druhý skončil Peter Kacvinský a pohár pre najrýchlejšieho N-kára si odniesol Peter Ambruz. Ale zaujímavejšie sú výsledky v kategórii 1., teda v kategórii produkčných vozidiel, pod ktorú N-ká spadajú. Tu bol rýchlejší ako Peter Ambruz iba talian Luca Gaetani, ktorý štartoval na vozidle Ferrari 458 GT3. Necelých 6,5 sekundy delilo Peťa od toho, aby vyhral aj kategóriu. „Zmenou nastavenia by som sa k Lucovi dostal, ale či by som ho vedel aj poraziť? To je už vo hviezdach. Je to výborný jazdec a 458-čka je predsa len z iného súdka, ako moje Mitsubishi Evo IX. Každopádne si myslím, že to nemal tak jednoduché, ako si myslel, že bude mať. Keď som mu potriasol rukou a gratuloval k úspechu tak priznal, že sa za volantom celkom zapotil.“ Takto, s úsmevom na tvári, hodnotil Peťo svoje vystúpenie v Nemecku.

Tibor Szabosi;c30i2361-21.jpg

V Majstrovstvách Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu bojoval na Jankovom Vŕšku ďalší člen Ambruz Racingu Maťo Juhás, ktorý už pravidelne sadá to Tatuusu FR2000. Už prvé tréningy naznačovali, že s Maťom treba rátať v prvej desiatke absolútneho hodnotenia. A potvrdili to aj súťažné jazdy. Hlavne tá prvá vyšla na 1 s veľkou hviezdičkou. Čas pod dve minútky je prekonaním akejsi pomyselnej hranice Jankovho Vŕšku. 1.59.812 – aby sme boli úplne presní. V druhej jazde sa to síce Martinovi nepodarilo zopakovať, výsledný súčet časov však znamenal 9. miesto absolútneho poradia, 5. miesto v kategórii 2, 2. miesto v skupine D/E2, v ktorej ho „dostala“ iba Norma M20 FC poľského jazdca Rzadkosza. Týmto výborným výsledkom si pripísal ďalšie cenné body do hodnotenia Majstrovstiev Slovenska PAV. Čo je však dôležitejšie, to sú skúsenosti, ktoré Martin naberá v spojení s Tatuusom. Tie sú na nezaplatenie a vzhľadom k aktuálnym dosahovaným časom sa dá predpokladať, že budúcu sezónu bude bojovať o umiestnenia v top 5.

Tibor Szabosi;c30i9883-21.jpg

Život vrcholových pretekárov je časovo náročný. Po každom podujatí prichádza kontrola, servis a príprava vozidiel na ďalšie. U Ambruz Racing to pokračuje ďalej presne podľa tohto vzorca. Často to býva tak, že na mieste by bola otázka, či sa vôbec oplatí vybaľovať. Predsa len, ďalšie podujatie je už o týždeň vo Švajčiarsku. Mechanici sa v týchto horúčavách určite nenudia, partneri a fanúšikovia sa musia tešiť, že prichádzajú ďalšie a ďalšie úspechy. A v Ambruz Racing sú spokojní, že sa im darí napĺňať plány a predsavzatia, ktoré si dali pred sezónou. Týmto vám všetkým ďakujeme za podporu, bez ktorej by to jednoducho nešlo.

Tibor Szabosi;c30i2675-20.jpg

Peter Baran, Ambruz Racing



Diskusia k článku