Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Nebolo to zlato, ale stálo to zato!

Saturday, 16. 06. 2018 - 02:00, Ľuboš Kašický   

Nebolo to zlato, ale stálo to zato!

V Hustopečiach máme za sebou polnoc a v cieli by už mala byť približne polovica súťažných posádok. Náročný priebeh súťaže však všetko zmenil a tak poznáme zatiaľ iba výsledky najrýchlejších posádok.


„Toto bol veľmi ťažký deň a som rád, že sa pre nás už skončil," priznal po šiestej rýchlostnej skúšku Poliak Grzegorz Grzyb štartujúci za slovenský tím Rufa Sport. „Začínali sme ráno obhliadkami trate, potom bol shakedown a teraz, už máme takmer polnoc." Bol to vskutku dlhý deň a posádky s vyššími štartovými číslami sú ešte stále na trati. Dôvodom bolo viacero udalostí, ktoré narušili priebeh prvej etapy a viackrát sa muselo prerušovať a udeľoval sa náhradný čas po voľnom prejazde.

lk03-1.jpg

Už pred štartom sa to nezačalo najlepšie, keď do súťaže pre technické problémy s motorom nenastúpil favorizovaný Vašek Pech (Ford Fiesta R5) a ani Jarda Petrásek na Porsche 911 S. Na „dvojke" trafil retardér Martin Koči (Škoda Slovakia Motorsport) a s ošklbanou Fabiou R5 musel ešte absolvovať aj tretiu eresku, ktorá uzatvárala prvú sekciu. „Boli sme neskoro na brzdách a rozrazili sme retardér," opisuje nepríjemnú situáciu Martin Koči. „Našťastie to nepoškodilo auto tak, že by sme mali nejaký problém. Takže sme opravili, čo sa dalo, a pokračovali sme normálne aj na treťej ereske. Budeme sa snažiť dotiahnuť tu stratu a uvidíme."

lk04-1.jpg

Koči ošklbal auto prakticky v závere RS2 a jeho strata v cieli nebola našťastie na lídra súťaže, Honzu Kopeckého, príliš veľká. Oveľa väčší vplyv to však malo na ostatné posádky. Autá idúce hneď za ním museli trochu ubrať a vedenie súťaže nakoniec rozhodlo, že všetci za ním dostali čas Košičana. Ereska sa prerušila a opravovala sa trať. Ani to však nepomohlo posádke Vlasto Majerčák a Paľo Kušnier (L Racing), ktorá zostala stáť na trati pre poruchu prevodovky. Defekt mala tiež posádka bratov Melichárkovcov (Zaneti Motorsport), ktorá tiež musela predčasne odstúpiť.

lk08.jpg

Na trojke prvé posádky prešli bez problémov, no potom havaroval najprv Vratko Kubík (Peugeot 208) a neskôr aj Jan Pilař (Opel Adam) a ich blokujúce vozidlá boli príčinou, že posádkam za nimi sa prideľoval znova náhradný čas.

Po prvej sekcii v absolútnom poradí viedla suverénne továrenská posádka Škody Motorsport, Kopecký - Dresler, s veľkým (asi 20 sekundovým) náskokom pred Grzybom. Koči dostal za svoju hru s retardérom penalizáciu dvadsať sekúnd, ktorá ho pripravila o druhé priečku a odsunula na ôsme miesto. Treťou najlepšou slovenskou posádkou po odstúpení Melichárka a Majerčáka bol Peter Gavlák s Emilom Horniačkom (IMAXX-ADV Rally team). „Ideme si svoje tempo. Veľa súperov už odstúpilo a je nám jasné, že súťaž nebude jednoduchá. Ja si stále na auto iba zvykám a nechcem riskovať priveľmi," vravel Peter Gavlák.

lk09.jpg

Druhú sekciu znova otvárala RS Starovice druhým prejazdom a znova sa prideľoval náhradný čas. Havaroval Petr Nevěřil, ktorému začalo horieť jeho nádherné Porsche a čas stihlo odjazdiť iba prvých 26 áut. A aby toho nebolo dosť, tak aj na RS5 Kurdějov 2, bola rýchlostná skúška zrušené pre haváriu Václava Kopáčka (Ford Fiesta R5). V tomto prípade dostalo vlastný čas iba sedem posádok a zvyšok si zapísal pridelený čas siedmej posádky.

lk06-1.jpg

Medzitým zo súťaže odstúpil Igor Drotár, ktorého trápi Ford Fiesta R5 a tentoraz ho zradila prevodovka. „Upozorňoval som na to už počas shakedownu. Mechanici sa snažili problém vyriešiť, no nepodarilo sa to. Ťažko sa v takej konkurencii dá súťažiť s pokazeným autom," smútil skúsený Prešovčan. Napriek tomu však sympaťák Igor zostával optimistom, keď dodal: „Vnútorne mám však dobrý pocit, lebo som presvedčený, že keby bolo auto fungovalo, tak by to možno nebolo zlato, ale stálo by to zato."

lk01-2.jpg

Po RS5 odstúpil aj Tomáš Kukučka s Petrom Vejačkom (prevodovka), a RS6 pre poruchu nedokončil ani Martin Kysucký (Peugeot 208 R2).

Naopak veľmi pekne sa darí Ďodi Bérešovi (SK DER Rally Team), ktorý v náročných podmienkach znova ukázal svoj výnimočný talent i skúsenosti. Nielenže sa dostal do čela v triede 3, ale pretlačil sa v závere dňa až na štvrté miesto v absolútnom poradí slovenského poradia. „Nezačali sme najlepšie. Už po úvodných tristo metroch sme mali problémy diferákmi a musel som ísť opatrnejšie. Na treťom úseku sa víril prach a nevideli sme na trať pred nami," sumarizoval populárny Debraďčan a naznačoval, že to mohlo byť ešte lepšie.

lk07.jpg

Nuž a pokým postupne čakám na informácie a dopisujem tento materiál, tak rad radom dochádzajú do cieľa ďalšie posádky a o pol druhej v noci sa môžeme pokúsiť zadefinovať aspoň základné poradie.

Prvý súťažný deň si najviac bodov odváža Grzegorz Grzyb, ktorý udržal za sebou Martina Kočiho. Košičan naozaj zatiahol, no Poliak to v závere ukontroloval a vyhral o 2,3 sekundy! Tretí skončil Peter Gavlák a štvrtý Ďodi Béreš.

lk05-1.jpg

Béreš zároveň vyhral silnú triedu 3 pred Lukášom Matěnom (KIT Racing) a Tomášom Konečným (Rally System Slovakia), ktorý berie aj body na siedme miesto v absolútnom poradí MSR. Problémy s motorom mal Lukáš Lapdavský (Subaru Rally Team Komarno), ktorý dnes len „paberkoval" na štvrtom mieste v triede.

Triedu 5 vyhral Egon Smekal (Citroen DS3). Po odstúpení Kusuckého v triede 6 vedie Martin Koiš (Ford Team RS Slovakia). Výsledky ostatných tried ešte ani teraz nemáme.

lk02.jpg

Celkovo spoločnú súťaž vedie suverénne posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler na Škode Fabii R5. Nás teší, že celkovo druhý je Grzegorz Grzyb a Martin Koči je štvrtý s malou stratou na druhé miesto. Mimochodom posádky na druhom až šiestom mieste sú v rozpätí len 4,5 sekundy.

lk10.jpg

V sobotu sa v Hustopečiach pokračuje druhou etapou, ktorá je pre slovenské posádky druhým samostatne bodovaným dňom a všetci, ktorí dnes nedokončili sa môžu do súťaže vrátiť, ak stihnú pripraviť svoje autá. Štartuje sa 9:39 hod. a víťaza by sme mali vyhlasovať o pätnástej hodine na námestí v centre mesta.

 

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri