Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Rally komisia

Návrh časti textu Ročenky SAMŠ 2002 - rally

Wednesday, 31. 10. 2001 - 00:42,    

Návrh časti textu Ročenky SAMŠ 2002 - rally

Pre rok 2002 sú vypísané Majstrovstvá Slovenskej republiky (v ďalšom len M-SR) pre posádky, ktoré sú tvorené jazdcami a spolujazdcami s platnou licenciou vydanou SAMŠ alebo ASN Česka, Chorvátska, Maďarska, Poľska, Rakúska, Slovinska, Bosny a Hercegoviny a Pohár Slovenskej republiky (v ďalšom len P-SR) pre posádky, ktoré sú tvorené jazdcami a spolujazdcami s platnou licenciou vydanou SAMŠ, pričom obaja musia byť občanmi SR a licencia súťažiaceho musí byť vydaná tiež SAMŠ

3.1.1 M - SR má jednoznačne určiť majstra a ďalšie poradie vo vypísaných klasifikáciách.

3.1.2 P- SR má určiť víťazov vo vypísaných klasifikáciách.
3.2 Koeficienty


V roku 2002 budú jednotlivým rallye v M-SR a P-SR pridelené koeficienty nasledovne:
- koeficient 1: podujatia okrem ME
- koeficient 2: podujatia ME
Pre rok 2003 bude platiť: súťaž, ktorá bude najhoršie hodnotená pozorovateľom SAMŠ získa nižší koeficient, resp. bude vyradená zo seriálu M-SR a súťaži, ktorá získa najvyšší počet bodov bude pridelený vyšší koeficient


3.3 Vypísané klasifikácie
3.3.1 Majstrovstvá SR 2002
3.3.1.1 M-SR 2002 posádok:
a) Absolútna klasifikácia (mimo klasifikácie historických vozidiel)
b) Samostatná klasifikácia vozidiel poháňaných jednou nápravou s objemom do 2000 cm3 (F2).
c) Samostatná klasifikácia skupiny N (bez ohľadu na objemovú triedu).
d) Klasifikácia v objemových triedach:

objemová trieda - N
objemová trieda - A
N - 1 do 1400 cm3
A - 5 do 1400 cm3
N - 2 nad 1400 do 1600 cm3
A - 6 nad 1400 do 1600 cm3
N - 3 nad 1600 do 2000 cm3
A - 7 nad 1600 do 2000 cm3
N - 4 nad 2 000 cm3
A - 8 nad 2 000 cm3


e) Klasifikácia historických vozidiel. Patria sem vozidlá obdobia E (1947 až 1961), obdobia F (1962 až 1965) a obdobia G (1966 až 1971).
3.3.1.2 M-SR 2002 teamov - len absolútna klasifikácia
3.3.2 Pohár SR:
a) Absolútna klasifikácia (mimo kategórie HR- hobby rally)
b) Klasifikácia v objemových triedach:

objemová trieda - N
objemová trieda - A
N - 1 do 1400 cm3
A - 5 do 1400 cm3
N - 2 nad 1400 do 1600 cm3
A - 6 nad 1400 do 1600 cm3
N - 3 nad 1600 do 2000 cm3
A - 7 nad 1600 do 2000 cm3
N - 4 nad 2 000 cm3
A - 8 nad 2 000 cm3


c) Absolútna klasifikácia kategórie HR - hobby rallye. Do tejto kategórie sú zaradené vozidlá s prešlou homologáciou, ktoré splňujú ustanovenia uvedené v kapitole IV.

Technické predpisy

objemová trieda - HR1
objemová trieda - HR2
do 1400 cm3
nad 1400 cm3


3.4 Hodnotenie M-SR a P-SR posádok
3.4.1 Pre hodnotenie M-SR získa posádka v každej rallye zaradenej do M-SR a P-SR body za umiestnenie:
a)v absolútnom poradí na prvom až dvadsiatom mieste body podľa stupnice:

1.miesto 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
30.bodov 25 21 19 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


b) v hodnotení v skupine N, v F2 a v klasifikácii tried na prvom až desiatom mieste body podľa stupnice:

1.miesto 2 3 4 5 6 7 8 9 10
20.bodov 15 12 10 8 6 4 3 2 1


3.4.2 Pri hodnotení jednotlivých rallye sa triedy nespájajú ako je to vyššie uvedené (kap. VI., čl.2.1), ale trieda sa hodnotí aj keď v nej súťažila len jedna posádka, pričom sa tu uvedené bodové hodnotenie redukuje na polovicu pri menšom počte ako 3 posádky na štarte súťaže.
3.4.3 Body, ktoré získajú posádky v jednotlivých hodnoteniach sa násobia koeficientom prideleným danej súťaži.
3.4.4 Do konečného hodnotenia M-SR a P-SR sa z celkového počtu usporiadaných rallye každej posádke započítavajú najlepšie bodové výsledky takto:
počet uskutočnených rallye mínus jedna rallye
3.4.5 Majstrom, resp. víťazom pohára sa stane posádka, ktorá získa zo započítavaných rallye najvyšší počet bodov. V prípade, že jazdec štartoval počas sezóny s viacerými spolujazdcami, do hodnotenia sa uvedie ten, s ktorým jazdec získal najväčší počet bodov.
3.4.6 Pri rovnosti bodov dvoch (alebo viacerých) posádok, budú postupne použité (až do odstránenia rovnosti) nasledujúce kritériá:
a) úspešnejšia posádka je tá, ktorá získala body z nižšieho počtu započítavaných rallye,
b) úspešnejšia posádka je tá, ktorá má vyšší počet lepších umiestnení zo započítavaných rallye,
c) úspešnejšia posádka je tá, ktorá má vyšší počet lepších umiestnení z nezapočítaných rallye (pričom sa bodové hodnotenie jedným bodom resp. dojazd rallye považuje za lepšie hodnotenie ako nedojazdené rallye), resp. neodštartované rallye.
d) úspešnejšia posádka je tá, ktorá dosiahla menší súčet časov zo všetkých rallye, v ktorých boli obidve (poprípade všetky sporné) posádky klasifikované.
e) v prípade, že sa rovnosť neodstráni ani po použití kritérií a, b, c, d o poradí rozhodne SAMŠ.


3.5 Hodnotenie M-SR teamov
3.5.1 Do hodnotenia M-SR teamov sa zaratúvajú len tie teamy, ktorých minimálne 2 posádky odštartovali do súťaže. V prípade, že team tvorí viac posádok do hodnotenia sa zaratúvajú dve najúspešnejšie.
3.5.2 Pre hodnotenie M-SR získa team v každej rallye zaradenej do M-SR body za umiestnenie v absolútnom poradí na prvom až dvadsiatom mieste body podľa stupnice:

1.miesto 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
30.bodov 25 21 19 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


3.6 Poradie na štarte rallye a národné priority
3.6.1
1. séria - jazdci s prioritou FIA A
2. séria - jazdci s prioritou FIA B
3. séria - jazdci s národnou prioritou
4. séria - všetci ostatní jazdci v poradí určenom usporiadateľom
3.6.2 Usporiadateľ musí prideliť štartové čísla podľa vyššie uvedeného, avšak Rada športových komisárov v prípade jazdcov s národnou prioritou môže upraviť poradie štartu v prípade, že títo štartujú v nižších objemových triedach tak, aby nedošlo k ohrozeniu bezpečnosti pri predpokladanom predbiehaní v RS
3.6.3 Právo na zaradenie do 3. série štartového poradia (podľa čl. 3.5) majú prioritní jazdci SAMŠ uvedení v zozname pre daný kalendárny rok. Do tohto zoznamu sú zaradení jazdci, ktorí stratili prioritu FIA z predošlého roku, prví traja jazdci v absolútnom poradí, prvý v skupine N a prvý v F2 majstrovstiev SR v rallye v predošlom roku ak spĺňajú podmienku, že majú slovenskú licenciu. Ďalej jazdci s výraznými výsledkami v MS, v ME, v Pohári východnej Európy alebo v CEZ podľa odporúčania Rallye komisie SAMŠ.
3.6.3 SAMŠ môže na návrh Rallye komisie SAMŠ v odôvodnených prípadoch tento zoznam rozšíriť (aj v priebehu sezóny), avšak túto zmenu musí zverejniť.
3.6.5 Všetci jazdci zapísaní v uvedenom zozname majú právo používať označenie "prioritný jazdec"
Prioritní jazdci pre rok 2001:
a/ priorita FIA B: ...........
b/ národná priorita: ...........
Pokiaľ niektorý z týchto jazdcov získa vyššiu prioritu, musí byť v štartovom poradí rallye preradený do príslušnej série (podľa čl. 3.5).


3.7
Predpisy pre trať.
3.7.1
Koeficient 1: dĺžka trate RS 110 km ± 10 %,
Koeficient 2: dĺžka trate RS 190 km ± 10 %.

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri