Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Meteor z Dubnice nad Váhom

Thursday, 11. 10. 2018 - 16:06, Ľuboš Kašický   

Meteor z Dubnice nad Váhom

Tím Lama Racing Dubničana Braňa Mička vletel do tohtoročnej kopcovej sezóny ako meteor. Rozčeril vody v Skupine N a až do posledných metrov bojoval o titul vicemajstra Slovenska. Obzrime sa spoločne za jeho úspešnou premiérovou sezónou. Okrem kopcov však tím Lama Racing reprezentoval aj Marek Húska na autoSlalomShow CUPe 2018.


„Vstúpiť nepobozkaný do nového sveta automobilových pretekov bol neskutočne silný zážitok," priznáva Braňo Mičko. „V súťažnom aute som sedel prvýkrát. Nevedel som, čo mám od toho čakať. Bolo to niečo úplne nové. Fantastické! Do silného Mitsubishi si ľudia sadajú po určitých rokoch skúseností v nižších triedach. Bolo to neskutočne vzrušujúce," ešte aj po skončení úspešnej premiérovej sezóny sa v Dubničanovi oživujú silné emócie. Lenže aj on musel platiť nováčikovskú daň.

Tibor Szabosi;asf-1861-2.jpg

„V prvých pretekoch na Rechbergu som sa veľa nepovozil. Po niekoľkých zákrutách mi už mávali vlajkami. Auto strašne dymilo a komisári ma hneď zastavili. Hrozilo, že sa auto vznieti," usmieva sa dnes pri spomienke Mičko, ktorého ten pravý pretekársky krst čakal o tri týždne neskôr na pretekoch v poľskej Zaluži. „Do Poľska som cestoval s cieľom konečne sa zoznámiť s autom a nabrať nejaké skúsenosti. Oproti civilnému auto je všetko surovejšie. Inak sa riadi, inak brzdí, inak sa auto správa na ceste. Všetko bolo oveľa intenzívnejšie a mňa čakalo ešte veľa učenia sa."

Tibor Szabosi;c50q0670.jpg

Každým výjazdom na trať sa však Dubničan neustále zlepšoval. Premýšľal o tom, ako sa auto správa a analyzoval to. Výsledkom dvoch súťažných jázd v Zaluži bolo jedno tretie a jedno štvrté miesto v triede, čo vôbec nebol zlý výsledok na prvý dojazd do cieľa. „V Zaluži to bol skutočný krst ohňom. Veľa som sa naučil a výsledky ma povzbudili do ďalších pretekov."

Tibor Szabosi;c50q0759-1.jpg

Deväťdielna sezóna Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu však stále stála ešte len na svojom začiatku, a po prológu v Rakúsku a Poľsku sa konečne začalo jazdiť na slovenských kopcoch. V polovici mája sa kolotoč pretekov presťahoval na Jahodnú pri Košiciach. „Keď som prvýkrát vyrazil na trať, tak som sa celý roztriasol," nehanbí sa priznať svoje pocity Braňo. „Toto bola už naozaj nebezpečná trať, ktorá neodpustí žiadnu chybu. Bolo mi jasné, že ak chcem urobiť nejaký slušný čas, tak sa ju musím presne naučiť naspamäť. Lenže v sobotňajších tréningoch som stále nevedel trafiť ideálnu stopu! Vravel som si, že štrnásťmetrová trať je predsa dosť široká. Potreboval som však celý deň, kým sme sa skamarátili," opisuje svoj prvý súťažný deň na Slovensku pretekár tímu Lama Racing. „V prvej súťažnej jazde som sa stratil už v prvej zákrute. Kým som to vstrebal a dosiahol znova potrebnú rýchlosť, tak som bol v cieli. Čas bol katastrofálny. Auto bolo tuhé a pred druhou súťažnou jazdou sme preto niečo ubrali v nastavení. Okamžite som to však pocítil na trati. Auto hneď hltalo nerovnosti, odpustilo nejaké chybičky a prvýkrát som cítil, že sa do toho môžem poriadne oprieť. Keď som potom uvidel svoj čas, tak som nechcel veriť vlastný očiam."

Tibor Szabosi;c50q0982.jpg

Mičkov čas úvodného súťažného dňa na Jahodnej znamenal druhé miesto v triede a desiate miesto v absolútnom poradí (z 56 štartujúcich)! „Zažil som vtedy jednu z najväčších eufórii v živote," krúti hlavou vysmiaty Braňo Mičko. „Bolo to niečo neskutočné! Na Jahodnú som prišiel s cieľom pokúsiť sa poraziť Petra Ambrúza a ono sa to podarilo hneď v prvý súťažný deň! Navyše som pochopil, kde by som mohol byť ešte rýchlejší!," vraví Braňo a uvedomuje si, že toto boli zlomové preteky v jeho vnímaní „práce na kopcoch". V nedeľu tento úspech dokázal dokonca zopakovať a práve na Jahodnej týmto postavil základ svojho celosezónneho úspechu. „Bola to obrovská vzpruha a potvrdenie toho, že som urobil správne, keď som sa dal na túto misiu."

Tibor Szabosi;asf-2613-2.jpg

Druhú tretinu sezóny otvárali ožďanské serpentíny po ktorých nasledovala Pezinská Baba. Dvojica podujatí, kde Dubničan prešiel ďalšou dôležitou fázou vývoja vo svojej premiérovej kopcovej sezóne. „Po úspechu na Jahodnej som mal pocit, že už niečo o tom viem," uťahuje si zo seba Braňo. „Ožďany mi však ukázali, čo je to premotivovanosť. Naučili ma, že netreba tlačiť na pílu a myslieť len na dosiahnutie čo najrýchlejšieho času. Sám som sa tak dostal pod tlak a potvrdilo sa, že to potom nefunguje. Bola to však ďalšia cenná skúsenosť, ktorou som si musel prejsť." Mičko v Ožďanoch nedočiahol na pódium, no bral aspoň body za štvrté a piate miesto. V nasledujúcom podniku na Pezinskej Babe získal síce jedno tretie miesto, no v prvých pretekoch skončil prvýkrát mimo trať. „Mal som pocit, že trať už dobre poznám. V návale optimizmu som si však pomýlil zákrutu a skončil v lese. Našťastie to nebolo vo veľkej rýchlosti a auto som veľmi nepoškodil," konštatuje Mičko. Prvý súťažný deň sa však týmto pre neho skončil. Následky havárie sa však objavili až v nedeľu a skryté poškodenie auta poznačilo čas druhého súťažného dňa. Braňo všetko zachraňoval druhou súťažnou jazdou na opravenom aute a všetkým ukázal svoj rastúci potenciál. Výsledkom bolo pódiové tretie miesto.

Tibor Szabosi;c50q2087-1.jpg

Druhú tretinu sezóny uzatvárali vrcholné preteky automobilov do vrchu na Slovensku, Dobšinský kopec, ktorý sa svojou úrovňou už radí medzi uznávané európske podniky. „Toto bol zasa iný zážitok. A nepreháňam ak poviem, že toto bol pravý vrchol sezóny. Krásna trať a navyše fantastická organizácia, keď bolo postarané aj o pretekárov aj o divákov." Pretekár dubnického Lama Racing tímu sa aj v silnej konkurencii ukázal vo výbornom svetle a vybojoval cenné druhé miesto v triede. „Tu som sa zasa naučil veľa o pneumatikách. Už nikdy si do prvej súťažnej jazdy neobujem úplne nové pneumatiky," skonštatoval Mičko, ktorého táto skúsenosť stála slabší čas v prvej súťažnej jazde.

Tibor Szabosi;asf-6974-3.jpg

Dobšiná uzatvorila druhú tretinu podnikov MSR PAV 2018. Do konca ostávali preteky na Jankovom vŕšku, Ustecká a Ostrá Lúka. Pred debutanta Braňa všetko nové trate, ktoré sa bolo treba naučiť a zvládnuť. Šampionát zatiaľ suverénne ovládol majster Peter Jureňa za ktorým sa vytvorila štvorica pretekárov, medzi nimi aj Mičko, ktorí zvádzali súboj o titul vicemajstra Slovenska.

Tibor Szabosi;c30i9961-12.jpg

Pre Dubničana bolo podujatie na Jankovom vŕšku takmer domácim podujatím. „Prišlo veľa priateľov, ktorí vytvorili super zázemie. Na druhej strane je to však vždy zradné, pretože to môže príliš rozptyľovať. Musel som sa naučiť pracovať s koncentráciou a nevnímať domáci tlak," obzerá sa za Jankovým vŕškom Mičko. „Trať mi pri prvom prejazde pripadala ako peklo. Tridsať zákrut na necelých štyroch kilometroch bola poriadna dávka. Každou jazdou sa však rešpekt začal viacej meniť na pôžitok a nakoniec som si to poriadne užil." Pretekár Lama Racing tímu si z Jankovho vŕšku odviezol body za dve tretie miesta a pred ním skončili iba skúsení pretekári Jureňa a Konečný. „V silnej konkurencii to bolo veľmi ťažké. Čakal som umiestnenie niekde okolo piateho miesta. Znova som si tu uvedomil, koľko ešte neviem a koľko skúseností a kilometrov ešte musím odjazdiť," nestratil pokoru Braňo ani pred záverom sezóny, kde sa postupne ocitol v duely o titul vicemajstra Slovenska s vyjazdeným Tomášom Konečným.

Tibor Szabosi;c30i3205-6.jpg

Prvá konfrontácia v tomto súboji prišla v Ústí nad Orlicí, kde sa „Ustecká21" po čase znova vrátila do slovenského kalendára. „Na štart som išiel v absolútnej pohode. Vôbec som netlačil," spomína Braňo. Výsledkom bol však absolútne najlepší súčet časov z prvého súťažného dňa a vôbec prvýkrát sa Dubničan so svojim Lama Racing tímom mohol radovať z víťazstva! A hoci v druhom súťažnom dni sa mu už výsledok zopakovať nepodarilo a skončil až tretí, tak štart Ústí nad Orlicí posunul Braňa Mička o level vyššie. Teraz už vedel, aké to je zvíťaziť!

Tibor Szabosi;asf-8563a-4.jpg

Pred posledným podnikom na Ostrej Lúke pri Zvolene sa rozdiel v boji to titul vicemajstra Slovenska v Skupine N dal spočítať na jednej ruke. Braňo aj Tomáš boli správne nabudení a z ich súboja sa stal vrchol celého víkendu. „Keď som vstupoval do tohto sveta na začiatku sezóny, tak som si nedovolil ani len snívať, že by som mohol v závere bojovať o takýto výsledok," Dubničan zostával na zemi a poctivo sa pripravoval na vyvrcholenie sezóny. Vo veľkom finále potom ukázal, že je nielen talentovaný pretekár, ale aj veľký bojovník. „Absolútne som sa sústredil a dal som do toho všetko. Netlačil na to a podarili sa mi časy, ktoré prekvapili aj mňa," tešil sa v sobotu po prvom súťažnom dni Braňo Mičko. A mal dôvod! V súčte oboch súťažných jázd bol o neuveriteľných 28 tisícin rýchlejší ako Konečný a bral body za druhé miesto. Pred nim bol len majster Jureňa. Všetko bolo absolútne otvorené a do cieľa sezóny 2018 ostával posledný súťažný deň!

Tibor Szabosi;asf-8683a.jpg

V nedeľu Braňo druhé miesto síce zopakoval, no na prvom mieste pred ním bol tentoraz práve jeho rival Tomáš Konečný. „Nechcem, aby to znelo ako výhovorka. Naozaj sme však mali problémy s prevodovkou. Auto nešlo, ako malo a ja som už nedokázal Tomášovi kontrovať," smutne zhodnotil posledný deň kopcovej sezóny Braňo Mičko, no vzápätí statočne dodával. „Mal by som byť smutný, lebo sme prehrali v súboji o titul vicemajstra. Ja sa však chcem radovať z toho, že sme sa už v prvej sezóne dokázali zapojiť do súboja o tie najvyššie priečky. Veľmi pozitívne vidím aj to, že sa rozdiel na Petra Jureňu, ktorého si veľmi vážim, postupne zmenšoval. Peter je pre nás veľkým vzorom a motiváciou. Aj kvôli ďalším súbojom na trati s ním sa už neviem dočkať ďalšej sezóny. Ešte predtým však chcem všetkým našim partnerom, kamarátom a fanúšikom poďakovať za podporu v tejto sezóne," odchádzal z Ostrej Lúky s týmito slovami domov Mičko bohatší o celý rad nových skúseností na ktorých bude môcť budovať svoju ďalšiu pretekársku sezónu 2019.

Tibor Szabosi;asf-0486-2.jpg

Treba však dodať, že za mladý tím Lama Racing v tomto roku štartoval aj bývalý motocyklový pretekár Marek Húska. Zatiaľ absolvoval celú sezónu v AutoSlalomShow Cupe, kde štartoval v triede E1 do 1600 ccm na Škode Felicia. Úplne na záver sezóny však dostal od tímu dôveru a objavil sa aj na kopci. Na Ostrej Lúke získal skúsenosti ako predjazdec a prekvapil časom, ktorý by v jeho triede znamenal druhé miesto v rámci „majstráku". To je pre tím aj samotného pretekára veľká výzva do budúcnosti. „Chcem sa poďakovať tímu Lama Racing za možnosť štartovať v ich farbách. Absolvovali sme spolu celú slalomovú sezónu. Bola to aj pre mňa nová skúsenosť a zasa som sa veľa naučil. Štartovali sme v triede do 1600 ccm, lebo pre naše auto (1400 ccm) nemali vypísanú triedu. Umiestnenie v prvej desiatke je preto pre nás úspechom," vraví Marek Húska. „V závere sme dostali možnosť štartovať aj na kopci, no naše auto nezodpovedalo celkom technickým pravidlám a tak som jazdil v úlohe predjazdca. Som však veľmi vďačný za túto skúsenosť. Verím, že aj nasledujúcej sezóne sa nám podarí znova úspešne reprezentovať náš tím Lama Racing."

Tibor Szabosi;c30i0307-13.jpg

Mladý dubnický tím Lama Racing, na čele s talentovaným Braňom Mičkom, môže svoju premiérovú sezónu na štyroch kolesách hodnotiť naozaj pozitívne. Tretie miesto v konečnom hodnotení sezóny v Skupine N a jedno prvé, päť druhých a päť tretích miest je naozaj výborným základom pre budúcnosť mladého tímu. Kiež by nám na Slovensku takýchto talentovaných a nadšených pretekárov v tomto športe pribudlo čo najviac. Braňo Mičko je príkladom, že sa všetko dá, ak sa naozaj chce.

Ľuboš Kašický

Tibor Szabosi;c30i9675-11.jpg

Tibor Szabosi;asf-0777-3.jpg

lama-partneri.jpg



Diskusia k článku