Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Autokros

ME Nová Paka

Thursday, 09. 07. 2009 - 12:31, T. Szabosi   

ME Nová PakaKolotoč ME v autokrose sa na víkend nasťahoval do Novej Paky, ktorá je právom považovaná za Mekku tohoto športu. Pretekárov privítalo krásne slnečné počasie, ktoré sa nezmenilo po celý víkend. Pretekalo sa na výborne pripravenej trati za úžasnej jazdeckej účasti, keď dohromady tu štartovalo 101 pretekárov z 15 krajín Európy. Rovnako ako jazdcov aj divákov sa na tejto vrcholnej udalosti zišlo skutočne veľa. Fandilo sa búrlivo a neustále - skutočný zážitok

Václav Fiala;img_6251.jpg

D3 600
V Junior Buggy bolo prebratých 18 vozidiel medzi ktorými bola aj dvojica Slovenských zástupcov Marcel Labuzík a Luboš Nôta. Pre Marcela sa pretek predčasne skončil v druhej kvalifikačnej jazde, keď sa po štarte dostal do kolízie a značne poškodil svoj špeciál. Ľuboš si tretím a štvrtým umiestnením v kvalifikačných jazdách vybojoval 10 miesto, čím si zabezpečil druhú štartovú pozíciu do finále B. Na štart tohoto finále sa postavil vedľa Maďara Kristiana Szabá a Čecha Adama Roučku. Štart mu však nevyšiel podľa jeho prianí. Obaja súperi z prvej rady sa dostali pred neho. Po celú jazdu im Ľuboš dýchal na chrbát, hľadal priestor na predbehnutie avšak aj napriek snahe sa mu to až do cieľa nepodarilo a obsadil tretie miesto, ktorým stratil možnosť postupu do finále A. Celkovo obsadil v silnej konkurencii peknú jedenástu priečku. Po celý víkend dominovali bratia Kupcovci a inak tomu nebolo ani po štarte finále A. Do čela išiel Radomír avšak v druhom kole odstúpil pre poruchu a do čela sa dostal Karel, ktorý si svoju pozíciu udržal až do cieľa, 2. priečku obsadil Matyáš Zeman, 3. Jakub Kubíček

Václav Fiala;img_6763.jpg

D1

V divízii 1 cestovných vozidiel sa predstavilo 15 jazdcov žiaľ bez Slovenskej účasti. Počas celého víkendu dominoval Vadim Makarov na Škode Fábia, ktorému dokázal sekundovať jedine Václav Fejfar, ktorý mal pred domácim publikom najvyššie ambície. Raketový štart do finále predviedol Makarov. Od úvodných metrov bolo jasné, že víťazstvo mu môže zobrať len vlastná jazdecká chyba, ktorej sa tento Ruský jazdec nedopustil a zaslúžene zvíťazil. Druhú priečku obsadil Václav Fejfar, o tretiu priečku zvádzali tuhý boj Tamáš Kárai s Pavlom Sorochinskiym. Úspešnejší bol maďarský jazdec, 5. Ladislav Brožek, 6. Marcel Ottink, 7.Alexander Faleev, 8.Ján Bartoš, ktorého v poslednom kole zradila technika, 9. Nikita Kondrakhin, 10. Valentin Korshunov.

Václav Fiala;img_6748.jpg

D3A

Ako už tradične najsilnejšie zastúpená bola divízia 3A do 1600ccm. Zišlo sa tu až 41 pilotov medzi ktorými nemohol chýbať ani Slovenský reprezentant Igor Vlasatý, ktorý v meranom tréningu obsadil siedme miesto čo mu do prvej kvalifikačnej jazdy zabezpečilo miesto v prvom rade na štartovom rošte. Žiaľ Igora v druhom kole zradila prevodovka, pre ktorú musel odstúpiť z druhého miesta a razom nasledoval prepad až na celkové 39. miesto odkiaľ prakticky nemal šancu prebojovať sa na priečky zabezpečujúce finálové jazdy. S nástrahami trate a súperov sa najlepšie vysporiadal Ladislav Hanák, ktorý vyhral všetky série kvalifikačných rozjázd a inak tomu nebolo ani vo finále. Druhú priečku obsadil Vít Nosálek, 3.skvele jazdiaci nováčik v divízii 3A Marek Sekanina, pre ktorého to bol premiérový pretek na európskej úrovni.

Václav Fiala;img_7065.jpg

D3

30 jazdcov sa prišlo pobiť o najvyššie pozície v kráľovskej divízii 3 do 4000ccm. V tréningu bol najrýchlejším mužom Bernd Stubbe, ktorý časom 00:37,74 pri priemernej rýchlosti 88,7 km/h atakoval starý rekord trate. Na 2. mieste Peter Turek a na 3. Martin Švábenský. Kvalifikačné jazdy vyhral Stubbe, ktorému zdatne sekundovali Bartoš a Švábenský. Až jedenáste miesto patrilo Jaroslavovi Hoškovi, čo znamenalo, že musí absolvovať finále B, kde sa do prvej rady postavil vedľa Keřku a Francúza Baudeta. Do vedenia sa po štarte dostal Jaromír Hošek a zdalo sa, že si dôjde pre postup. Bohužial v poslednom kole dostal defekt následkom čoho sa dostal do hodín a prepadol sa na koniec štartového poľa. Na postupové miesta sa tak dostali Wiely Albers a Roman Keřka. Bernd Stubbe priviedol jazdcov na finálový rošt v pozícii lídra a chcel v tomto preteku ME vyhrať. Proti bol však Bartoš, ktorý skvele odštartoval za neho sa zaradili Stubbe s Švábenským a začal sa boj o každý centimeter voľného miesta na trati. Finálovú jazdu vyhral Bartoš systémom štart cieľ, ktorý víťazstvo venoval nedávno zosnulému otcovi Jiřimu. 2. Bernd Stubbe, 3. Martin Švábenský, 4. Roman Kalvoda, 5. Peter Turek

Václav Fiala;img_7123.jpg

Pretek bol poriadateľsky zvládnutý na 1*, takže pre mňa to bol pretek z kategórie Top. Ďalšie podujatie ME sa uskutoční už tento víkend v Nemeckom Matschenbergu.

Slovenský fanúšikovia autokrosu sa už teraz môžu tešiť na podujatie ME, ktoré sa uskutoční o necelý mesiac 1-2.8.2009 v Lučenci.


autokros.sk






Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri