Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Koči pod Tatrami ovládol aj druhý súťažný deň

Monday, 06. 05. 2019 - 13:44, Ľuboš Kašický   

Koči pod Tatrami ovládol aj druhý súťažný deň

Ak sme si vlani na Rallye Tatry mysleli, že máme divoké počasie, tak druhý súťažný deň 46.ročníka najstaršej slovenskej automobilovej súťaže nám ukázal ako sme sa mýlili. V nedeľu nielen pršalo, ale klesli teploty a na niektorých úsekoch aj pekne zasnežilo. Poslednú rýchlostnú skúšku dokonca usporiadatelia z bezpečnostných dôvodov radšej zmenili na voľný prejazd.

Žiaľ, v sobotu nám sekundová naháňačka rýchlo skončila po defekte Grzyba a Koči si s prehľadom ustrážil svoje víťazné body. V nedeľu sme sa preto nádejali, že to bude oveľa napínavejšia. Zvlášť, ak úseky boli pre všetky posádky nové a šance rovnaké. Poľský pilot slovenského tímu Rufa Sport však hneď na prvom meranom úseku stratil deväť sekúnd a po zvyšok etapy ich už nedokázal zmazať. „Urobil som chybu,“ chlapsky priznal Grzegorz Grzyb. „Chcel som zlepšiť nastavenie auta a urobil som to zle. Takže auto bolo horšie a museli sme ísť opatrnejšie. Hneď po ereske sme potom auto resetovali a už to fungovalo normálne.“ Ponúknutú šancu Košičan jazdiaci za Škoda Slovakia Motorsport už nepustil z rúk, aj keď za daných okolností to rozhodne nebolo jednoduché. „Bolo to o kompromise medzi rýchlosťou a bezpečnosťou,“ netajil Koči. „Od začiatku sme sa snažili vytvoriť si malý náskok v miestach, kde to bolo bezpečné a myslím, že sa nám to podarilo splniť. Vyhrali sme obidva súťažné dni a tešíme sa plnému počtu bodov.“

Tibor Szabosi;c30i6459-15.jpg

V závere etapy sa Grzyb ešte pokúsil zaútočiť, no k rozhodujúcemu súboju na poslednom úseku už nedošlo (voľný prejazd). „Nechápem, prečo riaditeľ zrušil poslednú vložku. Podľa mňa sa podmienky nezhoršili. Je nám to ľúto, lebo nám to zobralo šancu zabojovať o víťazstvo. Ale taký je život. Možno sme potrebovali viac šťastia, no verím, že ďalšie preteky budú lepšie,“ zakončil optimisticky Grzyb, ktorý tak zostal na druhom mieste a odváža si z druhého súťažného dňa o päť bodov menej, ako jeho rival Koči.

Tibor Szabosi;c30i3549-17.jpg

S Poliakom súhlasil aj Jaro Melichárek, ktorý zajazdil veľmi pekný víkend. „Podľa mňa sa podmienky na poslednom úseku nezmenili a boli regulárne tak, ako predtým. Škoda, že to zrušili, pretože to mohlo byť ešte v súboji o víťazstvo zaujímavé,“ Pre posádku bratov Melichárkovcov z tímu Zaneti Motorsport je však hlavné to, že v celkom súčte oboch súťažných dní sa umiestnili hneď nad druhom mieste za víťaznom škodováckou posádkou Koči – Mozner. V tomto súčte bol Grzyb až tretí. Dôležité je v tomto kontexte dopovedať, že Melichárkovci so svojim weercečkom išli mimo body do MSR.

Tibor Szabosi;asf-2631-4.jpg

Svojich skalných fanúšikov isto potešil Ďodi Béreš (SK DER Rally Team), ktorý sa pri svojom druhom štarte (po Valaške) na Škode Fabia R5 dostal konečne na pódium. „Dnes sa nám vyhli defekty a problémy a dokázali sme držať krok s konkurenciou. Stále sa s novým auto ešte učím, ale cítim, že sa to zlepšuje. Som preto spokojný. Je to však výsledok celého tímu a musím sa poďakovať Romanovi a všetkých členom tímu, ktorí sa na tom podieľali,“ povedal Béreš mladší. Mimochodom jeho otec Jozef Béreš starší, ktorý vyštartoval v Tatrách do sezóny s úplne novo poskladaným Fordom Sierra RS, do cieľa druhej etapy nedošiel pre technické problémy.

Tibor Szabosi;c30i3435-18.jpg

Ambasador súťaže, ktorým bol v tomto ročníku Ondřej Bisaha s Petrom Těšínským (KM Polčín Rally), po včerajšom druhom mieste v rámci MSR dnes došiel na štvrtom mieste a spolu si z pod Tatier odváža pekný balík bodov. „Dnešný výsledok sme si pokazili pred prvou sekciou zlou voľbou nastavenia podvozku. Potom sme to do druhej sekcie prestavili, ale mohlo to byť lepšie,“ vysvetľoval v cieli Bisaha. „Rally Tatry má svoje meno a sme preto radi, že sme mohli robiť ambasádora rely. O popularite súťaže svedčí aj to, že všade okolo cesty, aj napriek zlému počasiu, stáli diváci a mávali nám. Organizačne to boli výborne zvládnuté preteky. Rád prídem znova.“

Tibor Szabosi;asf-2781-4.jpg

A ako to vyzeralo na ďalších miestach? Šiesty celkom a piaty v rámci MSR dojazdil Peter Gavlák (Imaxx-ADV Rally Team). „Počasie nám dnes dalo poriadne zabrať. Je to prvá súťaž na R5-ke v takýchto podmienkach a išli sme načo sme mali,“ rovno povedal Gavlák Škoda Fabia R5). Za ním figuruje Karel Trněný (Ford Fiesta R5), ktorý sa rozhodol odjazdiť celý ročník MSR, nasledovaný Igorom Drotárom Škoda Fabia R5) a Poliakom Chwistom (Hyundai i20 R5). „Bola to poriadne náročná súťaž, tak ako sa patrí na Rallye Tatry,“ hodnotí skúsený Prešovčan. „Mali sme na trati, sucho, mokro, sneh, dážď, či blato a vo vysokom tempe, ako sa tu jazdilo, to bola veľmi náročná súťaž. Podľa mňa je víťaz každý, kto je v cieli.“

Tibor Szabosi;c30i7320-16.jpg

V druhej najsledovanejšej triede 3 dominoval po obidva dni zrejúci Tomáš Konečný s Rally System Slovakia tímu (Subaru WRX Sti), keď si dokázal vybudovať a následne kontrolovať svoj náskok. „Ak nepočítam drobné problémy so stredovým diferenciálom v prvej sekcii druhého súťažného dňa, ktoré sme rýchlo v servise odstránili, tak súťaž pre nás prebehla hladko,“ uzatvára svoje vystúpenie v Tatrách Konečný. „Výborne sme si zasúťažili v ťažkých podmienkach. S výsledkom sme spokojní, keď sa nám podarilo vyhrať s veľkým náskokom.“ Tomáš Konečný si teda zapísal v triede 3 maximálny možný počet bodov a suverénne sa usadil v čele priebežného poradia. Jeho najvážnejší rival Lukáš Lapdavský (Subaru Komárno) došiel po obidva dni na druhom mieste.

Tibor Szabosi;c30i5441-13.jpg

V triede 6 to v nedeľu vyzeralo na pekný súboj medzi sobotňajším víťazom Rastislavom Chválom (Peugeot 208 R2) a Martinom Koišom (Ford Fiesta). Ešte v cieli predposlednej rýchlostnej skúšky viedol Chvála o 22 sekúnd, no potom ho zradilo palivové čerpadlo a nielenže prišiel o víťazstvo, ale preteky ani nedokončil. Pritom posledný úsek stačilo prejsť voľným prejazdom. „Víťazstvo nám spadlo do lona. Je nám ľúto, čo sa stalo Rasťovi, ale taký je šport,“ súcitil športovo so súperom Martin Koiš (Ford Team RS Slovakia).

Tibor Szabosi;asf-2344-10.jpg

V triede 11 si berie body Miloslav Majerčák z L Racing teamu (VW Polo Proto), v triede 1 Jaro Melichárek (Zaneti Motorsport – Ford Fiesta WRC), v triede 12 František Fusko z Kesko Racing (Seat Leon) a v triede 5 Vlado Hudy z tímu Ambruz Racing (Renault Clio). Celé výsledky nájdete tu.  

Tibor Szabosi;c30i7203-14.jpg

Report z prvého súťažného dňa si prečítate tu.

tatry19-standings-leg2.jpg

Slovenský rely šampionát pokračuje najbližšie v polovici júna spoločným podnikom s českým „majstrákom“ v Hustopečiach (14.-15.júna 2019).

 



Diskusia k článku