Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Keď si Rally Prešov dá vlastný gól

Sunday, 14. 07. 2019 - 14:32, Public relations   

Keď si Rally Prešov dá vlastný gól

Už pred štartom bola Rally Prešov pre SK DER Rally Team výnimočná z viacerých dôvodov. Pod našou záštitou štartovalo až päť vozidiel v piatich kategóriách, čo tvorilo takmer 10% celého štartového poľa. Prešov je rodiskom Lukáša Šintala, ktorý je spolu s Jožkom „Ďodim“ Bérešom úradujúci majster Slovenska v rely v triede 3. V neposlednom rade sme mali na štartovke jedinú ženu za volantom.

Tibor Szabosi;asf-9731-4.jpg

Radi by sme informovali o peknom výkone Ďodiho a Lukáša, ktorí sa pomaly, ale isto zžívajú so Škodou Fabia R5. Síce ešte stále im chýba kúsok za dvojicou Grzyb – Kočí, ale každým podujatím sa strata zmenšuje. V Prešove sa postavili na pódium absolútneho poradia. Na akom mieste? Otázne. Ešte zaujímavejšie by bolo písanie o fenomenálnom výkone „Apú“ Béreša a Vojta Bačinského, ktorí na historikovi, Forde Sierra RS Cosworth, naháňali Evá, STI-čka a R5-ky. Tí zase skončili na? Na nejakom mieste celkového poradia. Rýchlosť nechýbala ani Dominikovi Benčekovi s Martinom Turečekom. Ich Mitsubishi Lancer Evolution IX sa umiestnilo na peknom štvrtom mieste v triede. Umiestnenie v triede je jasné. Rovnako by ste tu našli viac informácií aj o technických poruchách a odstúpení Krišandovcov a Vybíralovcov. To všetko by tu bolo, ak by....

Tibor Szabosi;c30i7025-21.jpg

V jednej tlačovej správe z minulej sezóny sme sa venovali problematike „náhodného“ výberu vozidiel na „rozoberačku“ po jednotlivých súťažiach. Béreš, Béreš, Béreš. Jednoducho po každej súťaži, ktorú dokončil (a samozrejme aj vyhral), sa niečo rozoberalo a kontrolovalo. Na tom by nebolo nič zlé, ak sa kontroloval víťaz aj na jedinej súťaži, ktorú chalani nedokončili. Či šlo ozaj o náhodu? Tomu dnes neverí hádam nikto. Veď do uverejnenia článku boli na kontrole v 100% prípadoch. Po ňom už ani raz. Kompetentní sa zachovali presne tak, ako malé dieťa prichytené pri krádeži cukríkov. Proste chytili ste ho, povedali to rodičom a od tej chvíle už nekradlo. Vtedy sme to brali zo strany organizácie, zastrešujúcej motoristický šport, ako nevhodný vtip a mávlo sa nad tým rukou.

Tibor Szabosi;c30i6085-22.jpg

Po Rally Prešov sa ale rukou mávnuť nedá. Nedá sa mávnuť rukou nad porušovaním predpisov orgánu, ktorý je priamo zodpovedný za ich dodržiavanie. Ale k veci. Martin Kočí a Rado Mozner po prejdení cieľovej rampy neodovzdali jazdný výkaz v časovej kontrole. Urobili chybu, ktorou prišli o pekné druhé miesto absolútneho poradia. Veď článok 14.3.3 hovorí jasne. „V prípade chýbajúcej pečiatky/nálepky alebo podpisu z hociktorej kontroly alebo chýbajúceho záznamu času z časovej kontroly alebo nepredloženie v niektorej kontrole bude považované, že posádka odstúpila v tejto kontrole. Túto informáciu oznámi riaditeľ súťaže na konci sekcie.“ Ale čuduj sa svete, čo sa stalo. Odvolali sa proti tomu, že sami ODSTÚPILI. Ani tomu by sa nikto nedivil. Skúsili, či im to neprejde. A ono to prešlo. Áno vážení, prešiel im fakt, že v časovej kontrole nepredložili jazdný výkaz. Poznáte podobný prípad v histórii rely? Komisia, ktorá rozhodovala o ich proteste, si pravdepodobne ani neuvedomila, čo robí. Absolútne dehonestovala jazdecké umenie a športové výsledky Martina a Rada. Čo je tejto situácii najhoršie? Je to fakt, že všetci členovia RŠK sú po odbornej stránke na veľmi vysokej úrovni. Sú to ozaj profesionáli a preto by neobstálo odvolanie sa na nejaké pochybenie. Ich rozhodnutie by dokázal vysvetliť hádam iba pozitívny test na požitie omamných a psychotropných látok. A že sú to tvrdé slová? Áno, presne tak. Sú. Veď poškodených týmto rozhodnutím sú stovky, ak nie tisíce ľudí. Posádky, mechanici, tímy, fanúšikovia, podporovatelia, partneri...a tento nádherný šport. Rozoberať to ďalej asi netreba. Situácia na podujatiach, ktoré sú organizované pod záštitou SAMŠ, nie je práve priaznivá. Stále menší počet účastníkov, menší počet súťaží. Je takmer nevyhnutné zamyslieť sa, ako tomu dať novú iskru, nový nádych, zabojovať o budúcnosť rely na Slovensku. Ale toto určite nie je cesta. Čo sa deje? To vidíte sami. Vlastné góly do siete SAMŠ padajú jeden za druhým. Organizácia, ktorej jednou z hlavných úloh je podpora a rast motoršportu, je ako rakovina. Zabíja hostiteľa, ktorý ju živý, až tým zabije sama seba. Po rozhodnutí z Prešova môže nastať niekoľko alternatív. Konšpirovať však nechce nikto a preto si na rozuzlenie tejto kauzy chvíľu počkáme. Jedno vám však SK DER Rally Team vie sľúbiť. Nenecháme to ísť do zabudnutia. Toto určite nie.

Tibor Szabosi;asf-0061-4.jpg

Roman Odložilík s Martinom Turečekom aktuálne bojujú s Fabiou R5 na Rally Bohemia. Chalanom držíme prsty aj preto, aby sme mohli informovať o niečom pozitívnom. Na Slovensku bude ďalšia súťaž v Trebišove. Či bude aj s DER-ákmi? To budeme veľmi dlho zvažovať.

Peter Baran, SK DER Rally Team

Tibor Szabosi;asf-9814-4.jpg



Diskusia k článku