Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Keď ambície zomelie zadný „diferák“

Thursday, 11. 08. 2022 - 11:41, Radovan Szabosi   

Keď ambície zomelie zadný „diferák“

Až ôsmy súťažný deň aktuálne sezóny MSR zastavil posádku Tomáša Kukučku a Petra Vejačku na ich úspešnom ťažení za obhajobou vlaňajšieho bronzového umiestnenia v šampionáte. Nádej však stále žije.

Tomáš Kukučka sa ako jeden z mála slovenských súťažných pretekárov už dokázal presadiť v tvrdej konkurencii poľskej súťaže v Rzeszowe, keď tam pred pár rokmi (2014) vyjazdil tretie miesto v rámci MSR. Výborne našliapnuté to mal „Kuko“ aj tentoraz. „Mám rád výzvy a táto rzeszowská trať je naozaj pekelne vyzývavá,“ vraví so svojim charakteristickým úsmevom naturalizovaný Tatranec.

Tibor Szabosi;asr65329-7.jpg

„Rýchle, úzke, šmykľavé, zradné. Nájdeš tam brod, a dokonca sme mali aj asi 500 metrov šotoliny,“ vysvetľuje charakteristiky trate Tomáš Kukučka, ktorý sa na štart 31. ročníka Rajdu Rzeszoweho postavil spolu s Petrom Vejačkom na Mitsubishi Lancer evo VI (trieda 11). „Zaujímavé je, ako Poliaci dokázali nahustiť časový harmonogram. Ten neustále plynul. V stredu večer sme prevzali itinerár a už vo štvrtok ráno o ôsmej sme boli asi hodinu jazdy od Rzeszowa na rozpise. Písalo sa nonstop. Súťaž bola zaradená aj do Central Rally Trophy (CRT) a písalo sa len na dva prejazdy. Aj jedlo sme mali so sebou a len tak, tak sme to stihli do shakedownu, ktorý sa jazdil vo štvrtok popoludní. Tesne za tým nasledoval slávnostný štart na rampe. V písaní sme dokonca pokračovali ešte v piatok dopoludnia, kedy bol jediný termín na rozpis pre 20-kilometrovú RS Lubenia. To sme museli stihnúť do 11-tej a už o dvanástej, na pravé poludnie, sme vyrážali do prvej etapy. Tá končila večernou ereskou v centre mesta. Potom 45-minútový servis a odovzdanie auta do UP-čka. Ledva sme sa stačili vyspať a už sme v sobotu ráno o ôsmej vyrážali do druhej etapy. Z tohto pohľadu to bolo naozaj náročné.“

Tibor Szabosi;asr62288-2.jpg

Popularitu rzeszowskej súťaže, ktorá bola piatym podnikom poľského „majstráku“ a zároveň štvrtou súťažou slovenského šampionátu, dokladalo nielen nabité štartové pole z domácich posádok, ale aj trate obsypané divákmi. „Bolo nepríjemne horúco a my sme nezačali práve ideálne. Hneď na úvodnej rýchlostnej skúške sme mali dve „krízovky“, takže do druhej sekcie som išiel trochu opatrnejšie. Napriek tomu bol z toho výborný výsledok. Deň sme končili na treťom mieste v absolútnom poradí MSR a tešili sme sa na druhú etapu,“ opisuje priebeh súťaže Kukučka. „Žiaľ, druhý deň už pre nás taký úspešný nebol. Začali sme výborným časom, ktorým sme tretiu priečku v priebežnom poradí potvrdili. Krátko po štarte do druhej eresky sa však zo zadného diferenciálu ozvala obrovská rana. Ešte som skúsil „zalockovať“ poloosy, ale nepomohlo to. Odstavili sme to na lúke a odovzdali jazdný výkaz.“

Tibor Szabosi;asr63202-2.jpg

Po skvelo rozbehnutom úvode sezóny, keď Tomáš s Peťom ukázali odhodlanie obhájiť vlaňajšie tretie miesto v šampionáte, ich tentoraz dobehla technika. „Čo už na to povedať?,“ krčil ramenami Tomáš. „Aj to sa stáva. Taký je motoršport. Viackrát po sebe sme doteraz mali šťastie, a teraz sa to obrátilo. Nič s tým už nenarobíme. Škoda tých bodov. Každopádne to bola veľmi pekná súťaž. Poklona usporiadateľom. Ďakujeme nášmu tímu za robotu, ktorú odviedli a už sa spoločne tešíme na ďalšie preteky. Kam? No pravdepodobne chorvátsky Poreč a potom finále MSR v Košiciach,“ uzatvára Tomáš Kukučka.

Tibor Szabosi;asr63415-6.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri