Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

„Jahodové“ jubileum, ako sa patrí!

Sunday, 20. 05. 2018 - 19:38, Ľuboš Kašický   

„Jahodové“ jubileum, ako sa patrí!

Poznáte ten zvuk, ako keď vám minca cinkne o stôl? Vydarené počasie, dramatické preteky a nový traťový rekord. Takto to dnes cinklo na Jahodnej pri desiatom ročníku pretekov do vrchu.

 

Snaha organizátorov a ich partnerov priniesla desiatykrát úrodu do seriálu Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu. Košičania nesklamali a diváci si mohli hladkať plné brušká zážitkov. Veď v sobotu sa o víťazstvo popasovali hneď traja pretekári, ktorí sa vtesnali do dvoch desatín sekundy, pričom prvý Igor Drotár bol rýchlejší len o neuveriteľných jedenásť tisícin pred Tomášom Ondrejom!

Tibor Szabosi;c50q0756asf.jpg

Namaškrtení sme sa právom tešili aj na druhý súťažný deň, ktorý priniesol ešte ďalší rozmer dramatičnosti automobilových pretekov. Súboj medzi nestarnúcim Igorom Drotárom (Drotár Autošport) a mladým Věrom Cvrčkom (L Racing) pokračoval znova v desatinách sekúnd, no o vzrušenie sa postaral Tomáš Ondrej jazdiaci za tím Slovak National Hill Climb Team. „V rýchlosti asi 190 km/h sa mi odlomil záves pravého predného kolesa," opisoval svoju pozvánku do Medical centra rýchly Rožňavčan. Stalo sa to tesne pred záverom prvej súťažnej jazdy druhého dňa a diváci na chvíľu zatajili dych. Sympatický pretekár však zo zdemolovaného monopostu vystúpil zázračne iba s narazeným lakťom a za odmenu dostal od sestričky injekciu. (Nechcite vedieť kam.)

Tibor Szabosi;c50q0545asf.jpg

Popadané kamene zo sŕdc fanúšikov napnutých obavou o „Srnku" Ondreja zasypali Alpinku a na Jahodnej sa mohlo pokračovať druhou súťažnou jazdou. Rozohraná partia legendárneho Prešovčana s tromfom L Racingu vrcholila a rytieri volantu zo seba žmýkali maximum. „Včera sme prehrali v prvej jazde, kde sme ešte mali ideálne nastavený podvozok. Vďaka výbornej práci tímu sme však auto postupne vyladili a výsledkom bol nový traťový rekord," pochvaľuje si Věroslav Cvrček. Igor Drotár je však tiež vo výbornej forme a dokazoval to konštantnými časmi. Tentoraz však jemu v poslednej jazde utiekli asi tri sekundy, ktoré rozhodli o víťazovi druhého súťažného dňa. „Žiaľ, doplatili sme na to, že nám došlo menej pneumatík, ako sme objednali a tak som musel na jedných pneumatikách odjazdiť celý víkend. Udržať výkonnosť na jednej sade a v takej konkurencii sa však dlho nedá. Súperi logicky využili čerstvé gumy, čo by som urobil aj ja, keby som ich mal, a zajazdili výborný čas. Klobúk dolu pred časom, ktorý vyjazdil Cvrček," športovo priznal porážku najvážnejší ašpirant na majstrovský titul.

Tibor Szabosi;c50q0471asf.jpg

Veľmi zaujímavé to však bolo aj na ďalších miestach. Tretí absolútne skončil po havárii Ondreja Poliak Dubai (Mitsubishi Lancer) a hneď za ním dve auta silného tímu Janka Liptáka (L Racing). Štvrtý bol Roman Baran (Mitsubishi Lancer) a piaty Vlasto Majerčák (Ford Fiesta R5), ktorý na Jahodnej vlastne absolvoval prípravu na budúcotýždňovú rely pod Tatrami.

Tibor Szabosi;c50q2716.jpg

Príjemným prekvapením celej sezóny je zatiaľ nováčik Branislav Mičko (Lama Racing), ktorý štartoval len na tretích pretekoch vôbec a začína už preháňať ostrieľaných chlapcov v triede N+2000. „Nechcel som veriť vlastným očiam, keď som uvidel svoj čas. Vravím si, to ako sa mi podarilo?," neskrýval prekvapenie a radosť talentovaný Dubničan. Mičko nečakane preskočil v poradí výborného Petra Ambrúza (Slovak National Hill Climb Team) a za majstrom Petrom Jureňom (Tomko Sport) zaostal menej ako dve sekundy! Zdá sa, že v Braňovi Mičkovi má slovenský kopcový šport novú vychádzajúcu nádej.

Tibor Szabosi;c50q9292asf.jpg

Absolútnym víťazom medzi „historikmi" (FIA Historic Climb Champs) sa stal Talian Umberto Bonucci na vozidle Osella PA9/90 a v rovnakej kategórii, ale v slovenskom šampionáte „historikov" zvíťazil Poliak Marian Czapka na Porsche 928. Nuž a pre úplnosť dodajme, že Slovenský kopcový pohár vyhral Jakub Kolek na Citroene C2.

Celkové výsledky nájdete na tejto stránke. Nasledujúcim, štvrtým podnikom PAV MSR, sú Ožďany v dňoch 9. - 10. júna 2018.

Pozri aj galériu  



Diskusia k článku