Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Fungujúci stroj menom Mutňanský

Thursday, 25. 07. 2019 - 10:47, Public relations   

Fungujúci stroj menom Mutňanský

Vyhrať jedno podujatie – môžeme hovoriť o šťastí. Stáť na pódiu na dvoch – troch podujatiach za sebou, to už musí byť aj o jazdeckom umení a technike. Alebo postaviť sa na stupne pre víťazov v každej súťaži, do ktorej nastúpite? Tu sa už dá hovoriť a výborne fungujúcom stroji, ktorý je schopný kontinuálne podávať výborné výsledky. ZANETI Motorsport jeden taký stroj nasadil do bojov o titul FIA EHCC a sľubné výsledky sú aj v MSR PAV. Ten stroj má meno Ivan Mutňanský.

Tibor Szabosi;c30i8959-17.jpg

Dobšinský kopec 2019 bol pre ZANETI Motorsport prvým podujatím na domácej pôde po týždňoch strávených na zahraničných pretekoch. A o to väčšia bola motivácia získať ďalší pohár, ďalšie body a počuť meno nášho jazdca pri vyhlasovaní výsledkov. Ivan sa po talianskom teste Škody Fabia R5 postavil na štart so svojim Mitsubishi Lancer Evolution X R4. Už tréningové jazdy naznačovali, že ani z Dobšinej by sa nemalo odchádzať bez pohára. Počasie sa s posádkami síce zahrávalo, dokonca spôsobilo aj malé meškanie, ale nakoniec predsa len každý dostal šancu na tréningovú jazdu. Tímoví mechanici dostali po tréningu jednu podstatnú informáciu. „Všetko sa zdá byť v poriadku, všetko to funguje, ale akosi to nie je ono. Chýba tomu dravosť, chuť ísť po plyne.“ Hodnotenie tréningu s pochybnosťami znamená pre mechanikov povel k celkovej kontrole vozidla. Výsledok – negatívne. Všetko je tak, ako má byť. Teda všetko, čo sa dá v podmienkach servisu skontrolovať.

Tibor Szabosi;c30i2527-20.jpg

Nedeľa a „ostré“ jazdy. Vozidlo pripravené, jazdec rovnako. Podmienky na trati boli dobré a tak nič nestálo v ceste k úspechu. Výsledok prvej jazdy mal dve roviny. Prvá bola spokojnosť s druhým miestom v triede. Tá druhá rovina bola v znamení chuti poraziť Vlasta Majerčáka, ktorý štartoval s Fordom Fiesta R5. Strata bola iba niečo viac ako štyri sekundy. V druhej ostrej jazde teda skúsil Ivan „zatiahnuť“. Kto pozná Dobšinský kopec, pozná aj dlhú rovinu, na ktorej sa vozidlá dostávajú na rýchlosť nad 200 km/h. Mitsubishi Lancer Evo X R4 ZANETI Motorsport síce dosiahlo rýchlosť nad touto pomyselnou hranicou, nebolo to však využitie jeho maximálneho potenciálu. Niekde bola chyba. Aj keď sa svojou dokonalou jazdou dokázal Ivan priblížiť k R5-ke na 0,769 sekundy, na víťazstvo to jednoducho nestačilo. Aj keď je druhý stále iba prvý porazený, s nie úplne ideálne fungujúcou technikou je druhé miesto viac ako prijateľné. Druhé miesto v hodnotení triedy FIA EHCC, druhé miesto v hodnotení triedy MSR PAV.

Tibor Szabosi;c30i0236-17.jpg

Problém sa našiel až v domácom servise. Spojka už nebola opotrebovaná, tá bola už pár kilometrov „po smrti“, len jej to asi nikto nepovedal. To, že sa Ivanovi podaril taký parádny výsledok na tejto spojke by sa dalo prirovnať k malému zázraku. V podstate bolo malým zázrakom už to, že auto došlo do cieľa. Vymenené, skontrolované, pripravené. A ide sa ďalej. FIA EHCC pokračuje už tento víkend v poľskej Limanowej. Časť tímu je už na ceste s cieľom zoznámiť sa čo najlepšie s traťou. Druhá časť balí a pripravuje zázemie a vozidlo. A ako sa bude dariť u našich severných susedov? To sa dozvieme už čoskoro.

Tibor Szabosi;c30i4227-16.jpg

Peter Baran
ZANETI Motorspor

Tibor Szabosi;asf-0945-3.jpg

Tibor Szabosi;c30i3537-14.jpg

Tibor Szabosi;c30i1037-19.jpg



Diskusia k článku